يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱
ابتکاری نوین برای جلوگیری از حمله احتمالی به سوریه

ارسال‌فیلم‌های افشاگرایرانی برای صلح‌طلبان

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 312023
دانشگاه هنر تهران با قرار دادن فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی در یوتیوپ و ارسال آن برای سه هزار صلح‌طلب و روزنامه‌نگار خارجی سعی بر روشن نمودن افکار جهانیان در مورد برخورد دوگانه غرب با مسله شیمیایی در سوریه و جنگ ایران و عراق کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه فعالیت‌های مختلفی که در جهان برای جلوگیری از حمله به سوریه در جریان است ، معاونت پژوهشی دانشگاه هنر تهران با کمک کارمندان و هیئت علمی خود، در یک اقدام ابتکاری و با قرار دادن فیلم‌های مستند افشاگر و ضدجنگ ایرانی همراه با زیرنویس‌های (انگلیسی، ژاپنی، فرانسه و آلمانی) در سایت این دانشگاه و نیز سایت معروف (یوتیوپ )و ارسال ادرس انان به ایمیل تک تک بیش از سه هزار صلح طلب و روزنامه نگاران مشهور خارجی سعی بر روشن نمودن اذهان و افکار جهانیان در مورد برخورد دوگانه غرب با مسله شیمیایی کنونی در سوریه و در زمانه جنگ ایران و عراق نموده است.

این فیلم‌ها عبارتند از (پژواک سکوت) به کارگردانی حمید زرگرنژاد، (خاطراتی برای تمام فصول) به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی و (هفت نابخشوده) به کارگردانی مرتضی باقری که هر سه حاوی اسناد و صحنه‌های بسیار تاثیرگذار و مسلم از حملات شیمیایی دولت صدام بر علیه مردم دو کشور و پشتیبانی فنی و تسلیحاتی و نادیده گرفتن این حملات توسط دولت‌های غربی و نیز نقش دولت‌هایی همچون عربستان در این حملات و همچنین نقش ستون پنجم تروریست آنان درپشت صحنه جنگ ایران و عراق می‌باشند.

در این فیلم‌ها مصاحبه‌های بسیار جالبی با (خاویر پرز دکوئیار) دبیرکل سابق سازمان ملل و نیز (رولان دوما) وزیر خارجه اسبق فرانسه در زمان جنگ ایران و عراق وجود دارد که برای اولین بار حقایقی در مورد دلایل عدم محکومیت به کارگیری سلاحهای شیمیایی توسط رژیم عراق در زمان جنگ با ایران را افشا می‌کنند.

از دیگر نکات جالب توجه ، قابلیت دانلود با کیفیت بالا ی این فیلم‌هاست بطوری که سایت انگلیسی زبان (CASMII)، بزرگترین و پرمخاطب‌ترین سایت ضدجنگ آمریکاییان ایرانی‌تبار در آمریکا و اروپا با بیش از چندهزار بازدیدکننده در روز، با قرار دادن این فیلم ها در سایت خود به صورت رسمی به تبلیغ گسترده آنان پرداخته است.

لازم به ذکر است که این فیلم ها با همکاری تنگاتنگ ( موزه صلح تهران) و (انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس ) زیرنویس و در اختیار این دانشگاه قرار گرفته و در آینده نزدیک با استقبال گسترده‌ای که از این فعالیت توسط مخاطبان خارج از کشورصورت گرفته، فیلم های مستند بیشتری به این مجموعه اضافه خواهند شد. آدرس این فیلم‌ها در سایت دانشگاه هنر ، یوتیوپ و کاسمی به شرح زیر می باشد و علاقه‌مندان می‌توانند از اینجا ، اینجا ، اینجا ، اینجا و اینجا مشاهده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این کار رو با اون مستندی هم که طالب زاده رونمایی کرد انجام بدید و اون رو هم به دست تمام حق طلب ها و صلح طلب ها و خبرنگاران آزاده جهان بفرستید ... (همون مستندی که مربوط به ۱۱ سپتامبر و سلاح های شیمیایی آمریکایی هستش)