جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

كميسيون فرهنگي زيربار ساخت'لاله' نمي‌رود

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 249576
نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: ساخت پروژه لاله كمكي به توسعه و پيشرفت سينماي ايران نمي‌كند، چرا كه ساخت اين فيلم با وجود موضوعات ارزشمندتر در تاريخ انقلاب اسلامي كه به آنها پرداخته نشده اولويتي ندارد و لذا كميسيون فرهنگي مجلس زير بار ساخت پروژه لاله نمي‌رود.
به گزارش جهان، بيژن نوباوه‌وطن نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره خبری مبنی بر ساخت پروژه "لاله" با سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به ساخت پروژه "لاله" نظر مخالف دارد و در صورت تولید آن، از ابزارهای قانونی خود استفاده خواهد کرد.

وي بیان اینکه "ساخت پروژه لاله ضربه‌زننده به فرهنگ کشور است" افزود: اگر این فیلم با مجوز دولت ایران و از مجاری رسمی تولید شود، قطعا مجلس شورای اسلامی با آن برخورد خواهد کرد،

نوباوه ادامه داد: همانطور كه پيشتر نيز در كميسيون فرهنگي مجلس اعلام شد مخالف ساخت اين پروژه هستيم؛ چرا كه پروژه لاله ايرادات فراواني دارد و هيچ يك از اين ايرادات تاكنون برطرف نشده و به همين دليل نيز كميسيون فرهنگي مجلس مخالف خود با ساخت آن را اعلام مي‌كند.

وي در پايان با بيان اينكه هيچ اولويتي براي انجام اين پروژه در كشور وجود ندارد، تصريح كرد: با وجود موضوعات ارزشمندتر در تاريخ انقلاب اسلامي كه هنوز به آنها پرداخته نشده به نظر مي‌رسد ساخت اين فيلم اولويتي براي حوزه فرهنگ و هنر كشور نداشته و ساخت آنرا به مصلحت نمي‌داند.

گفتني است پيش از اين نيز علي مطهري عضو كميسيون فرهنگي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه پروژه لاله به دليل وجود افكار فمنيستي مورد انتقاد اين كميسيون قرار گرفت و ما منتظر نتيجه نهايي اين پروژه هستيم، گفته بود: در طرح اوليه پروژه لاله افكار فمنيستي حاكم بود از اين جهت مورد انتقاد اين كميسيون قرار گرفت لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد با نظارت دقيق به تذكرات اين كميسيون در خصوص پروژه لاله رسيدگي كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *