دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱
آیت الله العظمی جوادی آملی مطرح کرد

وظیفه یکایک ما در زمینه حوادث اخیر مصر

سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 307541
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران توصیه هایی در زمینه حوادث مصر مطرح کردند
به گزارش جهان به نقل از ابنا، آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خواستار دعا و تضرع همه مسلمانان به درگاه الهی برای نجات ملت‌ها و کشورهای خاورمیانه به ویژه ملت و کشور مصر شدند.

ایشان اظهار داشتند: وظیفه یکایک ما این است که هر چقدر که می‌توانیم اولا با دعا و ثانیا با تذکر و نصیحت اجازه ندهیم که بر خلاف خواست استکبار، مصر به سمت جنگ داخلی پیش برود.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات شریفه قرآن مبنی بر اختلاف درون قومی یهودیت و مسیحیت بیان کردند: اگر قومی راه حل اختلافات را به دست خود به سمت بن بست بکشاند باید بداند که این نوع اختلاف دیگر یک اختلاف عادی نیست بلکه این اختلاف، نوعی عذاب الهی و از جانب خداوند است.

این مرجع تقلید در پایان خواستار دخالت نهادها و مراکز بین المللی اسلامی برای حل مناقشات مصر شد و پیشنهاد کردند: باید مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع تقریب مذاهب، سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای بین المللی اسلامی هر اندازه که می‌توانند با نصیحت و گفت‌وگو اجازه ندهند که مصر به سمت جنگ داخلی پیش برود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *