پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۲

ایران شکایتش از آرگو را پس می‌گیرد؟

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 312013
وکیل فرانسوی که پرونده شکایت ایران علیه سازندگان آرگو را پیگیری می‌کند باوجود اعلام درخواست رسمی برای دیدار با رییس سازمان سینمایی در مورد ادامه پیگیری این پرونده هنوز موفق به این دیدار نشده‌است.
به گزارش جهانف ایزابل کوتانت پیر وکیل فرانسوی که پرونده شکایت ایران علیه سازندگان آرگو را پیگیری می‌کند در گفت‌و‌گو با فارس گفت: اگرچه می‌دانم به خاطر تغییر دولت و بروکراسی اداری ادامه روند پیگیری شکایت جمهوری اسلامی ایران از سازندگان فیلم آرگو ممکن است مقداری طول بکشد اما متاسفانه با وجود اعلام درخواست ما به سازمان سینمایی و آقای ایوبی برای دیدار با ایشان هنوز موفق به انجام این گفت‌و‌گو نشده‌ایم.

کوتانت پیر که پرونده شکایت ایران علیه «آرگو»را پیگیری می‌کند چندین بار با کارشکنی‌های رسانه‌های غربی مواجه شده‌است اما به گفته خودش از آنجا که به مظلومیت ایران در این مورد ایمان دارد تمام مسیرهای قانونی را برای ادامه این پیگیری طی کرده‌است. اما اکنون عدم اجازه رییس سازمان سینمایی برای دیدار با او این شائبه را برای این وکیل فرانسوی و بعضی رسانه‌های خارجی به‌وجود آورده که ایران ممکن است شکایتش را از سازندگان آرگو پس گیرد.

لازم به ذکر است کوتانت پیر و گروه فرانسوی در صورتی‌که علامت مثبتی از‌سوی مسولان سینمایی دریافت نکنند و موفق به دیدار رییس سازمان سینمایی یا وزیر ارشاد نشوند فردا به فرانسه باز‌خواهند گشت.

مشروح گفتگوی فارس با ایزابل کوتانت پیر و پاتریک بسون-نویسنده و محقق فرانسوی - به‌زودی منتشر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *