چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

ناامیدی نتانیاهو از اوباما درباره ایران

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب: 304816
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برقراری دوباره روابط تهران - واشنگتن به اعضای کنگره آمریکا متوسل شده است .
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، پایگاه خبری تحلیلی صهیونیستی "دبکا فایل " با اشاره به سخنان حسن روحانی - مبنی بر این که ایران درباره حقوق هسته ای اش تحت فشار با قدرت های جهانی مذاکره نمی کند- نوشت : بعد از این سخنان "بنیامین نتانیاهو" به سرعت واکنش نشان داد و تشدید فشارها علیه ایران را خواستار شد.

این پایگاه نوشت، به طور کامل مشخص است که روحانی درپی کاهش یا لغو تحریم های آمریکا واتحادیه اروپا علیه ایران است که اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیرقرار داده است؛ وی چندان هم غیرواقعی نمی اندیشد؛ 6  قدرت جهانی در فوریه امسال پیشنهادی به ایران دادند که اگر تهران غنی سازی اورانیوم را حتی موقت نیز بپذیرد، شاهد کاهش تدریجی تحریم ها خواهد بود.

دبکا فایل افزود: نتانیاهو به گروه 36 نفره از اعضای کنگره که در بیت المقدس به سر می بردند، توصیه کرد که مطالبات روحانی را برای کاهش فشار و تحریم ها جدی نگیرند، زیرا هیچ اقدام دیگری مفید نیست.

این پایگاه خبری افزود: در همین حال نخست وزیر اسرائیل نیز به مانند مهمانان آمریکایی اش به خوبی می داند که فشار در شکل تحریم هرگز حرکت ایران را به سوی ساخت بمب هسته ای کند، نکرده است بلکه سبب تسریع آن نیز شده است .

در همین حال روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، پنجم ماه اوت گزارش داد، سازمان های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا به این نکته پی برده اند که ایران تا سال 2014 ساخت رآکتور آب سنگین را در تاسیسات اراک به پایان می برد و می تواند از آن برای تولید چندین بمب پلوتونیوم استفاده کند، روشی که هند، پاکستان و کره شمالی پیش تر استفاده کرده اند و بنابر این سریع تر از روش استفاده از اورانیوم غنی شده به بمب دست می یابد.

این روزنامه افزود: با وجود این، هدف قرار دادن یک رآکتور بزرگ و مستقر در سطح زمین بسیارآسان تر از تاسیسات زیرزمینی در فوردو است که غنی سازی اورانیوم درآنجا انجام می شود، اما یکی از مقامات ارشد صهیونیست سه شنبه گذشته گفته بود که تل آویو بدون کمک آمریکا نیز می تواند به ایران حمله کند، هرچند این حمله به اندازه حمله آمریکا مفید و کارآمد نباشد  منظور اواین بود که اسرائیل می تواند اجزای برنامه هسته ای ایران را نابود کند، اما نمی تواند آن را به طور کل از بین ببرد.

در همین حال مقام های اطلاعاتی و نظامی وابسته به دبکا فایل تائید می کنند که سیاستمداران صهیونیست و نظامیان آن پذیرفته اند که اوباما تمایلی به مداخله نظامی در سوریه و همچنین ایران ندارد و نتانیاهو قصد دارد تا حد بسیاری نگرانی های خود را درباره ایران به اطلاع اعضای کنگره برساند که به نظر می رسد آخرین پناهگاه او برای دور زدن اوباما باشد؛  وی معتقد است، حتی اگر رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد با روحانی به تعامل رسیده و تحریم ها را لغو کند، کنگره باید مانع وی شود.

وال استریت ژورنال می نویسد، این تفکر به طور قطع روشی برای تاخیر و تعلل است و در برخی مقاطع مانع امتیازدهی می شود؛ اما نقص این روش این است که نه تنها اوباما درباره اقدام و گزینه های نظامی تعلل می کند، بلکه نتانیاهو نیز چنین است، ایرانی ها ازجمله روحانی که همه تحولات و حرکات آمریکا ورژیم صهیونیستی و عرصه سیاسی و نظامی آنها را زیر نظر دارند، از قبل این حقیقت را می دانستند که می توانند برنامه های هسته ای  خود را بدون ترس از مداخله نظامی ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *