شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

آلمان همکاری با آنروا را از سر می‌گیرد

چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 878024
پس از ارائه گزارش سازمان ملل مبنی بر عدم وجود شواهد کافی درباره عضویت کارکنان آنروا در حماس، آلمان اعلام کرد که همکاری با این نهاد در غزه را از سر می‌گیرد.
آلمان همکاری با آنروا را از سر می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزراتخانه‌های توسعه و خارجه آلمان در بیانیه‌ای مشترک امروز (چهارشنبه) اعلام کردند که برلین در صدد ازسرگیری همکاری با آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه شد.

طبق گزارش رویترز، تصمیم دولت آلمان پس از تحقیق وزیر خارجه پیشین فرانسه کاترین کولونا درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر مشارکت برخی کارکنان آنروا در حمایت از عملیات طوفان الاقصی حماس اتخاذ شده است.

گزارش تازه سازمان ملل متحد به مدیریت کولونا و حمایت سه موسسه تحقیقاتی اتحادیه اروپا تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی هنوز مدارکی برای اثبات ادعاهایش درباره عضویت تعدادی از کارکنان آنروا در حماس ارائه دهد.

این سازمان در عین حال، از آنروا درخواست کرد تا برای رعایت بی‌طرفی، اقدامات بیشتری نشان دهد.

دو وزارتخانه آلمان همچنین از آنروا درخواست کردند که به سرعت، توصیه‌های این نهاد سازمان ملل از جمله تقویت عملکرد ممیزی داخلی و بهبود نظارت خارجی بر مدیریت پروژه را اجرا کند.

برلین سپس تأکید کرد «دولت آلمان در حمایت از این اصلاحات، به زودی به همکاری با آنروا در غزه را همانند استرالیا، کانادا، سوئد و ژاپن ادامه می‌دهد».

پیش از این شماری از کشورهای با مطرح کردن اتهام مشارکت برخی کارکنان آنروا در عملیات طوفان الاقصی، حمایت مالی از این سازمان را متوقف کرده‌ بودند.
https://jahannews.com/vdcgx797tak9uz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgx797tak9uz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *