چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

تقویت دیپلماسی فرهنگی ضروری است

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 318974
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تقویت دیپلماسی فرهنگی و هنری گفت: لازم است هنرمندان ما بیش از پیش در عرصه های مختلف فرهنگی هنری در دنیا حضور یابند و فرهنگ وهنر را به جهان معرفی کنند و همچنین هنرمندان دیگر کشورها نیز به کشور ما بیاند و از نزدیک با فرهنگ و و تمدن ایران آشنا شوند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی جنتی در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر با حضور جمعی از هنرمندان وفرهیختگان اصفهان افزود: محصولات فرهنگی هنری بسیار زیادی درکشورتولید می شود که در دنیا قابل عرضه هستند و امیدارم با برنامه ریزی صحیح این کالاهای فرهنگی به خارج از کشور عرضه شوند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: گرچه فرهنگ وهنر حوزه وسیع و پرکاری است اما خداوند به من لطف کرده زیرا که با اصحاب فرهنگ و هنر سروکاردارم که انسان های صاحب اندیشه و فکر هستند.

جنتی بیان داشت: دردولت جدید تلاش می کنیم به استعدادهای جوان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری توجه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه مناسب ترین مکان برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان است، اظهارداشت: این جشنواره سالهای آینده نیز در اصفهان برگزار می شود و دبیرخانه جشنواره نیز در استان اصفهان دائر شده است.

در این نشست علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از حضور در جمع هنرمندان ،استادان و پیشکسوتان اصفهان ابراز خرسندی کرد.

وی انتصاب دکتر رسول زرگر پور به عنوان استاندار اصفهان را به مردم این شهر تبریک گفت و افزود: امیدوارم با حضور ایشان شاهد رونق بیشتری در عرصه فرهنگ وهنر در استان اصفهان باشیم.

نشست وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر با حضور استاندار اصفهان، رئیس سازمان سینمایی کشور، مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان، دبیر اجرایی بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و جمعی از هنرمندان وفرهیختگان در هتل عباسی اصفهان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *