پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

هدیه جدید رژیم صهیونیستی به بیماران غزه

شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 288750
وزارت بهداشت در دولت حماس اعلام کرد که مسوولان رژیم صهیونیستی گاز سمی دی اکسید کربن را به جای گاز نیتروز در لوله‌های بیهوشی به نوار غزه فرستاده‌اند.
هدیه جدید رژیم صهیونیستی به بیماران غزه
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم نوشت، مفید المخلاتی، وزیر بهداشت در دولت حماس عنوان داشت: به دلیل آن که گاز دی اکسید کربن به جای گاز نیتروز به کار گذاشته شده بود، چهار تن از بیماران آسیب دیدند.

وی تصریح کرد: کادرهای پزشکی در مجتمع پزشکی الشفاء در غزه پی به حادثه عجیبی بردند که نزدیک بود جان چند تن از بیماران را در هنگام بیهوشی بگیرد. استفاده از این گازها باعث می‌شود که ضربان قلب متوقف شود و تا کنون بر اثر آن چهار تن از بیماران در هنگام بیهوشی مسموم شده‌اند.

المحلاتی گفت: به محض آنکه این مساله مشخص شد، عمل‌های جراحی برای چند ساعت متوقف شد کمیته تحقیقاتی دریافتند که سلیندر بیهوشی وجود دارد که به جای گاز نیتروز از گاز دی اکسید کربن پر شده است.

وی تاکید کرد: ما به دنبال تهیه کننده این گاز گشتیم و دریافتیم که این گاز از اسرائیل وارد شده است، چرا که در نوار غزه این اجازه را نمی‌دهند که گاز اکسید نیتروز وارد شود و ما در خصوص چگونگی وارد شدن گاز دی اکسید کربن به جای اکسید نیتروز تحقیق و بررسی می‌کنیم.

وی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی و تمام نهادهای بین‌المللی خواست هرچه سریعتر در خصوص این مساله تحقیقات خود را آغاز کنند.

وزارت بهداشت دولت حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اخیرا تعدادی سیلندر بیهوشی گاز نیتروز را به نوار غزه داده بود که برای بیهوش کردن بیماران پیش از عمل جراحی از آن استفاده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *