پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۰
وزیر امور خارجه ترکیه:

از عادی سازی روابط غرب با ایران خوشحالیم

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 440533
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به بازگشایی متقابل سفارت انگلیس و ایران در کشورهای یکدیگر از حمایت آنکارا از روابط غرب با ایران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز از اتمام مذاکرات با آمریکا درباره عملیات علیه گروه تروریستی داعش در شمال سوریه خبر داد و در ادامه از روند عادی سازی روابط میان کشورهای غربی و ایران ابراز خوشحالی کرد.

چاووش اوغلو در مصاحبه خود گفت: عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش در شمال سوریه به زودی آغاز خواهد شد.

وی درباره فرایند بهبود روابط غرب با ایران پس از توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران افزود: ما از عادی سازی روابط غرب با ایران خوشحالیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به بازگشایی متقابل سفارت انگلیس و ایران در کشورهای یکدیگر تصریح کرد: ایران گفتگوهای خوبی با کشورهای غربی داشته و ترکیه از آن حمایت می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه درباره اینکه آیا گسترش روابط ایران با غرب می تواند در بهبود اوضاع منطقه تأثیر داشته باشد، گفت: اوضاع در سوریه، عراق و یمن با توافق هسته ای کاملاً متفاوت است. ما از ایران انتظار داریم تا نقش سازنده ای را در قبال عراق و سوریه ایفا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *