يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

سي ان ان: مبارك در كما است

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 228026
شبکه تلويزيوني سي ان ان دقايقي پيش به نقل از سخنگوي وزارت کشور مصر اعلام كرد حسني مبارک اکنون در کما به سر مي برد. به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، اين شبكه از وخيم تر شدن وضع جسماني حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع اين کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران اين شبکه افزود: دو پسر حسني مبارک درخواست ديدار وي را مطرح کرده اند.

براساس اين گزارش شبکه تلويزيوني پرس تي وي نيز به نقل از منابع مصري اعلام کرد: وضع جسماني حسني مبارک ديکتاتور مخلوع مصر در وضع بحراني است.

اين شبکه افزود پزشکان معالج مجبور شده اند پس از دو بار ايست قلبي حسني مبارک ، براي نجات وي از شوک الکتريکي استفاده کنند. شبکه هاي خبري پيش از اين اعلام کرده بودند که مبارک در کما به سر مي برد.

الاهرام گزارش داد:
هر آن احتمال سکته و مرگ حسنی مبارک وجود دارد
روزنامه الاهرام مصر از وخامت حال حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر خبر داد و تأکید کرد که هر آن احتمال سکته و مرگ وی وجود دارد.

این روزنامه افزود: گروه پزشکی که در بیمارستان طره در قاهره بالای سر وی هستند تصریح کرده اند که بدلیل ضربان نامنظم قلب وی، هر آن احتمال می رود مبارک ۸۴ ساله سکته کند.

مشکلات تنفسی مبارک هم اکنون حاد شده و وی در بخش ویژه نگهداری می شود.

برخی منابع پزشکی هم اعلام کردند: مبارک شنبه شب به کما رفت ولی بعد از مدتی با تلاش پزشکان به حالت عادی بازگشت.

الاهرام گزارش داد: همسر و عروس های حسنی مبارک روز یکشنبه اجازه یافتند به دلیل وخامت حال وی، به دیدارش بیایند.

گفتنی است، رئیس جمهور مخلوع مصر در دادگاه هفته گذشته به حبس ابد متهم شد و از همان زمان اخبار ضد و نقیضی درباره وخامت حال وی منتشر می شود.

روسیا الیوم : دیکتاتور در دیدار با خانواده اش وصیت کرده است

امل الحناوی در گزارشی از قاهره درباره حال عمومی حسنی مبارک، دیکتاتور مصر، گزارش داد امروز پس از انتشار خبرهایی درباره وخامت حال حسنی مبارک همسر حسنی مبارک و همسران دو پسر او نیز به صورت ملاقات فوق العاده وارد محوطه زندان طره شدند.
خبرنگار این شبکه افزود: از زمانی که دادگاه جنایی مصر مبارک را به اتهام کشتن مردم به حبس ابد متهم کرده است شایعات درباره وضع جسمی او ادامه دارد.

وی افزود: برخی اعلام می کنند که مبارک وصیت کرده است که پیکر او را در گورستانی در اطراف قاهره و محل دفن نوه او، که دو سال پیش به طور ناگهانی از دنیا رفت، دفن کنند.

امل الحناوی تصریح کرد: روزنامه الاهرام مصر روز یکشنبه در گزارشی درباره وضع جسمانی مبارک به نقل از برخی منابع امنیتی نوشت تیم پزشکی حسنی مبارک اعلام کرده است که وی در معرض سکته مغزی قرار دارد و هر لحظه ممکن است سکته کند.

برخی منابع نیز اعلام کردند حال عمومی مبارک پس از اینکه روز شنبه با وکیل مدافع خود ملاقات کرد بهبود یافت.

الحناوی تصریح کرد: روزنامه الشروق مصر نیز در این باره نوشت پس از اینکه حال عمومی مبارک وخیم شد، تدابیر برای دفن پیکر او اتخاذ شده است. این روزنامه اختلاف ها درباره نحوه تشییع پیکر حسنی مبارک و اینکه آیا باید به صورت نظامی یا غیر نظامی تشییع شود گزارشی نوشته بود.

دیکتاتور در اغما/مبارک دائما بیهوش می شود

این مقام مصری اعلام کرد: سلامت رئیس جمهور سابق رو به افول است ولی هم اکنون وضعیت وی ثابت است.

این مقام مصری که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با اسوشیتدپرس اعلام کرد مبارک هم اکنون فقط مایعات و ماست می خورد.

این مقام مصری می افزاید مقامات چندین درخواست خانواده مبارک را برای بازگرداندن وی به بیمارستان نظامی رد کرده اند.

در حالیکه شایعات در خصوص مرگ رئیس جمهور سابق مصر به سرعت در حال گسترش است، مقامات به سوزان مبارک همسر و دو عروس وی اجازه دادند صبح روز یکشنبه با وی در زندانی در قاهره ملاقات کنند.

پس از ملاقات همسر مبارک با وی، تپش قلب دیکتاتور سابق مصر نامنظم شد و وی به دستگاه تنفس نیاز پیدا کرد.

مبارک ماه آوریل سال ۲۰۱۱ بازداشت شد.

وزارت بهداشت مصر:مبارک زنده است

وزارت بهداشت مصر برخی خبرها و شایعات را درباره مرگ مبارک در بیمارستان زندان طره در قاهره تکذیب کرد.

به گفته یک منبع امنیتی، حسنی مبارک از زمان صدور حکم حبس ابد به اتهام کشتن تظاهرکنندگان و پس از انتقال به زندان دائماً در حالت اغما است.

برخی سایت های مصری اعلام کرده بودند حسنی مبارک در زندان جان باخته است و خبر آن امروز اعلام خواهد شد.

وخامت حال مبارک

منابع امنیتی در وزارت کشور مصر از ادامه وخامت حال حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور خبر دادند.

بگفته این منابع، حسنی مبارک روز گذشته چند بار دچار ایست قلبی شد.

این منابع با این وجود خبرها درباره مرگ مبارک در بیمارستان زندان طره را رد کردند و هدف از این شایعه ها را برهم زدن اوضاع مصر در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دانستند.

بعضی منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند، مبارک در بیمارستان زندان فوت کرد و خبر آن امروز اعلام خواهد شد.

این در حالیست که وزارت بهداشت مصر از زنده بودن مبارک خبر داده بود.

منابع مصری اعلام کردند :
انتشار اخباری از وخامت حال مبارک ساختگی است

برخی منابع آگاه مصری از تلاش حسنی مبارک برای توافق مالی هنگفت با شورای نظامی برای خروجش از زندان طره پرده برداشتند.

به گفته این منابع، مبارک به یکی از نزدیکان خود ماموریت داده با شورای عالی نظامی حاکم بر مصر وارد مذاکره شود و در ازای آزادی خود بخش قابل توجهی از دارایی و اموال خود را به این شورا ببخشد.

براساس طرح ارائه شده ، شورای عالی نظامی مصر باید با انتشار اخبار متعدد درباره وخامت حال مبارک رای به آزادی پزشکی وی از زندان طره و انتقال وی به مرکز پزشکی شرم الشیخ دهد.

از سوی دیگر منابع آگاه امنیتی در وزارت کشور مصر با رد شایعات مرگ مبارک اعلام کردند که مبارک از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار نبوده و بانارسایی قلبی و فشار خون بالا مواجه است و همین موجب شده تا از تنفس مصنوعی برای وی استفاده شود. منابع مذکور گفتند: مبارک همچنان در بیمارستان زندان طره بسرمی‌برد و تحت نظر پزشک خود قرار دارد. این منابع هدف از انتشار اخباری مبنی بر مرگ حسنی مبارک را ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور قلمداد کردند.

پس از انتقال حسنی مبارک به زندان طره درپی اعلام حکم دادگاه جنایی شمال قاهره مبنی بر حکم ابد وی به اتهام کشتار تظاهرات‌گنندگان مصری که روز شنبه گذشته اعلام شد، منابع خبری از وخامت حال دیکتاتور مصر خبر داده بودند. این چندمین بار طی یک سال و نیم گذشته از زمان سرنگونی حسنی مبارک در مصر است که اخبار ضد و نقیضی درباره حال وی منتشر می‌شود. برخی منابع مصری از جمله شبکه مصری "البشائر” حتی از مرگ وی خبر دادند.

کارشناسان سیاسی نسبت به انتشار صحت این خبر آن هم پس از اعلام حکم مبارک به دیده شک و تردید می نگرند و آن را در راستای فراری دادن مبارک از دیگر موارد اتهامی مرتبط می‌دانند.

به عقیده این کارشناسان، انتشار چنین اخباری با هدف وخیم جلوه دادن وضعیت جسمانی مبارک صورت می گیرد تا با این طریق با جلب حسن ترحم ملت مصر موجبات فرار وی را از اجرای حکم زندان فراهم کنند. این در حالی است که پایگاه خبری "دنیا الوطن” اخیرا مدارک و اسنادی منتشر کرده که نشان می‌دهد، حسنی مبارک تا زمان انتقالش به بیمارستان المرکز العالمی در سلامتی کامل بسر می‌برده و کاملا سرپا بوده است.

این پایگاه خبری همچنین تصاویری از اتاق بسیار مجلل مبارک در بیمارستان المرکز العالمی را چاپ و منتشر کرد.

حسنی مبارک درگذشت؟

منابع مصری امروز اعلام کردند که محمد حسنی مبارک ، رئیس جمهور سابق مصر پس از سکته مغزی در بیمارستان طره درگذشت.

این منابع اعلام کردند که شبکه الجزیره در پیامی در صفحه این شبکه در پایگاه اجتماعی فیس بوک اعلام کرده است که برخی از گروه‌های ذیربط مصری در حال تهیه مقبره‌ای برای مبارک هستند که به گزارش این شبکه در این مقبره محمد علا مبارک، نوه وی نیز دفن شده است.

این در حالی است که فعالان شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر نیز ضمن تاکید بر خبر مرگ مبارک اعلام کردند که این خبر به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

همچنین منابع مصری اعلام کردند که مبارک دوره درمان خود را از صبح روز شنبه ۹ ژوئن به پایان رسانده و پزشکان در علاج وی ناکام مانده‌اند.

این در حالیست که یکی از وکلای هیات دفاعی حسنی مبارک ضمن تکذیب این خبر تاکید کرده است که مبارک در قید حیات است اما در شرایط جسمانی نامطلوبی به سرمی‌برد.

بنا به گزارش یک منبع پزشکی ، اوضاع جسمانی حسنی مبارک در پی اطلاع وی از اینکه در بیمارستان زندان طره زندانی خواهد شد نه در مرکز جهانی پزشکی در قاهره ناگهان رو به وخامت نهاد و به محض خروج از هواپیمایی که وی را به زندان طره منتقل کرد، دچار سکته مغزی شد.

کمیته پزشکی وزارت کشور مصر:

حسنی مبارک نفس های آخر را می کشد

کمیته پزشکی وزارت کشور مصر درباره وخامت اوضاع جسمانی حسنی مبارک و مبتلا بودن وی به بیماری قلبی و تنگی نفس هشدار داده و از احتمال مرگ وی خبر داد .

هر لحظه ممکن است حسنی مبارک بمیرد

کمیته پزشکی وزارت کشور مصر، درباره وخامت اوضاع جسمانی حسنی مبارک و مبتلا بودن وی به بیماری قلبی و تنگی نفس، اعلام کرد؛ ‘هر لحظه ممکن است حسنی مبارک بمیرد’
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *