شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کاندیدای اسرائیلی تحت تعقیب مصر

يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 237894
منابع خبری از قرار گرفتن نام "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر رژیم مبارک در فهرست افراد تحت تعقیب امنیتی و قضایی این کشور خبر دادند.

به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری المحیط نوشت: منابع آگاه مصری اعلام کردند که نام "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر رژیم مبارک و رقیب محمد مرسی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در فهرست افرادی قرار گفته که تحت تعقیب امنیتی و قضایی قرار دارند.

این منابع با اشاره به اینکه از شفیق شکایاتی صورت گرفته است، افزودند: احمد شفیق که در حال حاضر از کشور متواری و در امارات بسرمی‌برد، تحت تعقیب امنیتی است و در صورت لزوم برای بازگرداندن او به کشور با پلیس بین الملل هماهنگی‌هایی لازم انجام خواهد شد.

منابع مذکور گفتند: شکایتی که اخیرا "عصام سلطان"، از نمایندگان پارلمان منحل مصر علیه علاء و جمال مبارک مطرح کرده و بر اساس آن دو فرزند حسنی مبارک برای تحقیق و بازجویی در حبس 15 روزه قرار گرفته‌اند، به نوعی شکایت از احمد شفیق نیز به شمار می‌آید.

در این شکایت سلطان فرزندان مبارک را متهم کرده که زمین‌های متعلق به شرکت هواپیمایی مصر را با بهایی بسیار ناچیز خریداری کرده‌اند و از آنجا که احمد شفیق در آن زمان وزیر شرکت هواپیمایی مصر بود، در نتیجه او نیز یکی از متهمان این پرونده خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *