دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 1 Jul 2024
 
۰

افزایش مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای در جامعه

شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 886167
رییس اداره مکمل‌های تغذیه ای، ورزشی و انرژی زا اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از افزایش مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای در بین مردم خبر داد.
افزایش مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای در جامعه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ریحانه اکبریان، با اشاره به افزایش مصرف مکمل‌ها در چند سال اخیر در کشور، پُر کردن شکاف تغذیه‌ای ناشی از کاهش مواد مغذی منابع غذایی و همچنین افزایش استفاده از محصولات آماده و فرآوری شده را از علل این امر برشمرد و گفت: تعداد فزاینده مجوز‌های صادر شده از سوی سازمان غذا و دارو و آمار شناسه گذاری این نوع از فرآورده‌ها حاکی از افزایش نوع و تعداد مکمل‌های تولید داخل و در نتیجه اقبال جامعه هدف اعم از پزشک و بیمار نسبت به مصرف مکمل‌ها در کشور است.

وی افزود: با توجه به وسعت و تنوع جامعه هدف و نقش و اثرگذاری فرآورده مکمل در ارتقای سلامت آحاد جامعه، طیف وسیعی از انواع فرآورده مکمل در دسترس است.

به گفته اکبریان، انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی در حفظ سلامت عمومی افراد به ویژه نوزادان و مادران باردار و شیرده، افزایش عملکرد ورزشی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود عملکرد دستگاه ایمنی، مدیریت وزن اعم از کاهش یا افزایش و همچنین در پیشگیری و حمایت از شرایط خاص سلامت مانند پوکی‌استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
https://jahannews.com/vdcd990j5yt0jf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd990j5yt0jf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *