دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

رژیم صهیونیستی وارد فاز جنگ روانی شد

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 255175
این کارشناس نظامی به فلسطین الیوم گفت که اسراییل می خواهد ۷۵ و یا ۱۰۰ هزار تن از سربازان ذخیره را فرابخواند که اولا نیاز به پایگاه های نظامی برای آموزش آنان به منظور انجام ماموریتی است که در صورتی که بخواهد دست به عملیات نظامی زمینی بزنند.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین الیوم روز شنبه نوشت: که یک کارشناس نظامی، فراخوانی ۷۵ هزار سرباز اسراییلی را جنگ روانی توصیف کرد و گفت که این افراد قبل از ورود به غزه نیاز به آموزش دارند.

این گزارش می افزاید، این کارشناس نظامی در مورد تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص فراخوانی ۷۵ هزار تن از نیروهای ذخیره گفت که این تصمیم دو وجه دارد: اول اینکه این تصمیم در چارچوب جنگ روانی علیه حماس و جهاد اسلامی و ساکنان غزه صورت گرفته و وجه دوم فشار جامعه جهانی بر حماس و جهاد اسلامی در توقف شلیک موشک هاست که در غیر این صورت اسراییل به نوار غزه یورش خواهد برد.

این کارشناس نظامی به فلسطین الیوم گفت که اسراییل می خواهد ۷۵ و یا ۱۰۰ هزار تن از سربازان ذخیره را فرابخواند که اولا نیاز به پایگاه های نظامی برای آموزش آنان به منظور انجام ماموریتی است که در صورتی که بخواهد دست به عملیات نظامی زمینی بزنند.

به گفته این کارشناس نظامی هر آنچه اسراییلی ها از فراخوان نیروهای ذخیره بیان می کنند در چارچوب جنگ روانی است به خصوص که نتانیاهو و باراک دروغگو هستند و در ابتدای امر گفتند که با فراخوانی هزار سرباز و سپس ۳۰ هزار سرباز و دیروز ۱۶ هزار و دیشب ۷۵ هزار نیروی ذخیره موافقند، حال کدام یک از این رقم ها صحیح است کسی نمی داند.

این کارشناس نظامی که نام وی در این گزارش ذکر نشده گفت: اگر فرض کنیم که اسراییل دست به عملیات زمینی بزند اوضاع به وضعیت جنگ گلوله های سربی نزدیک نخواهد بود زیرا سلاحی که اکنون گروه های فلسطینی در غزه دراختیار دارند به خصوص موشک ها پیشرفته تر شده اند.

این کارشناس معتقد است که هر گونه تانک و یا خودروی نظامی که وارد غزه شود امکان هدف قرار دادنش از دور بدون آنکه افسر تانک محل شلیک موشک را ببیند وجود دارد.

وی اشاره کرد که موشک های کورنیت خمپاره های RBG نیستند ولی از سلاح های پیشرفته هستند.

این کارشناس نظامی بعید ندانست که گروه های فلسطینی دارای موشک های پیشرفته تری از موشک های کورنیت باشند و همه این پیش بینی ها را ارتش رژیم صهیونیستی در محاسبات خود قرار داده است.

اما مساله دوم که این عملیات با عملیات گلوله های سربی اختلاف دارد این است که اسراییل با همه هواپیماهای جاسوسی و جنگنده ها و آپاچی هنوز نتوانسته محل شلیک موشک ها و یا سکوهای پرتاب موشک را رهگیری کند و این مساله موجب آزار ارتش این رژیم شده است.

این کارشناس نظامی در پایان گفت، در صورتی که اسراییل وارد نوار غزه شود و شلیک موشکها به شهرهای فلسطین اشغالی همچنان ادامه داشته باشد به معنی شکست عملیات زمینی از سوی رژیم صهیونیستی خواهد بود و این مساله منجر می شود که اسراییل از جامعه جهانی بخواهد برای ایجاد آرامش و توقف جنگ میانجیگری کنند و خواستار آرامش طولانی مدت مانند لبنان شود ، اما اوضاع غزه به طور کلی با لبنان اختلاف دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *