شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ - 29 Jun 2024
 
۴
۲۲
حسین شریعتمداری خطاب به نامزدهای جبهه انقلاب:

انگیزه اگر خدمت است باید ائتلاف کنید/ شماری از اطرافیان دو نامزد مانع ائتلاف هستند/ هرکدام به اسلام و انقلاب دلباختگی بیشتری دارند باید در کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شود/ غفلت شما زیانبار خواهد بود

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 885927
اصرار شما در پیشگیری از ائتلاف می‌تواند نشانه ترجیح منافع و بایسته‌های انقلاب به خواسته‌های سیاسی خود و یا برخاسته از غفلتی زیانبار باشد.
انگیزه اگر خدمت است باید ائتلاف کنید/ شماری از اطرافیان دو نامزد مانع ائتلاف هستند/ هرکدام به اسلام و انقلاب دلباختگی بیشتری دارند باید در کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شود/ غفلت شما زیانبار خواهد بود
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در شماره امروز کیهان نوشت:
 
۱- تا این ساعت از چهارشنبه شب ۶ تیرماه که این وجیزه نوشته می‌شود، از ائتلاف در اردوگاه نامزدهای ریاست جمهوری چهاردهم خبر موثقی در دست نیست. اگرچه زمزمه‌های جسته‌گریخته‌ای از احتمال ائتلاف به گوش می‌رسد ولی هنوز به بارقه امیدبخشی تبدیل نشده است که امید است بشود! اصرار نامزدهای جبهه انقلاب -بهتر است گفته شود برخی از اطرافیان آنها- بر خودداری از ائتلاف و تبدیل عرصه چند کاندیدایی به یک کاندیدا، در حالی است که بعید است از ضرورت حیاتی ائتلاف و دغدغه بارها بر زبان و قلم آمده دلسوزان و مردم انقلابی بی‌خبر باشند! پس چرا ائتلاف نمی‌کنند؟! 
 
۲-‌ از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام است که «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه ... اگر همه آنچه را که می‌خواهیم به دست نیاوریم، نباید همه آنچه را که در دست است، از دست بدهیم‌». به وضوح می‌توان دید که حضور چند نامزد همسو در انتخابات پیش‌روی آرای آنان را به چند بخش جداگانه تقسیم می‌کند و هر بخش در یکی از سبدهای رای ریخته می‌شود. بدیهی است که در این حالت، توان رقابت نامزدهای همسو با رقیبی که در سوی دیگر ایستاده است کاهش می‌یابد. این نکته بدیهی‌تر از آن است که درستی آن قابل مناقشه باشد. بدیهی نیست؟ معلوم است که هست، پس خود‌داری از ائتلاف برای چیست؟!
 
۳- ممکن است هر یک از دو کاندیدای مطرح «‌سبد رای» خود را از دیگری افزون‌تر بداند و بر‌اساس این برداشت، ادامه حضور خود را بر دیگری بایسته‌تر بداند و یا هریک از آنها در مقایسه با دیگری مجموعه ویژگی و مختصات لازم برای ریاست جمهوری را در شخصیت خود افزون‌تر از طرف دیگر تلقی کرده و از این روی خود را برای تصدی جایگاه ریاست جمهوری (البته با انگیزه خدمت‌) شایسته‌تر از دیگری بداند. 
 
۴- برداشت‌های یاد شده در شرایط عادی نه فقط قابل ملامت نیست بلکه توجه به این ویژگی‌ها ضروری نیز هست ولی هنگامی که پای اسلام و انقلاب در میان است و یکی از نامزدها (صرفنظر از شخصیت حقیقی او‌) با جماعتی بد‌سابقه، نابلد، خود‌باخته‌، التماس‌کننده در مقابل دشمنان بیرونی، بی‌اعتنا به قشر مستضعف، همسو با جرج سوروس صهیونیست، مخالف توان نظامی کشور و کسانی که بارها وابستگی آنها به دشمنان بیرونی تجربه شده است و‌... محاصره شده و به میدان آمده باشد، ماجرا متفاوت خواهد بود. در این حالت ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب و حضور تک کاندیدایی در صحنه، یک ضرورت اسلامی و انقلابی است و نادیده گرفتن آن -بدون تعارف و با عرض پوزش-‌ با شخصیت انقلابی نامزدها همخوانی نداشته و دور از انتظار است!
انتظار آن است که هریک برای کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شوند نه آن که پا پس بکشند!
 
۵- وقتی پای ائتلاف در میان است، برخی از دوستان به جابه‌جایي نامناسب بخشی از آرای این یا آن نامزد اشاره می‌کنند که باید گفت تقریباً، هیچ اقدام و حرکت ضروری و لازمی را نمی‌توان درنظر گرفت که خالی از هرگونه زیانی باشد، بلکه باید سود حاصل از آن را با زیان احتمالی (در این‌جا پرتی برخی از آراء) به مقایسه نشست و به قول حکیمانه حضرت امیر که در صدر این مقال آمد؛ «ما لا یدرک کلّه لا یترک کلّه ... اگر همه آنچه را که می‌خواهیم به دست نیاوریم، نباید همه آنچه را که در دست است، از دست بدهیم‌». 
 
۶- گفته می‌شود -و البته میزان صحت آن مورد تردید است- که شماری از اطرافیان دو نامزد مورد اشاره مانع ائتلاف و حضور تک کاندیدایی هستند! -که ان‌شاءالله این خبر صحت نداشته باشد-‌ و در صورتی که خدای نخواسته صحت داشته باشد باید به آن عزیزان گوشزد کرد که اصرار شما در پیشگیری از ائتلاف می‌تواند نشانه ترجیح منافع و بایسته‌های انقلاب به خواسته‌های سیاسی خود و یا برخاسته از غفلتی زیانبار باشد.
 
۷- و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که هریک از نامزدها، درکنار خصوصیات مثبت و برجسته‌ای که دارند، با کاستی‌هایی نیز رو‌به‌رو هستند. مهم آن است که اصلی‌ترین ویژگی‌های لازم را داشته باشند که دارند و نه آن که از هر نقیصه‌ای دور باشند. امام معصوم که نیستند! نهایتاً باید یکی از آنها را برگزید و دیگری و دیگران را در همان سمت و سو به کار گرفت.

هنوز دیر نشده، هرکدام به اسلام و انقلاب دلباختگی بیشتری دارند باید در پیشنهاد خدا‌پسندانه کنار رفتن به نفع دیگری پیشقدم شود.
https://jahannews.com/vdcgxn97uak97y4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxn97uak97y4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Czech Republic

البته قالیباف پیروز میدان است
نشد که بشه
Iran, Islamic Republic of
دیدی نشد.نظر سازی نتونست حاج سعید رو به نفع آقای قالیباف از دور خارج کنه.
دقیقترین نظر سنجی ها نشون میداد آقای جلیلی رای بیشتری نسبت به آقای قالیباف دارد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
Iran, Islamic Republic of
اگر ائتلاف نکنید و کاندیدای رقیب برنده شود حلال تان نمی کنیم.
دایی
Iran, Islamic Republic of
شما قسم میدم به خون شهدا ائتلاف کنید آقای جلیلی و قالیباف زنگ خطر ...
Iran, Islamic Republic of
خون شهدا را برای هر چیزی خرج نکنید.
علی
Iran, Islamic Republic of
شوق خدمت نمیذاره که
رضا
Iran, Islamic Republic of
به خاطر خدا و انقلاب و شهدا تو رو خدا ائتلاف کنید
Iran, Islamic Republic of
بهتره زاکانی و جلیلی هردو کنار بروند
شجاع
Iran, Islamic Republic of
آقایان بدانند اگر ائتلاف صورت نگیرد و مثل سال 92 اتفاق بیفتد و خدایی ناکرده جبهه مخالف پیروز و مملکت را به دوران روحانی ببرد مردم هیج کدام از این دو کاندید را تا ابد نخواهند بخشید و هیچ عذر پذیرفته نخواهد بود
ح د
Iran, Islamic Republic of
ترابخدا آقای جلیلی چرامیخوای ریاست جمهوری را دوستی تقدیم پزشکیان کنی
Iran, Islamic Republic of
بهترین کار اینه هردو به نفع دکتر زاکانی انصراف بدهند
Iran, Islamic Republic of
اصلاحاتیها باهم راحت حتی روی ناحق اجماع می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
برسد بدست برادر حسین
خواهشا به عواقب مقالاتی که به منظر عموم ملت میرسد کمی فکر کنید
سامان
Netherlands
هرچه سریع تر قالیباف به نفع جلیلی کناربشه
Iran, Islamic Republic of
منطق حکم میکند که نفری که اقبال عمومی کمتری دارد کنار برود.
جلیلی امسال اقبال بیشتری دارد
مجيد
Iran, Islamic Republic of
آقاي جليلي برنامه نداره، تو مناظره‌ها هر چهار دقيقه‌‌ي وقتش كه صحبت مي‌كرد فقط مي‌گفت يك جهان فرصت يك ايران جهش... و مي‌گفت بايد از اين فرصت استفاده كنيم. اين كه نشد برنامه برادر من!!!!
اللهیار
Japan
آقای جلیلی اهل کار و در اولویّت قرار دادرد آقای قالی باف باید کنار رود
Iran, Islamic Republic of
جلیلی کار اجرایی نداشته و فقط یک مذاکره با آمریکا داشته
Iran, Islamic Republic of
اقای قالیباف پرتحرکتر پرانرژی تر فعالتر در اجرا وخستگی ناپذیرتر وبه شاخصه رهبری نزدیکتر است در نظر وعمل انشالله اقای جلیلی به نفع ایشان کنار برود
استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
فقط خداوند به حق امام غایب به مردم ایران رحم کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا ناراحت هستید تقدیر اینست که هردو باشند حتی اگر پزشکیان رئیس جمهور شود مردم خود به نتیجه خواهند رسید که رئیسی چه نعمت و رحمتی بود و ادامه دهندگان راهش چه فرصتی نتیجه اینکه ید الله فوق ایدیهم و ان لله مع الصابرین...