يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۰

جزئیاتی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 885959
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات جزییاتی از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محسن اسلامی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات  در گفتگو با برنامه "سلام خبرنگار" درباره شرایط انصراف کاندیداها و همچنین رای دادن واجدین شرایط گفت: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بازه زمانی برای انصراف نامزد پیش‌بینی نشده است.

اسلامی همچنین در ادامه افزود: تقاضای ما از نامزدها این است اگر می‌خواهند انصراف بدهند امروز را زمان پایانی قرار بدهند که بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری 2 مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است و زمان آغاز رای‌گیری در شعب خارج از کشور 8 صبح به وقت محلی است.

سخنگوی ستاد انتخابات درباره تعداد صندوق‌های تدارک دیده شده داخل کشور نیز گفت: در کل کشور 58 هزار 640 شعبه اخذ رای پیش بینی شده که از این تعداد 24 هزار و 522 شعبه شهری و 24 هزار و 118 شعبه اخذ رای روستایی است.

وی همچنین ضمن اشاره به تدارک شعب سایر افزود: همچنین 43 هزار و 425 شبعه اخذ رای ثابت و 15 هزار و 215 شعبه سیار پیش بینی شده است.

اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود، گفت: براساس اعلام وزارت خارجه 340 شعبه اخذ رای در 100 کشور برای هم وطنان خارج از کشور فراهم شده است.

اسلامی همچنین درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ رای از واجدین شرایط تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری صرفا شناسنامه یا کارت ملی معتبر است لذا، هموطنان دقت داشته باشند برای رای دادن فقط کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه براساس قانون ضرب مُهر هم از شناسنامه برداشته شده و احزار هویت برخط است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، متولدین هشتم تیرماه سال 1385 و سال‌های قبل از آن می‌توانند رای دهند.

اسلامی ادامه داد:، چون سامانه احراز هویت برخط است، داده‌های رای دهندگان کنترل می‌شود سپس بعد از احزار، تعرفه کاغذی در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد و در نهایت، افراد رای خود را در صندوق‌های آبی می‌اندازند.
https://jahannews.com/vdcbssbw9rhbw9p.uiur.html
jahannews.com/vdcbssbw9rhbw9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *