يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
رسانه عبری زبان:

تل‌آویو منتظر عقب نشینی حماس است

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 879430
یک رسانه عبری زبان ادعا کرد، امکان توقف تهاجم به رفح در صورت عقب نشینی حماس از خواسته‌هایش در مذاکرات مبادله اسرا وجود دارد.
تل‌آویو منتظر عقب نشینی حماس است
به گزارش جهان نيوز، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری به نقل از یک مسئول اسرائیلی که او را عالی‌رتبه توصیف کرد مدعی شد، در مورد آماده سازی برای انجام عملیات در رفح امکان عقب نشینی وجود دارد و اگر حماس حاضر شود (براساس خواسته‌های اسرائیل) توافق مبادله اسرا را بپذیرد امکان توقف عملیات رفح هم وجود خواهد داشت.

ایتمار ایشنر که به همراه همکارش این گزارش را تهیه کرده آورده است، با وجود آن که اعضای کابینه جنگ ابهاماتی در رابطه با تهاجم به رفح داشتند اما همگی به آغاز این عملیات رای دادند، با این این حال اسرائیل درب را به روی میانجی‌ها نبسته است و امیدوار است که حماس با (خواسته‌های اسرائیل) موافقت کرده و آنگاه امکان توقف تهاجم هم وجود دارد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، اسرائیل در حال حاضر به دنبال اقداماتی محدود در رفح است تا در صورت نیاز به سرعت به میز مذاکرات بازگشته و در صورت موافقت حماس با توافق پیشنهادی عملیات فورا متوقف شود!!

گفتنی است به رغم این ادعا، ارتش رژیم صهیونیستی ساکنان رفح را تهدید کرده است در صورت عدم خروج از این منطقه کشته خواهند شد.

یدیعوت آحارانوت در این رابطه اعلام کرد، اگر مردم حاضر به خروج از مناطق خاصی از رفح نشوند، از هوا به سوی آنها شلیک خواهد شد در حالی که تل‌آویو امیدوار است با به تصویر کشیدن چادرهای ایجاد شده سازمان ملل هم با این عملیات موافقت و همراهی کند.
https://jahannews.com/vdcip3avut1ay52.cbct.html
jahannews.com/vdcip3avut1ay52.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *