شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش قلعه‌نویی به خبرپیشنهاد ۷میلیاردی

يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب: 287685
سرمربی استقلال ضمن تکذیب خبر پیشنهاد ۷ میلیاردی مدیرعامل پرسپولیس به خودش گفت: با رویانیان رفیق هستم اما این خبر صحت ندارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر قلعه نویی در حاشیه تمرین امروز استقلال در مورد پیروزی این تیم مقابل الشباب گفت: خیلی خوشحالم که توانستیم یک پیروزی خوب در خانه حریف به دست بیاوریم و امیدوارم بتوانیم به مرحله بعد صعود کنیم. برای بازی چهارشنبه شب ترکیب اول و دوم نداریم و تمام بازیکنان استقلال آماده هستند تا مقابل الشباب قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: برای این بازی بازیکن محروم و مصدوم نداریم و فقط عمران‌زاده کمی دچار سرماخوردگی شده و همین مسئله باعث شده که کل ایران تعجب کنند!
 
سرمربی استقلال در پاسخ به سوال خبرنگار تسیم مبنی بر اینکه آیا این تیم توان قهرمانی در آسیا را دارد، عنوان کرد: قبلا هم اعلام کردم که فعلا برای ما بازی برگشت با الشباب مهم است. شکست مقابل الهلال و داماش تجربه بزرگ و تلخی برای ما بود.
 
قلعه نویی ادامه داد: به بچه ها هم گفتم که باید با تمرکز بالا مقابل الشباب قرار بگیرند تا با قدرت به مرحله بعد صعود کنند. برای مرحله بعد چون در شهریورماه برگزار می شود باید ببینیم چه کسی هست و چه کسی نیست. برای آن زمان باید نقاط ضعف مان را پوشش بدهیم.
 
قلعه نویی درباره اینکه آیا مشکلات مالی استقلال رفع شده یا خیر، اظهار داشت: واقعیت این است که هنوز مشکلات مالی برطرف نشده است. شب گذشته جلسه ای داشتیم که مجتبی جباری به عنوان نماینده بازیکنان در آن حضور داشت و صحبت هایی مطرح شد. باید حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنند همانطور که حدیثی از پیامبر (ص) وجود دارد که فرمودند دستمزد کارگر را باید قبل از خشک شدن عرقش باید بدهند.
 
وی افزود: فصل رو به پایان است اما هنوز بازیکنان ما درصد زیادی از قراردادهایشان را دریافت نکرده اند. نظرمن این است که وزیر ورزش به عنوان پدر ورزش ایران به استقلال لطف داشته باشد و برای حل این مشکلات تدابیری بیندیشد.
 
سرمربی استقلال در واکنش به این مسئله که ممکن است به علت مشکلات مالی تعدادی از بازیکنان استقلال این تیم را ترک کنند، گفت: وقتی فصل نقل و انتقالات قبل از پایان بازی های استقلال شروع می شود داستان همین است. بهتر بود می گذاشتند بازی های استقلال هم تمام شود و بعد فصل نقل و انتقالات را شروع کنند. البته بازیکنان هم حرفه ای هستند و قطعا به آینده شان فکر می کنند. هرچند معتقدم بازیگری و مربیگری در استقلال افتخار بزرگی است.
 
قلعه نویی عنوان کرد: فکر می کنم قدیمی های تیم در جمع ما حضور داشته باشند چون بالاخره می دانند که 7،8 سال است وضعیت استقلال همین است. اگر می خواستند جایی بروند در این سال ها می رفتند اما آنها استقلال، هواداران و این پیراهن این تیم را دوست دارند و شرایط سخت را درک کردند. پرداخت پول در استقلال دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد اما طبیعتا برای هر بازیکن در پایان فصل پیشهاداتی است.
 
وی در پاسخ به این سوال که شایعه شده برای حضور در هیات مدیره استقلال ابراز علاقه کرده است تاکید کرد: تمام این صحبت ها شایعه است. من بارها گفته ام که عاشق مستطیل سبز هستم و به اینطور کار کردن علاقه دارم.
 
سرمربی استقلال در خصوص این مسئله که آیا عذرخواهی هواداران این تیم را در بازی با داماش قبول کرده یا خیر، تصریح کرد: بحث عذرخواهی نیست. ناراحتی من از این مسئله است که نباید این فرهنگ غلط در فوتبال ما باب شود. چطور وقتی از کی‌روش در مورد دو بازیکن آماده تیم ملی سوال می شود این مربی ناراحت می شود اما مجیدی که در برد مقابل الهلال حضور نداشته و تا یک روز قبل از دیدار برگشت با الهلال تمرین نکرده تشویق می شود من نباید ناراحت شوم؟  کی‌روش هم حق دارد که ناراحت شود باید بالاخره به افکار مربی احترام گذاشت.
 
قلعه نویی تصریح کرد: مجیدی مصدوم بوده و با ما به عربستان نیامده، بعد استقلال پدرش درآمده و الهلال را در عربستان بردیم. چرا باید در بازی برگشت تشویق شود؟ مشکل ما با هواداران استقلال نیست مشکل ما با فرهنگ غلط است.
 
وی گفت: من با کسی قهر نیستم. اتفاقا همیشه گفتم هواداران استقلال سایبان‌های تیم هستند و اگر استقلال به عزتی رسیده به خاطر همین مردم بوده وگرنه امثال قلعه نویی آمدند و رفتند. مهم مجموعه استقلال، پیراهن این تیم و هوادارانش است. امیدوارم باشگاه با یک کار فرهنگی به این مسئله رسیدگی کند.
 
قلعه نویی در مورد اینکه آیا قرار است در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با الشباب اتفاق خاصی رخ دهد، عنوان کرد: اگر من در بازی گذشته در کنفرانس مطبوعاتی ناراحت بودم به این دلیل بود که اعتقاد داشتم آن شعارها سازماندهی شده بود و اتفاقا خود آقایان هم فهمیدند که منظورم با چه کسانی است. این را بگویم که قرار نیست در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با الشباب اتفاق خاصی رخ دهد.
 
سرمربی استقلال ادامه داد: من همیشه گفته ام در موفقیت های استقلال کمترین نقش را داشته ام و همیشه باخت ها را گردن گرفته ام. اگر هم در جشن قهرمانی تیم حضور نداشتم به خاطر این بود که کلا  این اخلاق را ندارم که در  این جشن ها حضور داشته باشم همانطور که در جشن قهرمانی سپاهان هم نبودم.
 
وی اظهار داشت: فقط به خواهش فتح الله زاده و به خاطر اینکه پسرم کوچک بود و دوست داشت روی سکوی قهرمانی رفتم. باز هم تاکید می کنم استقلال بزرگ است و راه خودش را می رود، به قول معروف استقلال همیشه استقلال است کما اینکه پرسپولس همیشه  پرسپولیس است هر چند فراز و نشیب داشته باشد.
 
قلعه نویی در پاسخ به این سوال که آیا فصل بعد در استقلال خواهد ماند یا خیر، گفت: بحث ماندن و یا نماندن من دراستقلال وجود ندارد خیلی مربیانی آمدند و رفتند و ضربه آنچنانی به استقلال وارد نشده، هرچند ممکن است مقاطعی به تیم ضربه خورده باشد.
 
وی درباره اینکه آیا تمام مشکلات مالی استقلال تقصیر وزارت ورزش و شخص وزیر است، تاکید کرد: من که فصل گذشته در استقلال حضور نداشتم اما شنیدم بودجه مصوب استقلال برای این فصل 17 میلیارد بوده که قرار بوده 50 درصد این مبلغ از درآمدزایی باشگاه تامین شود و 50 درصد آن را دولت تامین کند. آنطور که مطلع هستم 3 میلیارد تومان از طریق وزارت ورزش به استقلال پرداخت شده در حالی که سهم دولت 8.5 میلیارد تومان بوده است. 
 
قلعه نویی در ادامه باز هم محمد عباسی را پدر ورزش ایران نامید و گفت: وقتی یک نفر رئیس مجمع یک باشگاه است و اعضای هیات مدیره آن را انتخاب می کند برای آن مجموعه حکم پدر را دارد. خیلی ها در این مدت به استقلال کمک کردند اما خداوکیلی جواب 30 میلیون هوادار را اینطور باید داد؟ یعنی در این 34 سال گذشته هیچ اتاق فکری وجود نداشته که پرسپولیس و استقلال را سروسامان بدهد؟
 
وی افزود: مگر سپاهان 15 سال پیش زیر پوشش کارخانه فولاد مبارکه نرفت و نیازهایش تامین نشد؟ وقتی پرسپولیس و استقلال این پتانسیل را دارند چرا از آن استفاده نمی کنند؟ خیلی جالب است که بدانید هزینه یکی از تیم های اماراتی که نام آن را نمی برم چیزی حدود 300 میلیون درهم بوده که به پول ما 300 میلیارد تومان برای یک فصل می‌شود. قیمت بازیکن الشباب 3 میلیون و 100 هزار دلار برای یک فصل است. حالا با این شرایط نباید فکری به حال استقلال و پرسپولیس کرد؟ متاسفانه به این دو تیم نگاه فرصتی نداریم.
 
سرمربی استقلال ادامه داد: در فوتبال ما همه چیز وجود دارد به جز فوتبال و هر کسی از بیرون وارد آن می شود. متاسفانه فوتبال ما قانونمند نیست که استقلال و پرسپولیس به این روز می افتند. شما رویانیان را می بینید این همه زحمت می کشد اما آخر سر باید برود و یک نفر دیگر بیاید و کارها را شروع کند. من یک سوال دارم اگر فرمانده راهنمایی و رانندگی تغییر پیدا کند آیا قانون چراغ قرمز یا چراغ سبز تغییر می کند؟
 
قلعه نویی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد 7 میلیاردی رویانیان به او صحت دارد یا خیر، اظهار داشت: اصلا چنین چیزی وجود نداشته است. من و رویانیان با هم رفیق هستیم و در طول سال بارها با هم صحبت می کنیم. بعد از بازی الشباب  هم در حالی که رویانیان خوشحال بود با من تماس گرفت که این پیروزی را تبریک بگوید.
 
وی گفت: نمی دانم این صحبت ها از کجا آمده، صحبت من و رویانیان در حد تبریک و تشکر بود. این خبر هم مثل علاقه حضورمان در هیات مدیره است هرچند من 10،12 سال سابقه کار اجرایی در شهرداری دارم اما به کار مربیگری بیشتر علاقه مند هستم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وزیر محترم ورزش که به راحتی عنوان می کند: ورزش کشور ما افراد با تجربه و مدیر کم ندارد! باید پاسخگو باشد که چرا تا کنون از این افراد استفاده نشده تا ورزش کشور به این روز نیفتد؟! اگر واقعا افرادی متعهد و متخصص در عرصه ورزش کشور وجود دارند، چرا باید ایران برای حضور در جام جهانی فوتبال با این مشکلات مواجه باشد، چرا باید درباره بسکتبال و والیبال و کشتی و سایر رشته ها با مشکلات متعدد مواجه باشیم؟! آیا بهتر نیست از مدیران مدنظر وزیر محترم ورزش استفاده کرد و به این مشکلات پایان داد؟!