شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

چرا باید برای طراحی سردخانه میوه از تیم‌های متخصص استفاده کنیم؟

دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 882116

سردخانه‌ها نقش مهمی در دنیای امروز ما دارند. اصلی‌ترین دلیلی که در میانه زمستان آلبالو و زیر آفتاب تابستانی پرتقال را در میوه فروشی‌ها می‌بینیم وجود همین سازه‌های کاربردی است. برای طراحی سردخانه‌ها باید اصول و چارچوب‌های خاصی رعایت کنیم تا عملکرد بهینه آن‌ها تضمین شود و بتوانیم آن نتیجه‌ای که مورد انتظار است را بگیریم. در ادامه اصلی‌ترین دلایل رعایت این چارچوب‌ها را بررسی می‌کنیم.
 
نقش حیاتی سردخانه‌ در حفظ کیفیت، تازگی و سلامت میوه
دنیایی را فرض کنید که در آن سردخانه وجود نداشت. سالانه چند هزار تن انواع میوه و گوشت و سبزی و... فاسد و جامعه درگیر چه مقدار ضررهای مالی و اجتماعی می‌شد؟ علاوه‌ بر این شغل‌هایی که از دست می‌رفت و خانواده‌هایی که از درآمد محروم می‌شدند را نیز حساب کنید.

انبار و نگهداری، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زنجیره تامین مواد غذایی است و سردخانه‌ها به‌تنهایی مهم‌ترین عضو این بخش از زنجیره هستند. می‌توان گفت حلقه اصلی در این زنجیره تامین سردخانه است، از این رو طراحی بهینه و اجرای اصولی آن کاری بسیار مهم و البته تخصصی است که باید توسط اهل فن و باتجربه‌های این حوزه انجام شود.
 
مزایای طراحی بهینه و اجرای صحیح سردخانه‌ میوه
فرقی ندارد سردخانه میوه شما بالاصفری باشد یا زیرصفری، طراحی اولیه آن و استفاده از دستگاه‌ها و اجزای استاندارد برای اطمینان از عمکلرد صحیح سردخانه مهم‌ترین کاری است که پیش از شروع به ساخت آن باید انجام دهید.

انتخاب متریال مورد نیاز برای پوشش سقف و دیوار، انتخاب محل مناسب برای قرارگرفتن اجزای سیکل تبرید، طراحی درست چینش طبقه‌ها و قفسه‌ها کارهایی است که باید توسط یک تیم متخصص اجرا و نصب سردخانه برای شما انجام شود تا نگران عملکرد سردخانه در آینده نباشید. یک طراحی اصولی و اجرای صحیح باعث می‌شود تا میوه‌های شما در سردخانه باکیفیت باقی بمانند و از فساد دور باشند.


مهم‌ترین ملاحظات در طراحی سردخانه‌های میوه
تعیین نوع سردخانه، ابعاد و حجم آن، تجهیزات مورد استفاده مانند کمپرسور، کندانسور، فن‌ها، لوله‌ها و اتصالات،‌ عایق‌بندی و کنترل دما و رطوبت مهم‌ترین مواردی است که در زمان طراحی و اجرای سردخانه باید در نظر بگیرید. در ادامه جزئیات هرکدام را بررسی می‌کنیم.

تعیین نوع سردخانه
اول از همه باید تعیین کنید چه نوع سردخانه‌ای می‌خواهید؛ آیا سردخانه بالاصفری پاسخ‌گوی نیازهای شما است یا زیر صفری؟ استفاده از چه برند و کدام مدل تجهیزات سرمایشی می‌تواند بهترین بازدهی را براساس نوع اقلیم و شرایط آب‌وهوایی منطقه احداث سردخانه داشته باشد؟ پس از تعیین این موارد باید عملیات تجهیز سردخانه را شروع کنید.

سیستم‌های خنک‌کننده
کنترل دقیق دما و رطوبت مهم‌‌ترین کاری است که باید در سردخانه انجام شود. این وظیفه مهم بر دوش اجزا و دستگاه‌های خنک‌کننده‌ای است که انتخاب می‌کنید. اجزای سیکل تبرید مانند کمپرسور، کندانسور، اواپراتور، فن‌ها و لوله‌ها، گاز تبرید و... باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که مانند یک پازل،‌ درست و دقیق کنار هم بنشینند و درنهایت یک عملکرد بی‌نقص را ارائه دهند.
 
حجم و ابعاد سردخانه
مورد مهم بعدی که باید به آن توجه کنید ابعاد و حجم سردخانه است. اجزای سردخانه باید با حجم و ابعاد آن هم‌خوانی داشته باشد. این مهم باید در مرحله طراحی و انتخاب اجزای سردخانه در مشورت با متخصصان امر تعیین شود. اگر اجزا را نامتناسب با حجم و ابعاد سردخانه انتخاب کنید احتمال این‌که مجبور شوید در آینده هزینه بیشتری بپردازید وجود دارد.
 
عایق‌بندی
باید به نوع عایق‌بندی دیوارها، سقف و کف سردخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای این بخش بهتر است حتما استفاده از ساندویچ پانل‌ با عایق‌های استاندارد دما و رطوبت را در اولویت بگذارید. چراکه عایق‌بندی درست و اصولی ضامن ادامه فعالیت بدون مشکل سردخانه است.
 
چینش درست قفسه‌ها و کمک به جریان هوا
توجه به عملکرد و کارایی صحیح سیستم‌های خنک‌کننده مورد مهم بعدی است. فرض کنید بهترین برند و متناسب‌ترین دستگاه‌های برودتی را در سردخانه پیاده‌سازی کرده‌اید. اما شکل چینش قفسه‌ها و وجود مانع‌های متعدد در مسیر سیکل سرمایشی ممکن پخش یک‌نواخت سرما در سردخانه را مختل کند. این موضوع را حتما در زمان طراحی سردخانه در نظر بگیرید و دریچه‌های تهویه مطبوع و قفسه‌‌ها را در مکان‌های درست نصب کنید تا از آسیب‌های احتمالی دور باشید.
 
کنترل رطوبت و جلوگیری از فساد
برهم خوردن مقدار رطوبت، اصلی‌ترین عامل فساد مواد غذایی و به‌خصوص میوه‌ها است. کنترل رطوبت به‌خصوص در سردخانه‌های میوه کاری حیاتی است. به این دلیل که میوه‌ها به مقداری از رطوبت نیاز دارند، اما به کم‌تر و بالاتر از آن حساس هستند و دچار فساد می‌شوند. استفاده از تجهیزات دقیق بررسی و مدیریت رطوبت می‌تواند این چالش را به‌خوبی حل کند و خیال شما را راحت کند.
 
اصول طراحی و اجرای سردخانه میوه
در ادامه به بررسی اصلی‌ترین پیش‌نیازهای طراحی سردخانه‌های میوه می‌پردازیم:


کیفیت را فدای هیچ چیز نکنید
استفاده از متریال با کیفیت برای تجهیز دیوارها، سقف و کف سردخانه، استفاده از تیم‌های حرفه‌ای برای مشاوره و خرید تجهیزات از منابع دست اول و متخصص شاید هزینه‌های اولیه شما را کمی بالا ببرد اما خیال‌ شما را بابت عملکرد صحیح سردخانه برای سال‌های متمادی راحت می‌کند. درواقع این هزینه اولیه را باید نوعی سرمایه‌گذاری تلقی کنید که بازگشت آن را خیلی زود احساس خواهید کرد.

اهمیت طراحی و راه‌اندازی سردخانه توسط متخصصان
افراد زیادی هستند که به طراحی و اجرای سردخانه شما کمک می‌کنند. اما کسانی‌ که متخصص این کار هستند و سال‌ها تجربه و دانش درباره این کار دارند واقعا کم هستند و استفاده از دانش و تجربه کاری آن‌ها به شما کمک می‌کند سردخانه خود را با خیال آسوده و اطمینان از عمکلرد صحیح اجزای آن راه‌اندازی کنید.

متخصصان ما در آرکاکول با سال‌ها تجربه در زمینه راه‌اندازی انواع سردخانه‌های زیر صفری، بالا صفری، سردخانه میوه، سردخانه مواد پروتئینی و... آماده ارائه مشاوره و کمک به شما برای ساخت یک سردخانه بی‌نقص هستند.

آرکاکول همچنین نماینده فروش و خدمات پس از فروش بهترین برندهای سرمایشی و سردخانه‌ای در ایران است. شما می‌توانید تمام مراحل طراحی و اجرای سردخانه میوه خود را به ما بسپارید و همچنین تمام قطعات، اجزا و دستگاه‌های مورد نیاز مانند کمپرسور، کندانسور و... را نیز با اطمینان از اصالت و کیفیت بالا از آرکاکول بخرید. برای تماس با ما می‌توانید با شماره‌ 09120992457 تماس بگیرید یا به سایت آرکاکول مراجعه کنید.
https://jahannews.com/vdcdfx0j9yt0jf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfx0j9yt0jf6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *