يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲۱
در حق فرزندان انقلاب ظلم نکنیم؛

با حیثیت افراد بازی نکنیم

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 235895
مظفر تنها وزیر دولت هفتم بود که نامه حمایت اعضای هیات دولت از غلامحسین کرباسچی را امضا نکرد و در ماجرای کنفرانس ننگین برلین موضع انقلابی گرفت. وی که جانباز و برادر سه شهید است، در ماجرای فتنه 88 نیز بر خلاف بسیاری از خواص ساکت و مردود و بی تدبیر، به میدان آمد و طی همان سال بیش از پنج مصاحبه تلویزیونی و ده ها سخنرانی و مصاحبه دیگر علیه فتنه و فتنه گران انجام داد.
به گزارش جهان، هفته نامه "9 دی" به مدیر مسئولی آقای حمید رسایی در مطلبی در شماره اخیر این جریده با عنوان "مظفر این بار معاون لاریجانی شد" اتهاماتی را به "حسین مظفر" نماینده تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت داده است.

این هفته نامه با بیان اینکه مظفر سوابق گوناگون و متعارضی در کارنامه خود دارد، می نویسد: حسین مظفر در دولت هفتم وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاح طلب خاتمی بود. وی پیش از این نیز در آموزش و پرورش به عنوان جناح چپ شناخته می شد و برخی معاونین وی در دوره وزارت او از اعضای حزب مشارکت بودند.

9 دی ادامه می دهد: وی در دوره قبل و دوره جدید نیز جزو لیست افراد پیشنهادی هاشمی رفسنجانی برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. همچنین در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، حسین مظفر در کنار محمدنبی رودکی و علی اصغر خانی به عنوان سه سهمیه محمدباقر قالیباف در لیست جبهه متحد اصولگرایان معرفی شد.

این هفته نامه با طرح این ادعا که "او در انتخابات سال 88 از فعالان ستاد مهدی کروبی بوده است" سعی می کند این چنین به مخاطب خود القا کند که مظفر با چراغ سبز مشایی عضو شورای نظارت بر صدا و سیما شده بوده است.

اگر چه سابقه این چنین خطاهای محرزی در نشریه مذکور مسبوق به سابقه است چه که پیش از این در یک مورد این هفته نامه یکی از افراد ثبت نام نکرده در انتخابات مجلس را در لیست جبهه متحد اصولگرایان گنجانده بود! اما انتظار می رود که همکاران متعهد مطبوعاتی جانب عدل و انصاف را در این حد نگه دارند.

در حالی نشریه آقای رسایی، مظفر را متعلق به "جناح چپ" و دارای سوابق متعارض دانسته که وی ولایتمدار ترین وزیر یا به تعبیری تنها وزیر ولایی کابینه اول خاتمی بوده تا آنجا که بارها در حمایت و دفاع از حریم ولایت در آن زمان به میدان آمده بود. نمونه این نکته دفاع صریح مظفر از خط ولایت در ماجراهای کوی دانشگاه 78 و کنفرانس برلین و تقابل با افرادی همچون عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی در دولت اصلاحات بود که موجب غضب رییس دولت وقت قرار گرفته و با رفتار زننده آنها مواجه شد.

گفتنی است حسين مظفر شهریورماه سال 87 در نهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با تاکید بر اینکه به علت فاصله‌گرفتن دولت خاتمي از آرمان‌هاي امام از اين دولت فاصله گرفتم، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه نظر شما در مورد عبدالله نوري و مهاجراني چيست، می گوید: من به شدت با سپردن وزارتخانه ها به اين افراد مخالف بودم و اين مخالفت خود را در 10 يا 15 جلسه‌اي كه در اين خصوص داشتيم ابراز كردم و مصاحبه‌هاي زيادي نيز در مخالفت من با وزير شدن نوري و مهاجراني در رسانه‌ها منتشر شده است. وي همچنين در پاسخ به سؤال دانشجويي كه نظر وي را در خصوص برخي اظهارنظرها و مواضع عبدالله نوري وزير كشور دولت خاتمي و مهاجراني وزير فرهنگ اين دولت، پرسيده بود، خاطرنشان ساخت:‌ من تنها كسي در اين دولت بودم كه با آن‌ها به شدت مخالفت كرده و مقاله‌هاي بسياري در اين خصوص نوشتم و به همين دليل بود كه به من گفتند تو با ما همراه نيستي!

اتهام دیگری که نشریه مذکور به مظفر وارد می کند، قرار داشتن وی در لیست هاشمی رفسنجانی برای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت بوده است. علاوه بر اینکه این ادعا وهن نظام جمهوری اسلامی است، باید به نویسنده این متن گوشزد کرد که اعضای مجمع با نظر شخص رهبر انقلاب منصوب می شوند ضمن اینکه انتساب مظفر به هاشمی آن هم بدون ارائه سند و مدرک ظلمی آشکار است. این نشریه همچنین مظفر را سهمیه قالیباف در جبهه متحد اصولگرایان می داند و این در حالی است که حسین مظفر عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بوده و به اذعان اکثر اعضای شورای مرکزی جبهه متحد وی بر اساس شایستگی و اجماع همه اعضا در لیست جبهه قرار می گیرد.

ادعای خنده دار دیگر نشریه آقای رسایی عضویت مظفر در ستاد کروبی در سال 88 بوده است. مشخص نیست که این دوستان بر اساس کدام سند این ادعا را مطرح کرده اند اما بهتر است که برای طرح چنین مطالبی ادله را ارائه دهند چرا که شواهد حاکی از رای و حمایت مظفر از کاندیدای اصولگرایان است. در این باره حسین مظفر در گفتگویی اظهار داشت که بیش از پنج سال است که کروبی را ندیده و ملاقات نکرده است.

شاید بد نباشد که به دست اندرکاران این نشریه اصولگرا یادآوری شود که شخصیتی که مورد هجمه ایشان (بخاطر پذیرفتن یک مسئولیت در دستگاه تحت مدیریت رقیب سیاسی) قرار گرفته از جمله افراد مورد اعتماد رهبر انقلاب و دارای چندین حکم از معظم له بوده تا آنجا که بارها مورد قدردانی رهبری قرار گرفته است. از جمله حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دی ماه سال 76 در دیدار مسئولان آموزش و پرورش از مظفر به عنوان فردى انقلابى، متدين، خوشفكر و پركار یاد می کنند. ایشان همچنین در مردادماه سال 77 و در دیدار مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز از حضور مظفر در راس این وزارتخانه ابراز خرسندی می کنند.

قدردانی ولی امر مسلمین از مظفر بی دلیل نبوده چرا که وی تنها وزیر دولت خاتمی بود که در ماجرای کودتای کوی دانشگاه صریحا به میدان آمد و اظهار نظر صریح و انقلابی وی مبنی بر اینکه "تیتر بعضی از روزنامه ها بوی خون می دهد" و حضور وی در تجمع مردم انقلابی و بسیجیان موجب خشم سران اصلاحات شد و نیز تنها وزیری بود که در ماجرای کنفرانس برلین موضع انقلابی گرفت. مظفر تنها وزیر دولت هفتم بود که نامه حمایت اعضای هیات دولت از غلامحسین کرباسچی شهردار مجرم تهران را امضا نکرد. وی -که جانباز و برادر سه شهید است-، در ماجرای فتنه 88 نیز بر خلاف بسیاری از خواص ساکت و مردود و بی تدبیر، به میدان آمد و طی همان سال بیش از پنج مصاحبه تلویزیونی و ده ها سخنرانی و مصاحبه دیگر علیه فتنه و فتنه گران انجام داد. در مورد جریان انحرافی نیز مظفر بر خلاف برخی دوستان دیگر بارها برائت خود را از این گروهک از جمله در ماجرای اعلام لیست انتخاباتی این حلقه اعلام کرده است.

بنابراین لازم است که دوستان متعهد در قلم زدن درباره نیروهای انقلاب قبیله گرایی سیاسی را کنار بگذارند و با حیثیت افراد بازی نکنند و بی دلیل خودی ها را به اردوگاه غیرخودی سوق ندهند. از روحانیون اصولگرایی همچون جناب آقای رسایی نیز انتظار می رود که نظارت بیشتری بر رسانه تحت نظر خود داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این ظلم آشکار مدعیان اصولگرایی و پایدار! در حق مظفر و خانواده شهداست. ماهیت خود را اینگونه نشان داده اند. چرا فرزندان انقلاب را به دست خود تخریب میکنیم؟
در حق آقای مظفر بی انصافی شده. چطور به خود اجازه می دهند درباره برادر سه شهید اینگونه بنویسند؟ فردا چه جواب خواهند داد؟
Iran, Islamic Republic of
ما نفهمیمیدیم معنی اصول گرایی چیست آخه نشریه ای که به ادعای متن بالا این همه تهمت و افتراء به اشخاص می بندد و هدفش هم تخریب افراد رقیب گروه مقابل است با اصول گرایی چه سنخیتی دارد و این در حالی است که قبلا هم از اینگونه موارد در این نشریه دیده شده است. شاید بهتر است بگوییم که اصول گرایی هم اصولی ندارد و صرفا یک اسم است چون تاکنون اصول مورد ادعا توسط بخشی از افرادی که خود را به این نام اعلام می کنند نادیده گرفته است.
Iran, Islamic Republic of
اقای ... باید چند کلاس دیگر درس بخواند تا بتواند در مقابل بچه های انقلاب بایستد بچه های انقلاب فدائیان رهبرند و گوش بفرمان ایشان
اینها نمیدانند که وقتی سه برادرت یکجا و دریک سنگر و یک عملیات (مرصاد) با هم شهید میشوند یعنی چه؟ (قابل توجه آقای رسایی، سه برادر مظفر در عملیات مرصاد با هم شهید شدند)
سعی نکنید بین مظفر و رسایی تفرقه بیندازید. این مسایل را باید حل کرد نه اینکه بدتر کرد. الان فصل این دعواها نیست ضمن اینکه نباید با حیثیت مظفر بازی کرد در حق رسایی نیز نباید ظلم کرد. رسایی در فتنه عملکرد خیلی خوبی داشت. هفته نامه 9 دی هم محصول حماسه 9 دی است و در آن روزنامه نگاران حزب اللهی بدون توقع کار میکنند...
دفاع شما از حيثيت افراد فقط درباره هم قبيله اي ها ست و الا شما كه چند سال است ...
United States
یکی از آقای ...بپرسد داستان مگان داشتنان به کجا رسید برادر!
به ایشان بگویید این ره که میروی...
ان شاالله درد نظام داشته باشند ایشان و نباشد مثل کسانی که در سال 63 و 64 به گفته ی آقا میخواستند بین دختر و پسر در دانشگاه دیوار بکشند و بعد از 10 سال اردوی مختلط برگزار کردند !
فقط برای ایشان دعای خیر میکنم و طلب هدایت
United States
حیات سیاسی امثال ...و ... و طیف وسیعی از نزدیکان ...در تخریب افراد نهفته است.
اینها برای اینکه قدرت از مجموعه فاسد خودشان خارج نشود، تمام کاندیداهای بالقوه انتخابات ریاست جمهوری را به بهانه های واهی تخریب نمودند، اعم از دکتر لاریجانی، قالیباف، رضایی، ولایتی و ...
حالا چون دکتر لاریجانی برای دکتر مظفر حکم زده اینها به تخریب هر دو می پردازند!!
United States
سلام
وجدان چیز خوبی است وجدانا سانسور نکنید!
من مطلب9 دی را ندیده ام
اما چند نکته!
1- اصلاح طلب بودن به معنی ضد ولایت بودن نیست که شما به ولایی بودن استناد می کنید ! پس شمانمی توانید بگویی مظفر دوم خردادی نیست!
2- اصل بحث این است که یک دوم خردادی در معاونت فردی مثل لاریجانی چه کار می کند
3- حق با شما است که حرف باید با دلیل باشد اما شما هم نتوانستید کذب بودن را ثابت کنید و ظاهرا هم دلیلی ندارید!
4- لطفا شعار ندهید! ننه جون مرحوم آقای کروبی هم از پشت پرده ی ... خبر دارد
اینکه کی نماینده کی بود و ... و قضیه نماینده مستقل لاریجانی و قالیباف هم که خواجه حافظ هم در جریان آن هستند پس سعی نکنید در قالب الفاظ سر مردم شریف را گول بمالید!
والسلام علی من اتبع الهدی
Iran, Islamic Republic of
آقاي مظفر در پاكدشت (زادگاهش) هم با اين افراد ... همين مشكل را داشت
United States
البته این مطلب به یاد همه ما هست که آقای مظفر انصافا یک حزب اللهی تمام عیار و یک ولایی است؛ اما این به معنای چپی نبودن نیست؛ به هر حال خوب یا بد آقای مظفر جزو جناح چپ بوده وهست و گرایش به گروه های چپی دارد. البته یک چپی خوب و ولایی! خدا حفظش کنه
Netherlands
درباره ی تفاوت جناب مظفر با دیگر اعضای کابینه ی کذایی بحثی نیست، اما به هر حال لازم نبود با توجه به اینکه ایشان عضو دولتی بوده که بسیاری تصمیماتش بر خلاف منافع ملی و در راستای تصمیمات غرب بوده از نظر امنیتی دقت بیشتری می شد؟در مجلس ما نماینده ی ولایی و با تقوا کم نیست.(اگرچه برخورد نشریه 9 دی هم با توجه به تایید صلاحیت ایشان و رای مردم چندان پسندیده نبود که انشاءالله برادرمان جناب رسایی که ایشان هم از چهره های ولایی هستند اصلاح کنند.)
Iran, Islamic Republic of
آقاي رسائي مقصر نيست چون سابقه يك روز جبهه را هم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
" ضمن اینکه انتساب مظفر به هاشمی آن هم بدون ارائه سند و مدرک ظلمی آشکار است. این نشریه همچنین مظفر را سهمیه قالیباف در جبهه متحد اصولگرایان می داند و این در حالی است که .... "

چه اشكالي داره كه به فرض آقاي مظفر را منتسب به آقاي هاشمي رفسنجاني بدانيم يا اينكه از نزديكان جريان فكري به آقاي قاليباف !
مگر اين دو بزرگوار افرادي خارج از نظام هستند ؟

آقاي هاشمي رفسنجاني كه مورد وثوق رهبر معظم انقلاب هستند و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ( كه در مورد انتصاب اعضاء مقام معظم رهبري با ايشان مشورت ميكنند ) و اقاي قاليباف نيز سالها در سنگرها و در جبهه ها حضور فعال داشته و از فرماندهان سپاه بوده و الان هم در حال خدمتگزاري در سنگري ديگر است ...

مشكلات ما از همين جاها سرچشمه ميگيره كه به جاي برطرف كردن اختلافات سليقه هاي و گاهيي جناحي و همدلي در برابر فشارها و كارشكني هاي بيگانگان در مسائل مختلف از جمله هسته اي بدنبال اين هستيم كه اگر كسي با افكارمان كمي زاويه داره به هر شكل ممكن ( به هر شكل و وسيله اي ) آن فرد را مورد انتقاد قرار بديم ...

متاسفم
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اين كه در تمام دوره ها سرآمد بوده نشان از آن دارد كه مورد اقبال همه گروه هاست. نشريه 9 دي بيشتر به بولتن سياسي شبيه است با كادر مطبوعاتي خيلي ضعيف
Iran, Islamic Republic of
گیریم آقای مظفر از نظر شما بهترین و مهم ترین فرد نظام باشند آیا اینکه یک نشریه اعتقادی سوای این داشته باشند مخالف دین خدا صحبت کرده اند که این نظرات تند علیه رسائی منتشر شده است؟؟
مگر سه برادر شهید مظفر وکالت تام و تمام صحت راه و روش او را تا به آخر عمر داده اند که برخی می خواهند انتقاد نسبت به مظفر را در نطفه با خفقان روبرو سازند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقاي رسايي كه اين مطالب را پي گيري ميكنند كاش در مورد معاون قوانين ميگفتند كه متخصص مغز و اعصاب هست اما معاون قوانين شده است . هم هزينه هاي مملكت براي پزشك شدن ايشان به هدر رفته و هم قوانين تحت نظارت ايشان بدليل عدم آگاهي هزينه هايي را به كشور تحميل ميكند.
نخیر، آقای رسایی سابقه شش ماه جبهه دارند و سالهاست در جبهه فرهنگی انقلاب فعالیت میکنند. این اشتباه سهوی را هم باید به پای مشغله ایشان نوشت.
Germany
حالا که بحث آقای مظفر پیش آمد، باید بگویم ایشان فردی سالم وارزشی است .ولی ایا این شاخصه برای مسوولیت پذیری کافی است؟ باید کارایی وتوانمندی ایشان نیز مورد دقت قرارگیرد،مثلا ایشان درشورای نظارت بر صدا وسیما چقدرموثر بودند؟ وضعیت صدا وسیما رادر بعضی موارد مهم خود بهتر می دانید .
جدا از مورد آقای مظفر؛ درحال حاضر هم احمدی نژاد و هم لاریجانی در حذف بسیجیان از امور و جذب دوم خردادی ها رقابت دارند.