شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واکنش کاخ سفید به تظاهرات ضد آمریکایی مردم مصر

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 244301
واکنش وزارت خارجه آمریکا به تظاهرات مقابل سفارت این کشور در قاهره و جزییات بیشتری از حوادث اطراف این سفارتخانه از مهمترین اخبار مربوط به آن است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه الاهرام نوشت، ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت  امور خارجه آمریکا با اشاره به پایین کشیدن پرچم از فراز دیوار سفارت این کشور در قاهره به آن واکنش نشان داد.
 
وی افزود: این اقدام به مفهوم تلاش خصمانه علیه آمریکا نیست و نباید کسی تصور کند که نتایج این اقدام بر روابط طبیعی میان مصر و آمریکا موثر باشد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : ما به دنبال مهار اوضاع با مقامات مصری هستیم واز برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می کنیم.
 
از سوی دیگر محمد البرادعی موسس حزب الدستور مصر تاکید کرد: احترام به اعتقادات و مقدسات و فرستادگان الهی تنها راه همزیستی مسالمت آمیز انسانی است.
 
این در حالی است که منابع آگاه گزارش دادند: در تظاهرات عصر دیروز مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کنندگان خشمگین شعار رسول رسول(ص) سر دادند.
 
این منابع بیان کردند: تظاهرات کنندگان مواد آتشزا به داخل باغ سفارت آمریکا پرتاب کردند که پس از آن نیروهای امنیتی تدابیر ویژه ای را اتخاذ کردند که  در ادامه درگیری هایی میان آنها با نیروهای امنیتی نیز پیش آمد.
 
شایان ذکر است که در یک  توطئه حساب شده از سوی استکبار و صهیونیسم جهانی، یک گروه معاند اسلام در آمریکا فیلمی موهن علیه رسول گرامی اسلام(ص) ساخته اند و با حمایت دولت آمریکا آن را  پخش کرده اند، گفته می شود این فیلم را گروهی از قبطی های مقیم آمریکا ساخته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *