دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

مدل هاي مو در شهرآورد دردسرساز شد

دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 311819
شهرآورد هفتاد و هفتم اگر چه نتيجه و ثمره اي براي فوتبال ما در برنداشت و در واقع هياهو براي هيچ بود اما بدتر از آن، مدل هاي موي بازيكنان دو تيم پرسپوليس و استقلال تهران بود كه چهره ناخوشايندي به بازي شهرآورد داد.
به گزارش جهان به نقل از ايرنا، برخلاف سال هاي گذشته كه كميته انضباطي و اخلاق فدراسيون فوتبال شرايطي را براي مدل هاي مو بازيكنان تيم هاي فوتبال تصويب كرده و سخت گيري هايي در دستور كار قرار داشت اما در بازي روز جمعه شهرآورد، همگان شاهد بودند.

كه يك بازيكن دور سرش را با ماشين چهار زده و بازيكن ديگري يك خط دور سرش انداخته و آن ديگري موهاي خود را به اصطلاح مدل خامه اي كرده بود!

اگر چه كارشناسان اين شهرآورد را از بعد فني در زمره بدترين شهرآوردهاي اين دو تيم قرار دادند اما در عوض بايد گفت تمركز برخي بازيكنان بر مدل هاي موي شان جالب توجه بود.

شايد الگوي اين بازيكنان وطني، بازيكنان خارجي باشد اما اي كاش بازيكنان ما از نظر فني نيز كمي از بازيكنان غير ايراني نيز الگو مي گرفتند.

البته منظور اين نيست كه به بازيكنان خيلي سخت گرفته شود و مثل دانش آموزان ابتدايي و سربازان، موي سر خود را از ته كوتاه كرده يا اينكه همه بايد يك نوع مدل مو و آرايش مو داشته باشند، بلكه هدف تصميمات بي پشتوانه اي است كه گاهي اوقات براي موهاي معمولي و بلند بازيكنان در نظر گرفته مي شود و سپس با اين آرايش ها هيچ برخوردي صورت نمي گيرد.

معاون فرهنگي اجتماعي باشگاه پرسپوليس تهران در اظهار نظري جالب در اين باره گفت: مورد خاصي در بين بازيكنان تيم پرسپوليس مشاهده نشد اما در بين بازيكنان استقلال، يك مورد نظر مرا هم جلب كرد كه مناسب نبود.

«عليرضا اسماعيلي» با اشاره به مدل موي «محمد نوري» ادامه داد: مساله موي بازيكنان در تيم ما فقط يك مورد بود كه به موهاي بلند كاپيتان تيم مربوط مي شد و خوشبختانه اين بازيكن تذكرات را رعايت كرد و موي خود را اصلاح كرده است.

وي ادامه داد: البته اگر موردي هم باشد، معاونت فرهنگي به طور مستقيم بخشنامه ها و تذكرات را به بازيكنان ابلاغ نمي كند زيرا در حيطه اختيارات ما نيست، زيرا تيم مسوول دارد و ما فقط بخشنامه و توصيه هاي لازم را به سرپرست تيم اعلام مي كنيم و او مسوول اجرا و ابلاغ آن است.

به گفته وي، ورود مستقيم مسوولان فرهنگي به حوزه فني تمركز كادر فني و بازيكنان را برهم مي زند، از اين رو اصلا به آن ورود نمي كنيم.

دبير ستاد منشور اخلاقي سازمان ليگ فدراسيون فوتبال نيز در اين ارتباط اظهار داشت: قبل از اينكه ليگ برتر شروع شود به دو بازيكن و سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس، برخي موارد از جمله آرايش صورت و موهايشان را تذكر داده بوديم.

حجت‌الاسلام عليرضا عليپور با بيان اينكه فعاليت اين افراد از همان اول محدود و مشروط بود، افزود: اين مساله در نامه اي از سوي رييس سازمان ليگ به باشگاه پرسپوليس تهران ابلاغ شد و مسوولان اين باشگاه كاملا در جريان اين موضوع هستند.

وي در باره شهرآورد ۷۷ و تذكرات بعدي نيز ادامه داد: براي اينكه اين بازيكنان بهانه اي نداشته باشند، دو روز قبل از شهرآورد بار ديگر توسط حسين شمس ناظر اين بازي به سرپرست اين تيم (پرسپوليس) اين موضوع يادآوري شد. همچنين در نامه ديگري رعايت مسايل اخلاقي به اطلاع سرپرست تيم استقلال نيز رسيد.

به گفته وي، ميثم حسيني و پيام صادقيان ماده نهم مرام نامه منشور اخلاقي را به رغم تذكرهاي كتبي قبلي رعايت نكرده اند و اين در حالي است كه دو بازيكن استقلال كه اين شرايط را داشتند تذكرات را جدي گرفته و آن را رعايت كردند.

وي افزود: در ادامه ابلاغ تذكرات به بازيكنان تيم پرسپوليس تذكر سوم به صورت محرمانه از طريق سرپرست تيم به آنان ابلاغ شد تا بلكه به خود بيايند.

به گفته وي، اگر اين بازيكنان تذكر ستاد منشور اخلاقي را دريافت و عمدا آن را ناديده گرفته باشند، مسوول بوده و بزودي پرونده آنان به كميته انضباطي خواهد رفت و اگر سرپرست به آنان اين موارد را اعلام نكرده باشد، با وي برخورد خواهيم كرد.

دبير ستاد منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال سازمان ليگ در خصوص مدل موي جي لويد ساموئل هافبك تدافعي تيم استقلال نيز گفت: در منشور اخلاقي فدراسيون فوتبال در خصوص بازيكنان خارجي تصريح شده تا زماني كه آسيبي به فرهنگ اسلامي و عمومي ما وارد نكند، با آنان برخورد نشود.

عليپور اضافه كرد: متاسفانه مدل آرايش جي لويد ساموئل بحث برانگيز بود و مورد اعتراض نهادهاي فرهنگي كشور نيز قرار گرفت، بر همين اساس بلافاصله روز شنبه با مديرعامل باشگاه جلسه اي برگزار كرديم و وي نيز تخلفات را پذيرفت و قرار شد به بازيكن خاطي اين موارد منتقل شود.

البته در همين ارتباط ابتداي فصل با مديرعامل باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس نيز جلسه اي برگزار كرده و نكات لازم را به وي نيز متذكر شديم كه متاسفانه عملي نشده است.

وي ادامه داد: سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس تهران، امروز (يكشنبه) براي اداي توضيحات در اين خصوص به ستاد منشور اخلاقي خواهد آمد و مسوولان ستاد منشور اخلاقي، دلايل سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس را خواهند شنيد و سپس در اين باره تصميم گيري خواهيم كرد.

به گفته وي، اگر اين دو بازيكن به ابلاغ ها بي توجهي كرده و براي بار چهارم تذكر دريافت كنند، طبق قانون پروانه فعاليتشان در فوتبال لغو خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *