جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲۱
۲۰

تلاش بی‌فایده برای تکذیب گفت و گوی «پنجره» با تهیه‌کننده آمریکایی فیلم‌های ضد ایرانی

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 339081
یک سایت خبری سه شنبه شب خبر داد که «هوارد گوردون» تهیه کننده سریالهای ضد ایرانی 24 و هوملند، در صفحه شخصی خود در توئیتر مصاحبه اخیر نسبت داده شده به خود را تکذیب کرده است.
به گزارش خبرنگار جهان، یک سایت خبری با ابراز تعجب از اظهارات بی‌پرده گوردون درباره مسائل مختلف از جمله مذاکره مقامات ایرانی با تهیه‌کنندگان فیلم «آرگو»، دلایل اعطای جایزه اسکار به «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی و ... آورده است: نامتعارف بودن بسیاری از اظهارات منتسب به گوردون تعدادی از رسانه‌های داخلی را بر آن داشت که از راه‌های مختلف از صحت و سقم این گفت‌و‌گو مطلع شوند. در نهایت خود گوردون وارد عمل شد و ۲۰ ژانویه در صفحه شخصی خود در توئیتر بدون اشاره به نام نشریه خاص مصاحبه اخیر منتسب به خود را تکذیب کرد. او نوشته است: «مصاحبه اخیر که به من نسبت داده شده جعلی است. من هیچ‌وقت با این نشریه گفت‌و‌گو نکرده‌ام.»

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000339/nf00339081-1.jpg
تصویر صفحه توئیتر هاوارد گوردون

یکی از مسؤولان هفته نامه پنجره در گفت و گو با خبرنگار جهان در واکنش به این خبر ضمن رد ادعای گوردون گفت: به زودی اسناد مربوط به این گفت و گو در شماره روز شنبه این هفته نامه منتشر خواهد شد.

وی افزود: گوردون بدون اشاره به نام هفته نامه پنجره و به طور مبهم این گفت و گو را تکذیب کرده است که جای سؤال دارد.

به گزارش جهان، نکته جالب اینکه یکی از خوانندگان صفحه توئیتر گوردون نیز از وی پرسیده است:«کدام نشریه؟»

به نظر می رسد افشاگری های گورودن که با استقبال مخاطبان ایرانی نیز مواجه شده است، خشم برخی از سینماگران غربگرا و رسانه های آنان را برانگیخته و آنان را وادار کرده است تا از گوردون بخواهند «وارد عمل شده!» در یک اقدام غیر حرفه ای این گفت و گوی تأثیرگذار را به شکلی مبهم تکذیب کند.

با مطالعه دقیق خبر منتشرشده توسط این سایت این حقیقت آشکار می شود، آنجا که می نویسد:«نامتعارف بودن بسیاری از اظهارات منتسب به گوردون تعدادی از رسانه‌های داخلی را بر آن داشت که از راه‌های مختلف از صحت و سقم این گفت‌و‌گو مطلع شوند. در نهایت خود گوردون وارد عمل شد[!]...»

بی تردید با انتشار اسناد گفت و گوی انجام شده با این تهیه کننده آمریکایی مردم به اهداف کسانی که به دنبال تکذیب ناشیانه این گفت و گو توسط گورودن بوده اند پی خواهند برد.


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000339/nf00339081-2.jpg

گوردون در این مصاحبه گفته بود: رئيس‎جمهور اوباما شخصا دستور دادند سيا و پنتاگون، من و الکسي را براي ساخت سريال ميهن حمايت کنند. به همين دليل ما در سريال ميهن توانستيم مستقيما سيا را مورد نقد و عتاب قرار دهيم. از سوي ديگر سريال ميهن ريشه در سريال «اسراي جنگ» محصول اسرائيل دارد. سريال اسراي جنگ در اسرائيل خيلي پرطرفدار بود و اوباما بعد از سفري به اسرائيل، پيشنهاد کرد که نمونه آمريکايي اين سريال مي‎تواند ايده خوبي باشد.

وی در بخش دیگری از گفتگوی‌اش با اشاره به حضور اصغر فرهادی در اسکار گفت: کارگرداني که از ايران آمد و اسکار گرفت (اصغر فرهادي) هم همين جمله را گفت (ما ملت صلح دوستي هستيم) اما هيچ آمريکايي عاقلي آن را باور نمي‎کند. همه ما به حماقتش خنديديم. چون مشخص بود سال بعد فيلم جرج کلوني (آرگو) جايزه اسکار را مي‎گيرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینا سال 88 هم چون نتیجه به نفعشون نبود گفتند دروعه و تقلب شده
شما عکسای اقای پیمان معادی رو که در یه فیلم امریکایی جدید بازی کرده گرفته ببینید، به صداقت اقای گوردون افرین میگید
دارا
وقتی دبیرکل سازمان ملل دعوت رسمی اش از ظریف را تحت فشار دولت آمریکا پس می گیره، این کارگردان بدبخت آمریکایی که نون دولتش را میخوره می تونه تحت فشار دوام بیاره ؟!
شهاب
هفته نامه پنجره بایستی اگر سندی دارد رو کند.
خودشون گفتند روز شنبه اسناد رو منتشر می کنند.
چرا همین امروز روی سایتشون نگذاشتن؟ باید فایل صوتی مصاحبه و حرف ها ادعایی رو منتشر کنن دیگه. در مجله که نمیشه فایل صوتی گذاشت.
مدعی
فایل صوتی وجود ندارد. مصاحبه «ایمیلی» بوده؛ بنا بر ادعای جناب مصاحبه کننده.
حامد
عزیز من پنجره خودش هم گفته مصاحبه به صورت ایمیل بوده. فایل صوتی نداشته
رضا
مصاحبه ایمیلی بوده و چند روز طول کشیده فایل صوتی در کار نیست.
از ابتدا گفته بودند که مصاحبه از طریق ایمیل انجام شده
اصلاح طلب جماعت رو اينجوري بايد ضايع كرد
تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبها ضایع خدایی هستند
خدا عاقبتشونو بخیر کنه...
محمدطه
کیه که ندونه جایزه اسکار و صلح نبل و ... یه بازی در راستای اهداف غربه .
حتی اگر این آقا هم اعتراف نمی کرد که فیلم " جدایی نادر از سیمین " چجوری اسکار گرفته .البته شاهد حرفش رو هم آورده بود که فیلم بعدی فرهادی خیلی بهتر بوده ولی حتی تو بخش مسابقه راهش ندادند ( چون قصه اصلا این چیزا نیست ) .
حالا هم که دیدند تهیه کننده امریکایی همان حرف هایی را زده که بچه حزب اللهی ها سالهاست دارن می گن، به چای توبه در گناه بیشتر فرو می روند
United States
منتظر انتشار اسنادتان می مانیم. اگر آنها هم جعلی نباشد.!!
Iran, Islamic Republic of
خوابي يا بيدار عمو اصلاحاتي
کمیل
حالا گذشته از این بحث

خوشم میاد همه نظرات رو آزادانه منتشر میکنید
آفرین جهان !
Iran, Islamic Republic of
اگر مصاحبه را بادقت بخوانید می فهمید شخص مصاحبه کننده نه رودرو که احتمالا از طریق یک شبکه اجتماعی یا ایمیل با شخصی گفتگو کرده ....
آرش
Iran, Islamic Republic of
سلام

احتمالا الان دارید ترجمه می کنید که خوب تا شنبه تموم میشود.

همین الان متن انگلیسی حرفهایش را بگذارید.
خیلی راحت میشود تشخیص داد.

برادر خودتی.