پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

تحلیل روسیه درباره دور اول مذاکرات آلماتی

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 274242
خبرگزاری روسی ˈریانووستیˈ روز سه شنبه به نقل از ˈسرگئی ریابکوفˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه و مذاکره کننده هسته ای ارشد این کشور اعلام کرد که دور نخست مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در آلماتی سازنده و مفید بود.
تحلیل روسیه درباره دور اول مذاکرات آلماتی
به گزارش جهان به نقل از ریانووستی، ریابکوف افزود: من بعد از ظهر امروز با هیأت نمایندگی ایران در مذاکرات هسته ای آلماتی نیز دیدار دوجانبه ای داشتم. 

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه از ارایه هر گونه توضیح بیشتر در خصوص محتوای دور نخست مذاکرات هسته ای کشورمان و گروه 1+5 خودداری کرد. 

روسیه بر خلاف کشورهای غربی بر حق کشورمان برای انجام فعالیت های هسته ای صلح آمیز تأکید دارد. 

دور نخست هشتمین نشست هسته ای گروه 1+5 و کشورمان قبل از ظهر روز سه شنبه در هتل ریکسوس شهر آلماتی پایتخت روسیه برگزار شد. 

دو طرف در این نشست، بسته های پیشنهادی جدیدی را ارایه کردند. 

یکی از اعضای هیأت نمایندگی کشورمان در نشست آلماتی اعلام کرد که بسته پیشنهادی جدید ایران شبیه طرح ˈگام به گامˈ روسیه است اما محتوای آن کمی بهتر شده است. 

در همین حال رسانه های خبری حاضر در محل برگزاری نشست آلماتی نیز به نقل از طرف های غربی گروه 1+5 اعلام کردند که بسته پیشنهادی این گروه شامل رفع تحریم های یکجانبه و غیرقانونی غرب در زمینه تجارت طلا و فلزات گرانبها و نیز برخی امور بانکی محدود است. 

قرار است دور دوم نشست گروه 1+5 و کشورمان درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران فردا در آلماتی پیگیری شود.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *