کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حق فرزندان انقلاب ظلم نکنیم؛

با حیثیت افراد بازی نکنیم

6 مرداد 1391 ساعت 19:25

مظفر تنها وزیر دولت هفتم بود که نامه حمایت اعضای هیات دولت از غلامحسین کرباسچی را امضا نکرد و در ماجرای کنفرانس ننگین برلین موضع انقلابی گرفت. وی که جانباز و برادر سه شهید است، در ماجرای فتنه 88 نیز بر خلاف بسیاری از خواص ساکت و مردود و بی تدبیر، به میدان آمد و طی همان سال بیش از پنج مصاحبه تلویزیونی و ده ها سخنرانی و مصاحبه دیگر علیه فتنه و فتنه گران انجام داد.


به گزارش جهان، هفته نامه "9 دی" به مدیر مسئولی آقای حمید رسایی در مطلبی در شماره اخیر این جریده با عنوان "مظفر این بار معاون لاریجانی شد" اتهاماتی را به "حسین مظفر" نماینده تهران در مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت داده است.

این هفته نامه با بیان اینکه مظفر سوابق گوناگون و متعارضی در کارنامه خود دارد، می نویسد: حسین مظفر در دولت هفتم وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاح طلب خاتمی بود. وی پیش از این نیز در آموزش و پرورش به عنوان جناح چپ شناخته می شد و برخی معاونین وی در دوره وزارت او از اعضای حزب مشارکت بودند.

9 دی ادامه می دهد: وی در دوره قبل و دوره جدید نیز جزو لیست افراد پیشنهادی هاشمی رفسنجانی برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. همچنین در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی، حسین مظفر در کنار محمدنبی رودکی و علی اصغر خانی به عنوان سه سهمیه محمدباقر قالیباف در لیست جبهه متحد اصولگرایان معرفی شد.

این هفته نامه با طرح این ادعا که "او در انتخابات سال 88 از فعالان ستاد مهدی کروبی بوده است" سعی می کند این چنین به مخاطب خود القا کند که مظفر با چراغ سبز مشایی عضو شورای نظارت بر صدا و سیما شده بوده است.

اگر چه سابقه این چنین خطاهای محرزی در نشریه مذکور مسبوق به سابقه است چه که پیش از این در یک مورد این هفته نامه یکی از افراد ثبت نام نکرده در انتخابات مجلس را در لیست جبهه متحد اصولگرایان گنجانده بود! اما انتظار می رود که همکاران متعهد مطبوعاتی جانب عدل و انصاف را در این حد نگه دارند.

در حالی نشریه آقای رسایی، مظفر را متعلق به "جناح چپ" و دارای سوابق متعارض دانسته که وی ولایتمدار ترین وزیر یا به تعبیری تنها وزیر ولایی کابینه اول خاتمی بوده تا آنجا که بارها در حمایت و دفاع از حریم ولایت در آن زمان به میدان آمده بود. نمونه این نکته دفاع صریح مظفر از خط ولایت در ماجراهای کوی دانشگاه 78 و کنفرانس برلین و تقابل با افرادی همچون عبدالله نوری و عطاالله مهاجرانی در دولت اصلاحات بود که موجب غضب رییس دولت وقت قرار گرفته و با رفتار زننده آنها مواجه شد.

گفتنی است حسين مظفر شهریورماه سال 87 در نهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با تاکید بر اینکه به علت فاصله‌گرفتن دولت خاتمي از آرمان‌هاي امام از اين دولت فاصله گرفتم، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه نظر شما در مورد عبدالله نوري و مهاجراني چيست، می گوید: من به شدت با سپردن وزارتخانه ها به اين افراد مخالف بودم و اين مخالفت خود را در 10 يا 15 جلسه‌اي كه در اين خصوص داشتيم ابراز كردم و مصاحبه‌هاي زيادي نيز در مخالفت من با وزير شدن نوري و مهاجراني در رسانه‌ها منتشر شده است. وي همچنين در پاسخ به سؤال دانشجويي كه نظر وي را در خصوص برخي اظهارنظرها و مواضع عبدالله نوري وزير كشور دولت خاتمي و مهاجراني وزير فرهنگ اين دولت، پرسيده بود، خاطرنشان ساخت:‌ من تنها كسي در اين دولت بودم كه با آن‌ها به شدت مخالفت كرده و مقاله‌هاي بسياري در اين خصوص نوشتم و به همين دليل بود كه به من گفتند تو با ما همراه نيستي!

اتهام دیگری که نشریه مذکور به مظفر وارد می کند، قرار داشتن وی در لیست هاشمی رفسنجانی برای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت بوده است. علاوه بر اینکه این ادعا وهن نظام جمهوری اسلامی است، باید به نویسنده این متن گوشزد کرد که اعضای مجمع با نظر شخص رهبر انقلاب منصوب می شوند ضمن اینکه انتساب مظفر به هاشمی آن هم بدون ارائه سند و مدرک ظلمی آشکار است. این نشریه همچنین مظفر را سهمیه قالیباف در جبهه متحد اصولگرایان می داند و این در حالی است که حسین مظفر عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بوده و به اذعان اکثر اعضای شورای مرکزی جبهه متحد وی بر اساس شایستگی و اجماع همه اعضا در لیست جبهه قرار می گیرد.

ادعای خنده دار دیگر نشریه آقای رسایی عضویت مظفر در ستاد کروبی در سال 88 بوده است. مشخص نیست که این دوستان بر اساس کدام سند این ادعا را مطرح کرده اند اما بهتر است که برای طرح چنین مطالبی ادله را ارائه دهند چرا که شواهد حاکی از رای و حمایت مظفر از کاندیدای اصولگرایان است. در این باره حسین مظفر در گفتگویی اظهار داشت که بیش از پنج سال است که کروبی را ندیده و ملاقات نکرده است.

شاید بد نباشد که به دست اندرکاران این نشریه اصولگرا یادآوری شود که شخصیتی که مورد هجمه ایشان (بخاطر پذیرفتن یک مسئولیت در دستگاه تحت مدیریت رقیب سیاسی) قرار گرفته از جمله افراد مورد اعتماد رهبر انقلاب و دارای چندین حکم از معظم له بوده تا آنجا که بارها مورد قدردانی رهبری قرار گرفته است. از جمله حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دی ماه سال 76 در دیدار مسئولان آموزش و پرورش از مظفر به عنوان فردى انقلابى، متدين، خوشفكر و پركار یاد می کنند. ایشان همچنین در مردادماه سال 77 و در دیدار مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز از حضور مظفر در راس این وزارتخانه ابراز خرسندی می کنند.

قدردانی ولی امر مسلمین از مظفر بی دلیل نبوده چرا که وی تنها وزیر دولت خاتمی بود که در ماجرای کودتای کوی دانشگاه صریحا به میدان آمد و اظهار نظر صریح و انقلابی وی مبنی بر اینکه "تیتر بعضی از روزنامه ها بوی خون می دهد" و حضور وی در تجمع مردم انقلابی و بسیجیان موجب خشم سران اصلاحات شد و نیز تنها وزیری بود که در ماجرای کنفرانس برلین موضع انقلابی گرفت. مظفر تنها وزیر دولت هفتم بود که نامه حمایت اعضای هیات دولت از غلامحسین کرباسچی شهردار مجرم تهران را امضا نکرد. وی -که جانباز و برادر سه شهید است-، در ماجرای فتنه 88 نیز بر خلاف بسیاری از خواص ساکت و مردود و بی تدبیر، به میدان آمد و طی همان سال بیش از پنج مصاحبه تلویزیونی و ده ها سخنرانی و مصاحبه دیگر علیه فتنه و فتنه گران انجام داد. در مورد جریان انحرافی نیز مظفر بر خلاف برخی دوستان دیگر بارها برائت خود را از این گروهک از جمله در ماجرای اعلام لیست انتخاباتی این حلقه اعلام کرده است.

بنابراین لازم است که دوستان متعهد در قلم زدن درباره نیروهای انقلاب قبیله گرایی سیاسی را کنار بگذارند و با حیثیت افراد بازی نکنند و بی دلیل خودی ها را به اردوگاه غیرخودی سوق ندهند. از روحانیون اصولگرایی همچون جناب آقای رسایی نیز انتظار می رود که نظارت بیشتری بر رسانه تحت نظر خود داشته باشند.


کد مطلب: 235895

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/235895/حیثیت-افراد-بازی-نکنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com