دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۲
امیر حاج رضایی:

بازنده واقعی دربی تماشاگران بودند

دربی یک پیام نگران کننده برای تیم ملی بود
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 311434
کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر اینکه دربی ۷۷ پایتخت تحلیل فنی نداشت گفت: این بازی یک پیام نگران کننده برای تیم ملی فوتبال داشت.
به گزارش جهان، امیر حاج رضایی در گفتگو با مهر در خصوص بازی تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی ۷۷ پایتخت گفت: این مسابقه به جهت فنی تحلیلی ندارد و دلیل آن هم کیفیت مسابقه دو تیم بود. این سومین تساوی متوالی دو تیم بود که دو مورد آن به فصل گذشته باز می‌گردد.

وی افزود: در فوتبال یک مسئله داریم که فلسفه فوتبالی است اما این موضوع در ایران کاملا فراموش شده است. این فلسفه یعنی ارائه فوتبال تهاجمی و ارائه جذابیت ها و لذت های فوتبال به سکوها و میلیون ها بیننده تلویزیونی است ولی در فصل گذشته و این فصل نه تنها این موضوع در دربی مورد توجه قرار نگرفت که هدف فقط نباختن است.

این کارشناس ادامه داد: وقتی چنین تفکری بر بازی حاکم باشد تمام تاکتیک ها و اندیشه ها خراب می شوند و چیزی که به تماشاگر می رسد همان شکست است. در واقع باید بگویم بازنده‌های واقعی دربی تماشاگران بودند. احتیاط و محافظه کاری آن چیزی بود که مدنظر دو تیم بود و من به دو باشگاه تبریک می گویم چرا که به خواسته خود رسیدند.

حاج رضایی با اشاره به حضور پرشمار تماشاگران در ورزشگاه آزادی گفت: وقتی از نمای دور ورزشگاه را می دیدیم خیلی باشکوه بود اما وقتی به زمین بازی برمی گشتیم هرگز چنین شکوهی را در داخل میدان نمی دیدیم. آنها راضی بودند با یک تساوی و نباختن کار را تمام کنند و عاقبت هم به خواسته خود رسیدند.

وی با بیان این که چندین موضوع در فوتبال ایران باید مورد توجه قرار گیرد گفت: یکی از مسائلی که مورد توجه است به قرعه کشی جام حذفی بر می گردد. ما در جام حذفی می‌بینیم که این دو تیم تا فینال به یکدیگر برخورد نمی کنند به نظرم باید با برگزاری تعداد بیشتر بازی بین این دو تیم تابو را بشکنیم. قبلا هم در یک مقطع با برگزاری چند بازی در لیگ و جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس این طور شده بود و هیچ اتفاقی هم نیفتاده بود.

مربی اسبق تیم ملی ادامه داد: وقتی فقط در طول فصل دو بازی بین دو تیم برگزار می شود این تابو باقی می ماند و این به سود فوتبال نیست. من نمی گویم همیشه باید در بازی گل رقم خورد اما وقتی نتیجه این بازی صفر - صفر بود کیفیت آن هم همان عدد صفر بوده است.

حاج رضایی با اشاره به دربی ها و بازی های بزرگ اروپایی عنوان کرد: یک موقع در اروپا می بینیم که بازی بدون گل تمام می شود ولی آنقدر جذاب و لذت بخش است که کسی به رد و بدل شدن گل فکر نمی کند و از آن ایراد نمی گیرد اما ما اصلا در دربی تهران صحنه گل هم ندیدیم و هیچ اتفاقی داخل محوطه جریمه رخ نداد. برای همین بود که از تماشاگر تا منتقدین همه به این بازی اعتراض کردند.

حاج رضایی همچنین گفت: دربی تهران یک فوتبال واقعی نبود این یک نمایش بود بین دو تیم هر دو باشگاه اهدافی داشتند و استراتژی خود را دنبال می کردند. متاسفانه در تمام طول روز مسئولان این دو باشگاه به جدال مطبوعاتی با یکدیگر می پردازند که این فقط در فوتبال ما وجود دارد و هرگز در فوتبال دنیا چنین موضوعی مشاهده نمی شود. در واقع باید عنوان کنم در رفتارهای آنها اهداف فوتبالی دیده نمی شود.

وی در ادامه بیان کرد: وقتی به این صورت از فوتبال بهره برداری می شود و نفعی به جامعه نمی رسد یک تفکر جمعی حاصل می شود که من اسم آن را «بدعت» گذاشتم. این چیزی است که تنها در فوتبال ایران وجود دارد و کاملا نگران کننده است.

حاج رضایی با ابراز نگرانی برای تیم ملی فوتبال تاکید کرد: چنین فوتبالی در سال منتهی به جام جهانی کاملا نگران کننده است. نگرانی من برای تیم ملی است. دربی تهران یک پیام برای تیم ملی بود که کاملا نگران کننده بود. در آخرین بازی تیم ملی شش بازیکن از استقلال در ترکیب حضور داشتند و در واقع اسکلت آن را تشکیل داده بودند اما وقتی کیفیت بازی را می بینیم نگرانی ها برای تیم ملی دوچندان می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Kenya
این همه پول بیت المال را به بهانه اینکه این ورزش پرطرفدار است خرج بازیکنان می کنند ولی دریغ از یک باری زیبا! ده هزارم این پولها را به تعدادی آدم بدهند که نمایش روپایی را در ورزشگاه آزادی اجرا کنند مردم بیشتر استقبال کرده و راضیتر خواهند بود.
علي
تقريباً هميشه همينطور بوده!!
تا اينا باشن خود كشي نكنن براي اين بازي مسخره