شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰

معرفی ۴ روش سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳

دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 882077
معرفی ۴ روش سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳
به گزارش سایت تجارت امروز، سرمایه گذاری انواع مختلفی دارد. به طور کلی سرمایه‌گذاری به انواع مختلفی چون سرمایه‌گذاری در صنایع تولیدی و وابسته به تجارت، دارایی‌های تعهدی (سهام، اوراق، پول، صندوق سرمایه‌گذاری و غیره) و دارایی‌های واقعی (طلا، ملک، زمین، سکه، ارز و غیره) تقسیم می‌شود.
 
یکی از راهکارهای مقابله با تورم و در امان ماندن در برابر از بین رفتن قدرت خرید را باید سرمایه‌گذاری قلمداد کرد اما به راستی سرمایه ‌گذاری چیست؟ در تعریف سرمایه‌ گذاری باید گفت؛ سرمایه گذاری به عملی گفته می‌شود که با هدف کسب سود و استفاده از منافع پیش‌بینی شده در آینده، پولی را برای کالا یا تعهدی اختصاص داد.
 

روش های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳


البته باید این را هم گفت که شاید از سال آینده اوضاع اندکی بهتر شود ولی هنوز تا موتور اقتصاد روشن شود، مدتی زمان نیاز دارد.

البته نباید این طور برداشت کرد که تمام کسب و کارها زمین می خورند یا نباید کاری انجام داد، بلکه بدین معنی است که باید دقت بیشتری در خصوص کسب و کار مورد بررسی به خرج داد.

همچنین با توجه به افزایش هزینه های راه اندازی و شرایط خرید و فروش، احتمال موفقیت بایستی واقع بینانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

اگر سوال شما این است که با ۱۵۰ میلیون چه کاری راه بندازم ، ما در زیر چند روش سرمایه گذاری به شما معرفی کرده ایم.
 

صندوق های سهام و سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان


چنانچه دانش کافی در خصوص سرمایه گذاری در بازار بورس را ندارید، بهتر است از صندوق های سهام استفاده نمایید.

چنانچه دوست یا قوم و خویش شما که با بازار آشنایی دارد برای خرید یک دارایی از شما پول بخواهد و بگوید شما را در آن دارایی شریک می کند، به او چه جوابی می‌ دهید؟ خرید صندوق های سهام هم شبیه همین است.

در این روش سرمایه گذاری، شما صندوق های سهام را خریداری می کنید و دیگر احتیاجی نیست به صورت مستقیم برای ورود به بازار سهام اقدام کنید.

به صورت معمول در این صندوق‌ ها کارشناسان خبره ‌ای هستند که سبدی از دارایی‌ ها و سهام ارزشمند تشکیل می‌ دهند و شما با خرید این صندوق ‌ها در حقیقت مالک قسمتی از آن سبد سهام خواهید شد.

خوبی این روش آن است که هم عایدی خوبی دارد و هم به دانش خیلی خاصی احتیاج ندارد. به علاوه هم با پول کم می‌ شود وارد این بازار شد و هم با خیالی آسوده می توان سرمایه ۱۵۰ میلیون تومانی را به این صندوق های سرمایه گذاری اختصاص داد، ولی با این وجود در صندوق‌ های سهام هم ریسک وجود دارد که در برخی از آن ها به مراتب بیشتر و در صندوق های درآمد ثابت ریسک بسیار پایین تر است.
 

سرمایه گذاری در طلا و سکه


به طور قطع یکی از روش های سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ بازار طلا و سکه می باشد.

همان طور که گفتیم سهام و صندوق‌ ها از گزینه‌ های مناسب و سودآور برای سرمایه گذاری هستند، ولی ریسک آن ها موجب می‌ شود برای همه افراد مناسب نباشند، از همین روی هم گزینه سومی را در اینجا مطرح می‌ کنیم.

طلا از قدیم به عنوان گزینه ای محبوب مورد توجه همه قرار دارد.

از دیرباز تا کنون و از سالمندان تا جوانان همه به طلا به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مناسب به خصوص وقتی تورم در کشور زیاد باشد، فکر می ‌کنند.

خرید انواع طلا و سکه مزیت هایی به همراه دارد. به عنوان مثال قدرت خرید شما حفظ خواهد شد، سرمایه گذاری مطمئنی است و ریسک آن هم زیاد نیست، ولی با این وجود شاید برای سرمایه گذاری با پول کم خیلی خوب نباشد.

این را همیشه به یاد داشته باشید که خرید طلای دست دوم در صورتی که قصد استفاده و در کنار آن سرمایه گذاری را دارید، گزینه مناسبی است.
 

سرمایه گذاری در بانک

 

 
میتوان گفت که یکی از نکات مثبت بانک این است که سرمایه گذاری در آن با کم ترین پول هم قابل انجام است.

بانک ها به صورت معمول برای اقشار سنتی و مسن‌ تر ها جذابیت به مراتب بیشتری دارند، ولی در سال های اخیر و با توجه به تورم بی سابقه و بسیار شدید ایران، اقبال نسبت به آن ها کم تر شده است که بسیار طبیعی و منطقی است.
 

سرمایه گذاری در بازار بورس ایران


از بهترین روش های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ می توان به بازار بورس اشاره کرد. بازار بورس در واقع یکی از بازارهایی است که می شود با پول کم و یا زیاد در آن سرمایه گذاری نمود.

حتی چنانچه ۵ میلیون تومان پول در اختیار داشته باشید هم می توانید وارد بازار شوید و طبیعا این بازار پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری با رقم های بالاتر از این را هم دارد.

همان طور که می دانید حداقل مبلغ مورد نیاز برای ورود به این بازار و معامله یک سهم ۵۰۰ هزار تومان است، ولی شاید از بازار بورس ایران بترسید و از دوستان و آشنایان شنیده باشید که در این بازار زیان کرده اند، ولی بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که بازار سهام در بلندمدت سودده ترین بازار می باشد و تنها در سه سال اخیر حدود ۱۲ برابر شده است.

یعنی حتی با وجود تمام ریزش های اخیر، چنانچه بلند مدت به این بازار نگاه کنید، سود مورد نظر شما قابل دستیابی خواهد بود، لذا چنانچه قصد دارید برای وارد بورس اقدام کنید، باید به یک سری نکات توجه کافی داشته باشید؛ اول این که سهامی را انتخاب کنید که ارزنده باشد.

چنانچه هم خودتان چنین سهامی را سراغ ندارید، از متخصصان و کارشناسان خبره یا شرکت های سرمایه گذاری کمک بگیرید.

نکته بعدی این است که با نوسانات کوچک، سریع برای فروش سهم اقدام نکنید. بازار سهام از این نوسانات مقطعی بسیار دارد و نباید سریع اقدام به تصمیم گیری های احساسی کنید.

گفتنی است که در بازار سهام صبر و حوصله بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه سهام مناسبی انتخاب کرده‌ اید، دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت و باید طبق تحلیلی که دارید صبر کنید تا سود مورد نظر شما حاصل شود.

منبع: سایت تجارت امروز

برچسب ها : سرمایه گذاری,بورس,بانک
https://jahannews.com/vdcja8eoauqeoyz.fsfu.html
jahannews.com/vdcja8eoauqeoyz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *