جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

'آقامجتبی' دردانه اخلاق شهر در پنجره 155

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 262005
شماره 155 هفته نامه خبری تحلیلی پنجره منتشر شد.
به گزارش جهان، نیازی به القاب گوناگون نیست، همین که بگویی «آقا مجتبی» همه می‎دانند آن مجتهد صاحب رساله‎ای را می‎گویی که سال‎هاست درس اخلاق چهارشنبه هایش در خیابان ایران، گوش اهل معرفت در ایران و خارج از ایران را پُر کرده است. همان شاگرد مبارز و مبرز امام که راه امام را در تهران، در پایتخت، در شهری که سال‎ها برای دور نگهداشتنش از معنویت تلاش کرده بودند، ادامه می‎دهد؛ هفته نامه پنجره تلاش کرده است با آثار و نوشته هایی از دکتر علی اکبر رشا د، دکتر محمدرضا زائری، مهدی صیاد شیرازی ، سید مجید هوایی و... بخش هایی از ویژگی شخصیتی و معرفتی و سلوکی ایشان را ورق بزند.

مستند «آخرین روز‎های زمستان» روایتی تازه از فتحی بزرگ که اتفاقا تمام این ویژگی‎‎ها را هم در متن خود دارد و الصاقی نیست، اما کاش «پدیده» نبود. کاش محصولِ روندی معمول و تعریف شده بر بستر سیاست‎گذاری‎‎های فرهنگی بود، که به بار نشستنش را بیشتر با افتخار جشن می‎گرفتیم نه با تعجب! پرونده‎ای که در شماره 155 هفته نامه تورق می‎کنید بدون غر زدن های ژورنالیستی با حضور عوامل مستند «آخرین روزهای زمستان» به برررسی ابعاد مختلف این رویداد ماندگار فرهنگی پرداخته است.

6 ماه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست‎جمهوری باقی مانده و همین کافیست تا رسانه‎‎هایی که فارغ از تعهد، فقط به‎دنبال خوراک خبری و تیتر رنگارنگ‎اند، از هر حرکت سیاسیون، تحلیلی دلخواه کنند و جریانی بسازند که ضرب‎المثل «یک کلاغ؛ چهل کلاغ» هم برازنده‎اش نباشد! یک روز دولت از عملکرد مجلس انتقاد می‎کند و روز دیگر مجلس از خجالت دولت درمی‎آید. رئیس دولت به رئیس مجلس نامه شدیدالحن می‎نویسد و رئیس مجلس جوابش را شدیدتر می‎دهد. دولت یک‎روزه وزارتخانه ادغام می‎کند و متقابلا مجلس یک‎روزه قانون تصویب می‎کند تا جلوی ادغام را بگیرد؛ و این داستان اگرچه همه می‎دانند دور باطلی است اما ادامه دارد! پنجره در شماره جدید خود تلاش کرده است تا از نظرات دولتی ها و نمایندگان مجلس بتواند به دنبال راهکاری باشد برای تعامل اهالی دولت و مجلس.

گزارشگران پنجره این هفته ، به دنبال گزارش های جنجالی رفته اند . "مروری بر متهمان اقتصادی اخلاقی و سیاسی اهالی ورزش چند سال اخیر" ، بررسی ابعاد مختلف وحدت اصولگرایان در انتخابات 92 و همه چیز پیرامون ائتلاف حدادعادل- ولایتی- قالیباف و تحولات سوریه از مطالب خواندنی این هفته گزارشگران پنجره است.

"باشگاه اهل قلم" نیز این هفته مهمان اهالی فرهنگ و اندیشه بوده است. در شماره جدید پنجره میتوانید آثاری از " عبدالحسین خسروپناه "، "محمدحسین جعفریان"، " احمد رهدار " ، " محمد مهدی رحیمی"  و " سیدمحمد روحانی " را بخوانید.

گپ چارسوئی ها با "سید شهرام شکیبا"، پنجره ماضیه، معرفی کتاب طنزها و پاتوق شعرای پیر و جوان، از بخش های خواندنی چارسوی پنجره 155است.

هفته نامه پنجره را می‌توانید به قیمت 3000 تومان و 84 صفحه از روزنامه فروشی ها بخواهید و یا با ارسال عدد صفر به شماره 3000101177 مشترک شوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *