شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
وکیل فرانسوی پرونده شکایت از هالیوود:

افکار جهان را از مردم ایران آگاه می‎کنم

پخش "آرگو" در فرانسه توسط صهیونیست‌ها
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 276436
ایزابل کاتن‌پیر وکیل فرانسوی که مسئولیت دفاع از ایران در برابر هالیوود را برعهده دارد، تاکید کرد که تا به نتیجه رسیدن این پرونده کنار مردم ایران می‌ایستد.
افکار جهان را از مردم ایران آگاه می‎کنم

به گزارش جهان به نقل از مهر، شب گذشته 21 اسفندماه همایش "شعبده هالیوود" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و مهمان ویژه این مراسم که یک وکیل فرانسوی برای پیگیری شکایت ایران علیه ایران‌ستیزان هالیوود است، در سینما فلسطین برگزار شد.

در ابتدای مراسم کلیپی با نام "ایران در هالیوود" پخش شد که در آن اشاره ای به فیلم‌هایی چون کشتی‌گیر، تغییر شکل‌دهندگان 3، غیر قابل تصور، عبور، پیکره‌ای از دروغ، سی دقیقه نیمه شب و آرگو داشته و روند ایران‌ستیزی و در کنار آن اسلام‌ستیزی در هالیوود را به نمایش گذاشت.

بعد از این کلیپ، الیزابت ایزابل کاتن‌پیر وکیل فرانسوی که مسئولیت دفاع از ایران در برابر هالیوود را در دادگاه‌های بین المللی دارد، روی سن آمده و گفت: در تمام عمرِ کاری خود تلاش کرده‌ام تا در برابر بی‌عدالتی مبارزه کنم و در این میان مبارزه با امپریالیمسم و صهیونیسم نیز وجود داشته است. می‌توان گفت در پرونده کاری من همیشه وکالت افرادی دیده می‌شود که قربانی صهیونیسم بوده و همیشه در کنار مردم فلسطین جنگیده‌اند که از این جمله می‌توان به پروفسور روژه گارودی اشاره کرد.

سینما سلاح جنگی در دست صهیونیزم شده است

وی ادامه داد: سال جاری با حضور در کنفرانس هالیوودیسم، مساله‌ای مهم اشاره شد و آن این بود که از هنر سینما به سلاح کشتار جنگی یاد شده که در دست صهیونیسم قرار دارد. فیلم‌های زیادی در هالیوود تولید می‌شوند که پروژه ایران‌ستیزی را دنبال می‌کنند. من یک فرانسوی هستم و از منافع مردم کشورم در برابر صهیونیسم دفاع می کنم، اما صهیونیسم قدرت را در کشور ما هم به دست گرفته است.


این وکیل بین‌المللی با اشاره به یکی دیگر از پرونده‌های کاری خود درباره شخصی به نام کارلوس توضیح داد: این شخص یکی از افرادی است که در کنار فلسطینیان جنگیده و نتیجه تلاش های وی چیزی جز زندانی شدن در فرانسه نبود.

کنار مردم ایران خواهم بود

کاتن پیر با اشاره به پرونده‌ای که در ایران پیگیری می‌کند، گفت: در پرنده دفاع از ایران باید بگویم که هالیوود از سینما برای تخریب چهره ایران استفاده کرده و اوج آن اعلام پیروزی فیلم سینمایی "آرگو" در اسکار امسال توسط همسر رئیس جمهور آمریکا است که نشان‌دهنده یک نگاه کاملا سیاسی به این مساله است. همین جا اعلام می کنم در این پرونده در کنار مردم ایران هستم تا بتوانم افکار جهان را نسبت به مردم ایران آگاه کنم.


وی بیان کرد: یکی دیگر مسائل مهم درباره فیلم "آرگو" این است که در فرانسه این فیلم توسط کوتو بلاک که یک اسرائیلی است پخش شده است و مادر وی رئیس لابی صهیونیسم در آلمان است. آنها در ابتدا تلاش می کنند که ترروریسم را مساوی مسلمانان و سپس تروریسم را مساوی ایران قرار دهند و من تلاش می‌کنم که چهره خوبی از ایران به دنیا نشان دهم.

وکیل فرانسوی ادامه داد: من برای آزادی می‌جنگم و در برابر جریان‌های دروغ‌پرداز ایستاده ام. در فرانسه سانسور وجود دارد و هر آنچه که بر علیه منافع صهیونیسم باشد حذف خواهد شد و امیدوارم بتوانیم این پرونده را به خوبی پیش بریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *