جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
حسین کنعانی‌مقدم:

"5+1" امروز به "3+3" تبدیل شد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب: 274386
یک کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه استراتژی طرف غربی در مذاکرات تغییر نکرده بلکه تاکتیک آنها تغییر کرده است، گفت: ‌در این دوره با انشقاق در گروه 1+5 مواجه بودیم و این گروه 3+3 شده بود.
به گزارش جهان، حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با تسنیم ‌درباره مذاکرات امروز ایران با گروه 1+5، گفت: مذاکرات امروز که در آلماتی برگزار شد، نشان داد ‌مذاکرات از بن‌بست خارج شده است، چرا‌که غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که راهی جز مذاکره با ایران ندارند.
 
وی در ادامه به استقامت و ایستادگی ملت ایران در بحث هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه دستاورد غنی‌سازی 20 درصدی نشان داد که مردم خود می‌توانند به این دستاوردها دست یابند، اظهارداشت: هنوز بحث‌های زیادی باید مطرح شود ولی معلوم شد که استراتژی مقاوت ایران در سال‌ها و ماه‌های گذشته به خوبی جواب داده است و غربی‌ها نتوانستند با تحریم‌ها و فشارهایشان ایران را متزلزل کند.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: غربی‌ها عزم خود را جزم کرده بودند تا معادلات سوریه به نفع آنها تمام شود اما اقتدار ایران این اجازه را به آنها نداد و آنان به اقتدار ایران در منطقه پی بردند، ضمن آنکه در این دوره با انشقاق در گروه 1+5 مواجه بودیم به طوری این گروه 3+3 شده بود.
 
کنعانی‌مقدم در ادامه با بیان اینکه استراتژی طرف مقابل تغییر نکرده بلکه تاکتیک آنها تغییر کرده است، اظهار داشت: آنها به هر نحوی خواستند، به ایران فشار وارد کنند اما با مواضع محکم مردم و تدابیر رهبری ما توانستیم پیروز شویم و اگر همین رویه را ادامه دهیم در آینده نیز پیروز خواهیم شد.
 
وی تاکید کرد: ایران در دور جدید مذاکرات هیچ تغییری در مواضعش اتخاذ نکرده بود و تغییری هم نخواهد داد چر‌اکه الان با ایرانی روبه‌رو هستیم که وزن قابل قبولی در منطقه پیدا کرده ‌و درک این جایگاه برای کشورهای غربی سخت است.
 
این کارشناس مسائل بین‌الملل خطاب به کشورهای غربی و گروه 1+5 ‌گفت: هرچه مذاکرات را به تاخیر بیندازید، به نفع ایران تمام خواهد شد چرا‌که ما همواره درخواست‌های خود را برای مذاکره و گفت‌وگوی منطقی مطرح کرده‌ و نشان داده‌ایم که براساس مقررات آژانس حرکت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *