جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

هزينه هشت ميلياردي براي يك فيلم تجربي!

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 250756
مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با بيان اينكه «لاله» يك كار تجربي است، گفت: هزينه هاي فيلم سينمايي «لاله» بيش از هشت ميليارد تومان است.
به گزارش جهان به نقل از کیهان،‌ شفيع آقامحمديان جمعه شب در برنامه تلويزيون «هفت» درباره حمايت مركز گسترش سينمايي مستند و تجربي از فيلم «لاله» گفت: اين فيلم مي تواند يك پروژه فيلم اولي به حساب بيايد. يكي از فعاليت هاي مركز گسترش حمايت از فيلمسازان فيلم اولي است، بنابراين اين فيلم هم مي تواند مورد حمايت ما قرار بگيرد و دومين مسئله اينكه ما معتقديم اين فيلم يك كار تجربي است.

وي در پاسخ به اين كه چگونه فيلمي كه با نگاه هاليوودي و به قصد حضور در جوامع بين المللي ساخته مي شود مي تواند تجربي تلقي شود، عنوان كرد: چه به لحاظ ساختارها و نگاه هاي جديد و چه به لحاظ فرمي و نگارش فيلمنامه اين فيلم را مي توان يك فيلم تجربي به حساب آورد. سينماي مستند و تجربي به دنبال اين است كه از لفظ تجربي استفاده بهينه كند.

آقامحمديان درباره بودجه فيلم «لاله» عنوان كرد: ما اعلام كرديم كه سازمان سينمايي بين سه و نيم تا چهار ميليارد تومان مي خواهد در اين پروژه سرمايه گذاري كند اما هزينه هاي فيلم بيش از هشت ميليارد است كه اين هزينه ها را قرار است اسپانسرهاي خارجي تامين كنند كه البته با مسايلي كه در زمينه افزايش ارز به وجود آمده بايد در اين زمينه بازنگري كنيم. گفتني است كميسيون فرهنگي مجلس كراراً با ساخت فيلم ياد شده توسط يك فيلم ساز داراي تجربياتي در زمينه فيلم هاي پورنو، مخالفت خود را اعلام كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *