شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰
۱

تذکر معنادار کیهان به نشریه رسایی

يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 210407
روزنامه کیهان به خاطر تغییر تیتر یکی از عناوین خبری روزنامه خود در تاریخ چهارشنبه 3اسفند توسط هفته نامه 9دی به آنها تذکر داد.
به گزارش کیهان،هفته نامه محترم 9 دي در آخرين شماره خود يادداشت روز چهارشنبه 3 اسفندماه مديرمسئول كيهان را با عنوان «شريعتمداري: مدعيان مقابله با فتنه و انحراف بايد نشانه هاي قابل استناد داشته باشند» باز نشر داده است كه روال تعريف شده اي در خانواده مطبوعات است. اما اين نشريه در تيتري كه براي يادداشت شريعتمداري در صفحه اول خود برگزيده كلمه «انحراف» را حذف كرده و آورده است «حسين شريعتمداري: مدعيان مقابله با فتنه بايد نشانه هاي قابل استناد داشته باشند»! اصل خوش بيني و قاعده «حمل بر صحت» درباره دوستان و مؤمنان ايجاب مي كند حذف قيد «انحراف» از تيتري كه همكاران محترممان در 9 دي براي يادداشت مديرمسئول كيهان برگزيده اند را «تصادفي» و ناشي از «كم توجهي» تلقي كنيم ولي در يادداشت كيهان بر مقابله با هر دو گروه فتنه و حلقه انحرافي به عنوان دو اصل غيرقابل تغيير براي گزينش نامزدها تاكيد شده بود بنابراين، حذف قيد «انحرافي» مي تواند- خداي نخواسته- عامدانه! تلقي شود و اگر چنين باشد- كه انشاءالله نباشد- بايد از دوستان 9 دي و جبهه پايداري پرسيد؛ چرا قيد مزبور را حذف كرده اند؟ و آيا حذف قيد «انحراف» به اين ترديد دامن نمي زند كه برخي از نامزدهاي معرفي شده سند و نشانه اي براي اثبات مقابله خود با حلقه انحرافي ندارند؟!
گفتني است شماره بعدي هفته نامه 9 دي بعد از انتخابات منتشر مي شود و اگر چنين نبود اين توضيح را برعهده دست اندركاران محترم نشريه 9 دي مي گذاشتيم ولي از آنجا كه كيهان ضمن احترام به هر دو جبهه متحد و پايداري، هيچ يك از فهرست هاي ارائه شده از سوي آنان را بي عيب و نقص و غيرقابل تجديدنظر ارزيابي نمي كند، توضيح ياد شده را ضروري دانستيم با اين منظور كه تلقي حمايت كيهان از اين يا آن جبهه در ميان نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شريعتمداري بارها در مقابل اشكالات صريح لاريجاني سكوت كردند