يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳

ابعاد جدید ماجرای انفجار بوستون+عکس

سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 282928
مقام‌های پلیس آمریکا پس از ساعتها آماده‌باش و آوردن خودروهای زرهی به خیابان‌های شهر واترتاون ایالت ماساچوست اعلام کردند که سرانجام توانسته‌اند جوهر سارنایف مظنون دوم بمبگذاری بوستون را دستگیر کنند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، روزنامه ديلي تلگراف در گزارشي آورده است: چهره ای که همسر بمبگذار بوستون معرفی می شود؛ یک آمریکائی با رفتار دوستانه و با شخصیت اجتماعی است. زنی که در سال اول تحصیل در دانشگاه، به دین اسلام گرویده و حجاب را انتخاب کرده است. اینها چیزهایی است که همسایه های این زن به دیلی تلگراف گفته اند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000282/nf00282928-3.jpg

«کاترین راسل» سه سال پیش با «تیمورلنگ تسارنایف» ازدواج کرد و از او یک دختر سه ساله به نام زهرا دارد. او در اولین سال تحصیلش در دانشگاه سافولک در بوستون مسلمان شد.

جمعه شب بود که خانم راسل در خانه پدر و مادرش در رود آیلند مورد بازجویی ماموران امنیتی قرار گرفت. او با روبنده، روی خود را پوشانده و از صحبت کردن در مورد همسرش امتناع می کرد. تسارنایف توسط پلیس، هفته گذشته کشته شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000282/nf00282928-2.jpg

همسایه های خانم راسل وقتی صبح جمعه از خواب بیدار شدند چهار ماشین پلیس و مأموران FBI را دیدند که بیرون خانه جودیت (مادر 56 ساله کاترین) و وارن (پدر 55 ساله کارین) در کینگستون شمالی پارک کرده است. مادر کاترین پرستار و پدرش نیز پزشک است.

«پائولا گیلت» همسایه 51 ساله آنها به دیلی تلگراف گفت: آنها خانواده خوبی هستند با یک دختر کوچولوی دوست داشتنی. بسیار مؤدب و با رفتار اجتماعی خوب هستند. آنها خیلی خوشحال بودند که پدرو مادربزرگ شدند. حالا این اتفاق افتاده و بسیار وحشتناک است.

همسایه های کاترین راسل می گویند که پدر و مادر او بشدت از او و نوه شان حمایت و پرستاری می کنند. حتی بعد از اینکه او به دین اسلام گروید. او بعد از گرویدن به اسلام موهای خود را طبق سنت این دین می پوشاند.

از سوی دیگر در حالیکه غرب در صدد سوق دادن پرونده بمب‌گذاری در مسابقه ماراتن «بوستون» به سمت پروژه اسلام‌هراسی و ارتباط دادن آن با اسلام افراطی هستند، زن عموی دو مظنون این بمب‌گذاری گفت که به هیچ عنوان یک فرد متعصب مذهبی نبوده است.

«پاتیمه سلیمانووا» زن عموی «تیمور لنگ و جوهر سارنایوف» گفت که باور نمی‌کند این دو پسر در این تراژدی شرکت کرده باشند و تأکید کرد که این دو پسر قادر به انجام چنین جرمی نیستند و ادامه داد که تیمور لنگ با بزرگترها با وقار و متانت رفتار می‌کرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000282/nf00282928-1.jpg

دو برادر ۱۹ ساله و ۲۴ ساله که از سوی مقام‌های امنیتی آمریکا به عنوان مظنونان بمبگذاری بوستون معرفی شده‌اند هیچ سابقه تخلفی ندارند و دوستان و خانواده‌شان آنها را به عنوان جوان‌هایی آرام و باهوش معرفی کرده‌اند.

«جوهرسارنایف» که پس از ساعتها تعقیب بازداشت شد دانشجوی پزشکی است. «تیمور لنگ سارنایوف» (همسر کاترین) نیز به دست پلیس کشته شد.

مقام‌های پلیس آمریکا پس از ساعتها آماده‌باش و آوردن خودروهای زرهی به خیابان‌های شهر واترتاون  ایالت ماساچوست اعلام کردند که سرانجام توانسته‌اند جوهر سارنایف مظنون دوم بمبگذاری بوستون را دستگیر کنند.

«انزور سارنایف» پدر دو مظنون که در روسیه زندگی می‌کند اعلام کرده پسرهایش نمی‌توانسته‌اند دست به کشتار بزنند. او پسرش تیمورلنگ را «یک فرشته واقعی» توصیف کرده و گفته است که پسر دیگرش جوهر هم دانشجوی سال دوم پزشکی بوده که در عمرش حتی اسلحه‌ای را از نزدیک ندیده بوده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000282/n00282928-t.jpg
پیکر تیمور لنگ سارنایف

در همین حال «تری جونز» کشیش سفیه و ضد اسلام آمریکایی فرصت را غنیمت شمرده و با پررنگ کردن مسلمان بودن این دو برادر ۱۹ ساله و ۲۴ ساله که از سوی مقام‌های امنیتی آمریکا به عنوان مظنونان بمبگذاری بوستون معرفی شده‌اند در حال تبلیغات وسیع علیه اسلام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *