يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
سروری در نشست خبری؛

فهرست‌خدمتگزاران‌شامل‌همه‌سلایق‌اصولگرایی است

چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۲
کد مطلب: 292360
سروری با بیان اینکه امیدواریم هر کسی که به شورای شهر می رود بعد از ۲۴ خرداد، کرکره رقابت سیاسی در شوراها را پایین بکشد و با یک نگاه خدمتگرا به موضوعات شهری اجازه ندهیم ملت شاهد مناقشات سیاسی باشند افزود: در فهرست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت همه سلایق اصولگرا وجود دارد در عین تفاوت‌هایی که در سلایق اصولگرایی وجود دارد ما سعی کرده ایم با تعامل درون لیستی از اکثر طیف های اصولگرایی در این لیست استفاده کنیم.
فهرست‌خدمتگزاران‌شامل‌همه‌سلایق‌اصولگرایی است
به گزارش جهان به نقل از مهر، پرویز سروری دبیرکل جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت و کاندیدای شورای شهر تهران در نشست خبری امروز چهارشنبه گفت: ما شاهد آخرین روز تبلیغات ریاست جمهوری و شورای شهر هستیم. نظرنسجی ها نشان می دهد ملت ایران بار دیگر قرار است یک حماسه بزرگ بیافریند که غالب نظرسنجی ها مشارکت ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: برخی از افرادی که در مورد انتخابات نظر می دادند، مثل خارج نشین ها بعد از رد صلاحیت مشائی و هاشمی گفتند مشارکت زیر ۵۰ درصد خواهد بود، اما نظرسنجی های ما نشان میدهد که این رقم بالای ۷۰ درصد خواهد بود.

سروری با بیان اینکه اولین برنده انتخابات ملت ایران خواهد بود، افزود: انتخابات شوراها به علت همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری در مظلومیت واقع شده البته این درست هم هست چون حساسیت انتخابات ریاست جمهوری بسیار بالا است، ولی باید برای دوره بعد جابجایی صورت گیرد تا انتخابات شوراها با ریاست جمهوری همزمان نباشد.

کاندیدای شورای شهر با بیان اینکه البته همزمانی این انتخابات محسناتی دارد، تصریح کرد: در هر صورت به علت این همزمانی ما شاهد مشارکت بالاتری نسبت به انتخابات قبلی شورای شهر خواهیم بود.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با بیان اینکه تلاش می کنیم فضای مشارکتی را افزایش دهیم، افزود: نکته مهمی که وجود دارد این است که فضای کلی شورای شهر از فضای خدمت و رویکرد اجتماعی به صحنه مناقشات سیاسی تبدیل نشود.

وی ادامه داد: امیدواریم هر کسی که به شورای شهر می رود بعد از ۲۴ خرداد، کرکره رقابت سیاسی در شوراها را پایین بکشد و با یک نگاه خدمتگرا به موضوعات شهری اجازه ندهیم ملت شاهد مناقشات سیاسی باشد. با بصیرتی که نزد نامزدها و اعضای شورای شهر خواهد بود، به طور یقین شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.

سروری با اشاره به اینکه در فهرست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت همه سلایق اصولگرا وجود دارد، بیان کرد: در عین تفاوت‌هایی که در سلایق اصولگرایی وجود دارد ما سعی کرده ایم با تعامل درون لیستی از اکثر طیف های اصولگرایی در این لیست استفاده کنیم.

کاندیدای شورای شهر تهران در ادامه داد: ما قبل از آغاز کار شوراها، سلسله اقدامات عملی را جهت اولویت بندی و ایجاد کارها، کارشناسی کرده ایم.

عضو جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در ادامه نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه لیست انتخاباتی شورای شهر این دوره معمولا منتسب به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است، آیا این وضعیت در مورد فهرست خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت نیز صدق می کند؟ گفت: پوستری که برای خدمتگزاران تنظیم شده مورد نظر آقایان حدادعادل، ولایتی و قالیباف است این یعنی رقبایی که در عرصه ریاست جمهوری رقابت می کنند در این لیست نیز تعامل دارند، از این جهت ما تلاش کردیم این وضعیت یک آفت نباشد و سعی شده نگاه اکثر کاندیداهای اصولگرا در لیست خدمتگزاران حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از افراد برای اینکه لیست خود را معرفی کنند، از کاندیداها پول می‌گیرند، گفت: نکته خیلی مهمی را گفتید این اتفاق نگرانی خیلی بزرگی برای آینده سیاسی کشور است، این بداخلاقی‌ها بسیار مخاطره آمیز است، البته نمی‌شود هزینه های موجود را نادیده گرفت، اما آن جیزی که شما گفتید تهیه هزینه ها نیست، بلکه کاسب‌کارانه است.

سروری با بیان اینکه عده‌ای به نتیجه انتخابات کاری ندارند و تلاش می‌کنند با تنظیم لیست فضا را برای دریافت پول فراهم کنند، افزود: این فاجعه بزرگی برای کشور است علت آن ضعف قانون در رابطه با انتخابات شوراها است، لذا ما نگران هستیم این بحث حتی به انتخابات مجلس نیز کشیده شود و دیگر اینکه ممکن است کسانیکه با این بداخلاقی ها به شورای شهر راه می یابند روش خود را به شورای شهر انتقال بدهند.

کاندیدای شورای شهر با بیان اینکه بعضی از گروه های ارزشی این کار را نکردند، تصریح کرد: این روش اشتباه را باید با صدای بلند اعلام کرد تا دستگاه های مدیریتی نسبت به این موضوع حساس باشند اگر جلوی این پدیده زشت و نامتجانس گرفته نشود من آینده بسیار بدی برای انتخابات کشور می بینم. این رفتارها با دادن غذا در انتخابات شروع شد که امیدوارم هیات نظارت و شورای نگهبان به همراه مجلس قانون منظمی برای مقابله با این پدیده تنظیم کند.

دبیرکل جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسم شما در لیست های متعددی وجود دارد، گفت: من آدم مشهوری نیستم ولی اینکه بعضی افراد اسم من را در لیست های متعدد قرار داده اند، خبر ندارم. در جایی متوجه شدم اسمم در لیستی وجود دارد که ۵ یا ۶ اصلاح طلب نیز در آن لیست وجود داشتند البته من تعریضی به اصلاح طلبان ندارم، ولی علاقه ای نداشتم اسمم در لیستی باشد که در آن لیست اصلاح طلبان و گروه انحرافی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پرداخت پول برای وارد کردن اسم ها به لیست ها عملکرد هیات نظارت را ضعیف می‌دانید، گفت: ضعف قانون وجود دارد من چون در هیات نظارت بودم اعتقاد دارم این اشکال به ضعف قانون برمی گردد حتما باید اقدامات لازم برای تامین تضمین ها و جلوگیری از این رویه غلط انجام گیرد. نمایندگان مجلس حتما این مساله را پیگیری خواهند کرد، ما هم از طریق دوستان این موضوع را در اصلاح قانون پیگیری خواهیم کرد.

سروری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هزینه تبلیغاتی برخی کاندیداهای شورای شهر بسیار سرسام آور است؟، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری به نظرم در طول بعد از انقلاب سالم ترین انتخابات در حال شکل گیری است، صدا و سیما وظیفه خود را به خوبی انجام داد تا ما شاهد هزینه های اضافی نباشیم،اینها نشان می دهد مردم به یک بصیرتی رسیدند که حاضر نیستند در بمباران تبلیغاتی تصمیم بگیرند.

عضو جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت ادامه داد: ولی در انتخابات شورای شهر وضعیت فرق می کند چون اولا افراد کاملا مشهور نیستند در ضمن ابزار صدا و سیما را نیز ندارند، اما در این انتخابات شاهد هزینه کردن های بسیار بالایی هستیم به شکلی که برخی می خواهند با موج تبلیغات نه با ارائه برنامه ها خودشان را به شورای شهر تحمیل کنند.

کاندیدای شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه جابجایی اسم ها در لیست های انتخاباتی به علت ضعف وجود احزاب قوی نیست، گفت: یکی از مسائلی که در انتخابات مواجه هستیم نبودن احزاب قوی است چون احزاب وجود ندارند شبکه های غیررسمی بجای احزاب می نشینند و افرادی که دارای قدرت هستند، زمینه وام دار کردن احزاب را فراهم می کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کاهش اختلاف دولت و شهرداری چه برنامه ای در شورای شهر دارید؟، توضیح داد: یکی از معضلات و مشکلات در کلانشهرهای کشور بحث جزیره ای بودن نهادهای اجرایی در خدمات رسانی به مردم است که این بحث باعث ایجاد هزینه سنگین از جیب مردم می شود و دلیل افزایش این هزینه ها بخاطر تنش های سیاسی بین دولت و شهرداری است.

سروری با بیان اینکه از زمان تشکیل شورای شهر بین دولت و شهرداری اختلاف وجود داشته است، افزود: ما در فکر این هستیم که از ابتدا نگاه سیاسی وارد شورای شهر نشود لذا می خواهیم با دولت تعامل غیرسیاسی برقرار کنیم و امیدواریم در دولت جدید و شورای شهر چهارم فارغ از هر نوع رویکرد سیاسی با یک منطق تخصصی زمینه تعامل فراهم شود.

کاندیدای شورای شهر در پاسخ به سوال پایانی خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره اینکه احمدی نژاد وقتی شهردار بود، درخواست حضور شهردار در هیات دولت را داد، اما وقتی قالیباف شهردار شد و این پیشنهاد را به احمدی نژاد داد، نتوانست به هیات دولت راه یابد، چیست؟، گفت: این ناظر به نیاز دولت است تا نیاز شهرداری. دولت هر روز با موضوعات مختلفی مواجه است که اگر دولت همراه شهرداری و شهرداری همراه دولت نباشد آثارش به دولت برمی گردد دولت نیازمند حضور شهردار تهران در هیات دولت است. امیدوارم شورای شهر چهارم بتواند با تعامل زمینه این اتفاق را فراهم کند.

وی ادامه داد: ارتباط بیشتر شهردار با هیات دولت و رئیس جمهور تنش های اجتماعی را کاهش می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *