يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قالیباف ثبت نام کرد+زندگی نامه

شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 285993
شهردار تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرد.
قالیباف ثبت نام کرد+زندگی نامه
به گزارش جهان به نقل از فارس محمدباقر قالیباف شهردار تهران، صبح امروز با حضور در مزار شهیدان گمنام در باغ‌موزه دفاع مقدس، با همرزمان خود تجدید بیعت کرد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و پرچم مقدس جمهوری اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

پرویز اسماعیلی، محمد نبی رودکی . حسین مظفر، قالیباف را در این ثبت نام همراهی می کردند.

محمدباقر قالیباف، متولد 1 شهریور 1340 در طرقبه مشهد، دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در سال 1373 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء شد و 1376 به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب و در سال 1379 هم با حکم مقام معظم رهبری بعنوان  فرمانده کل نیروی انتظامی منصوب شد.

قالیباف همچنین در سال 1383 به عنوان نماینده سید محمد خاتمی (رییس جمهور وقت) و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

وی در سال 1384 در انتخابات ریاست جمهوری نهم به صورت مستقل وارد صحنه انتخابات شد و در اولین تجربه انتخاباتی خود  4٫07میلیون رای تجربه کسب کرد و پس از آن با رای شورای اسلامی شهر تهران به عنوان شهردار پایتخت انتخاب و در سال ١٣٨٨ نیز مجدداً با حکم این شورا در سمت خود ابقا شد.

قالیباف در حالی در پنجمین روز ثبت‌نام‌ از داوطلبین انتخابات یازدهم به وزارت کشور مراجعه کرد که طی 4 روز گذشته صادق واعظ‌زاده، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، محمد سعیدی‌کیا، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، سیدمحمد غرضی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، حجت‌الاسلام سید محمدباقر خرازی، روح‌الله احمدزاده کرمانی و  شهرام علمداری، محمدرضا عارف، غلامعلی حدادعادل، علیرضا زاکانی، علیرضا علی‌احمدی و محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. عصر امروز نیز قرار است علی‌اکبر ولایتی عضو دیگر ائتلاف پیشرفت، آخرین فرد ثبت‌نام کننده این ائتلاف باشد.

قالیباف در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به همراه علی اکبر ولایتی و غلامعلی حدادعادل ائتلاف سه گانه(ائتلاف پیشرفت)را تشکیل داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *