سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

تعقیب قضایی نامزدانتخابات ریاست جمهوری

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب: 244256
یک قاضی مصر روز سه شنبه احمد شفیق نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر را به اتهام تسهیل درتصرف 40 هزار متر زمین تعاونی مسکن افسران خلبان از سوی علاء و جمال دو فرزند رییس جمهوری مخلوع مصر به دادگاه جنایی معرفی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، اسامه الصعیدی قاضی دادگاه به خبرگزاری رویترز گفت که دستور داده است که شفیق بازداشت و برای انجام تحقیق در این زمینه زندانی شود.
 
احمد شفیق پس از اعلام پیروزی اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر در ژوئن (خرداد) گذشته به امارات عربی متحده عزیمت کرد و در حال حاضر در این کشور بسر می برد.
 
شفیق هنگام اختصاص زمین های تعاونی به دو فرزند رییس جمهوری مصر رییس هیات مدیره تعاونی مسکن افسران خلبان بود.
 
الصعیدی گفت: دو فرزند رییس جمهوری مصر نیز که در بازداشت بسر می برند به دادگاه جنایی معرفی شدند ، آنها مدتی پیش در جریان تحقیقات انجام شده اعلام کردند که از این زمین ها که در منطقه ˈالبحیرات المرهˈ در استان الاسماعیلیه در مجاورت کانال سوئز قرار دارد،چشم پوشی کردند.
 
علاء و جمال مبارک در ارتباط با پرونده فساد دیگری در زندان بسر می برند. حسنی مبارک نیز در ژوئن (خرداد) گذشته به دلیل خودداری از صدور دستور عدم بکارگیری زور علیه تظاهرکنندگان در جریان قیام مردم مصر به زندان ابد محکوم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *