شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۱
در حاشیه بیانات رهبرانقلاب در دیدار با فرماندهان؛

ظهور و اثبات قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح چگونه رخ داد؟/ ۱۲ نکته در این باره بخوانید

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 878113
پس از موضع قاطع رهبرانقلاب درباره تنبیه پشیمان کننده رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها تازه متوجه شدند که چه خطای بزرگی مرتکب شده اند.
ظهور و اثبات قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح چگونه رخ داد؟/ ۱۲ نکته در این باره بخوانید
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: «موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.» این جملات بخشی از فرمایشات مهم رهبرانقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح بعد از عملیات وعده صادق بود.

اما ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح چگونه رخ داد؟

یک: تصور ابتدایی و ارزیابی غلط صهیونیست ها این بود که با اقدام بی سابقه حمله به کنسولگری ایران و به شهادت رساندن نفرات برجسته ای مثل شهید زاهدی پرونده ایران در سوریه و لبنان بسته می شود! تصور غلطی که آمریکا هم در ترور حاج قاسم سلیمانی داشت.

دو: بنای فکری صهیونیست ها این بود که با حمله موشکی به کنسولگری، قدرت بازدارندگی ایران به طور محسوسی کاهش خواهد یافت تا جایی که حتی ایران با قرارگیری در موضع انفعال، فکر انتقام و تنبیه هم به ذهن خود راه نخواهد داد!

سه: پس از موضع قاطع رهبرانقلاب درباره تنبیه پشیمان کننده رژیم صهیونیستی، صهیونیست‌ها تازه متوجه شدند که چه خطای بزرگی مرتکب شده اند.

چهار: وعده های سنگین از سوی آمریکایی ها و صهیونیست ها با دست رد ایران و عزم جدی برای تنبیه متجاوز مواجه شد. از سوی دیگر سنگین ترین تهدیدها برای جلوگیری از حمله ایران با شجاعت مثال زدنی مواجه شد. همچنین شرط و شروط گذاری نظیر عدم استفاده از موشک بالستیک و یا انتقام در حد کنسولگری هم با بی توجهی ایران روبرو شد.

پنج: آمریکایی ها و صهیونیست ها به دلیل تلاش های قبلی خود فکر می‌کردند که اساسا موشک های ایران قابلیت پرتاب ندارند!

شش: آماده باش کامل رژیم صهیونیستی در کنار همراهی تمام قامت آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن این گزاره خیالی را تقویت می کرد که اساسا موشک های ایران به آسمان سرزمین های اشغالی نخواهد رسید. قوی ترین پدافند هوایی متشکل از بهترین و گسترده ترین سیستم های راداری و پرواز جنگنده ها این اعتماد به نفس را به صهیونیست ها داده بود که اساسا تجهیزات جمهوری اسلامی با دیوار آهنینی برخورد خواهد کرد و عملیات ایرانی ها به تحقیر خودشان منجر خواهد شد.

هفت: عملیات ایران در آماده باش ترین حالت ممکن دشمن اجرایی شد. ایران از چند روز قبل هشدار عملیات انتقام را داده بود. این یعنی ایران از اصل غافلگیری دشمن محروم بود.

هشت: «وعده صادق» با پیچیده ترین عملیات های فریب و جنگ های اطلاعاتی و نظامی اجرایی شد و موشک های ایران از دل قوی ترین دفاع هوایی به اهداف مورد نظر در خاک سرزمین های اشغالی اصابت کرد.

نه: هدف گیری ایران، چشم اطلاتی رژیم و مهم ترین پایگاه هوایی صهیونیست ها یعنی «نواتیم» بود که بمباران هر دو با موفقیت صورت گرفت. موفقیت در اصابت موشک‌ها به هدف نشان داد که ایران می تواند همان طور که قبلا گفته «تل آویو» و «حیفا» را با خاک یکسان کند اما نخواسته است.

ده: جمهوری اسلامی تهدید کرد که اگر اسرائیل پاسخ حمله ایران را بدهد، قدرت عملیات بعدی را 10 برابر خواهد کرد. این تهدید بعد از عملیات پشیمان کننده وعده صادق برای صهونیست ها کاملا معتبر شد چرا که تهدید کرده بودند اگر ایران حمله کند متقابلا به خاک ایران حمله می کنند.

یازده: ایران به امریکایی ها هشدار داده بود که اگر واکنشی نشان دهند پایگاه های آنان در منطقه هدف قرار خوهد گرفت. امریکایی ها رسما اعلام کردند که واکنشی نخواهند داشت و به صهیونیست ها هم توصیه کردند که واکنشی به حمله ایران نداشته باشند.

دوازده: همه شکل گیری قدرت نظامی ایران با خودکفایی کامل در دل سنگین ترین تحریم ها به وقوع پیوسته است. روزگاری به ایران تسلیحات نمی فروختند چون ایران تحریم بود و امروز در دنیا گفته می شود از ایران نباید تسلیحات خرید چون تحریم است.

حال بار دیگر جمله رهبرانقلاب در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح را باید مرور کرد: «موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است».

فیلم

بیشتر بخوانید:
پنجمین شکست بزرگ اسرائیل در ۷ ماه گذشته
https://jahannews.com/vdcfycdcmw6deya.igiw.html
jahannews.com/vdcfycdcmw6deya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی
منطقی بود