يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۱
۲
در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در سراسر کشور

مخبر: در تابستان‌های چند سال اخیر، در زمینه برق و آب بحران نداشتیم/ شهید رئیسی بابت فشارهایی که روی مردم بود ناراحت بود و زجر می‌کشید

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 885971
محمد مخبر تاکید کرد: در تابستان‌های چند سال اخیر، در زمینه تامین و توزیع برق و آب بحران نداشتیم.
مخبر: در تابستان‌های چند سال اخیر، در زمینه برق و آب بحران نداشتیم/ شهید رئیسی بابت فشارهایی که روی مردم بود ناراحت بود و زجر می‌کشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۴۲ طرح صنعت آب و برق وزارت نیرو در استان‌های مختلف کشور، با اشاره به نزدیک شدن به روز برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن قدردانی از استانداران و همه دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد مهم، آن را همچون یک لیله‌القدر برای کشور توصیف و اظهار امیدواری کرد، امور انتخابات همانگونه که تا امروز به خوبی به پیش رفته تا پایان انتخابات با موفقیت و به خوبی به پیش برود.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه به تقارن اربعین شهدای خدمت با هفتم تیر سالروز شهادت ۷۲ تن اشاره کرد و گفت: امام راحل، شهید بهشتی و شهید رئیسی وجوه اشتراکی داشتند که اولین آنها مظلومیت آنان بود. ما عمدتاً دوران رهبری امام خمینی(ره) در انقلاب و جمهوری اسلامی را در نظر داریم، اما ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و به خصوص در دوران تبعید سختی‌های زیادی را در عین مظلومیت متحمل شدند و شهید بهشتی و شهید رئیسی نیز از مظلومین بزرگ انقلاب و جمهوری اسلامی بودند و هستند.

مخبر با بیان اینکه این سه بزرگوار علاوه بر مظلومیت در زمینه پایبندی به معنویت و برخورداری از تقوای درونی نیز وجوه مشترک زیادی داشتند، افزود: هر سه بزرگوار در زمینه عمل به تکلیف نیز بسیار احساس مسئولیت می‌کردند. شهید رئیسی در این زمینه که هیچ تدبیر و خواسته رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند دغدغه جدی داشت و آنها را با صداقت تمام دنبال می‌کرد و علاوه بر این در زمینه اجرای مسئولیت‌های خود در قبال مردم و خصوصا مستضعفین نیز به همین اندازه دغدغه‌مند بود و احساس مسئولیت می‌کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه انصافاً شهید رئیسی بابت فشارهایی که روی مردم بود بسیار ناراحت بود و زجر می‌کشید و این ناراحتی در تمام رفتارها و افکار او قابل مشاهده بود، اظهار داشت: آنچه به شهید رئیسی قدرت می‌داد که با وجود انبوه مشکلات، فشارها و سختی‌های فراوان به شکلی خستگی‌ناپذیر کار کند، عشق به مردم و شوق خدمت به آنها بود. در طول حدود دو سال و ۱۰ ماهی که ایشان رئیس جمهور بود هیچگاه نشد یاس و ناامیدی در ایشان ببینیم. همچنین ایشان به طور جدی بر تکیه به ظرفیت‌های داخلی باور داشت و همین نگاه کمک بسیاری به پیشرفت امور کرد.

مخبر همچنین یاد وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، سرتیم حفاظت و کادر پرواز اردیبهشت را نیز گرامی داشت.

سرپرست ریاست جمهوری در بخش بعدی سخنانش با بیان اینکه در روزهای آغاز به کار دولت مردمی حدود ۱۵ استان کشور با تنش آبی شدید مواجه بودند، تصریح کرد: ناترازی برق نیز همه استان‌ها و به طور کلی روند توسعه و اداره امور کشور را با مشکل مواجه کرده بود، اما با تلاش‌های وزیر نیرو و پشتیبانی و حمایت‌های شهید رئیسی امروز شاهدیم که با به ثمر رسیدن طرح‌های کوتاه مدت، وضعیت تا حدود زیادی بهبود یافته و با به ثمر رسیدن طرح‌های میان و بلندمدت وضعیت باز هم بهتر خواهد شد.

مخبر خاطرنشان کرد: شهید رئیسی همه راهکارهای ممکن برای رفع مشکلات در زمینه تامین آب و برق پایدار را دنبال کرد و امروز طرح‌های متعددی در زمینه ساخت و توسعه نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، تلاش برای ارتقای راندمان نیروگاه‌های موجود، آب‌رسانی از دریا، بازچرخانی آب، تصفیه پس‌آب‌ها، استفاده از منابع آب ژرف و تنظیم‌گری منابع موجود در حال اجراست.
https://jahannews.com/vdcfetdcyw6dc1a.igiw.html
jahannews.com/vdcfetdcyw6dc1a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر رئیسی
Iran, Islamic Republic of
الحمدلله با مدیریت جهادی دولت شهید رئیسی از بحران آب و برق عبور کردیم.
سيد مجتبى بنيادى،
Iran, Islamic Republic of
تشكر از خدمات دولت موقت جايگزين كه صادقانه راه شهيد خدمت را ادامه داد،،،،،،