شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۲۹
به بهانه سند ویکی‌لیکس درباره رابطه مهاجرانی و آل‌سعود؛

ارتباط تاسف‌برانگیزتر سیستماتیک و ارگانیک سه جریان فتنه، فساد و بیگانه

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 429090
این سند و اسناد و روایت‌های مشابه، حکایت از ارتباط و نسبت تاسف‌برانگیزتری در مقیاسی بسیار بزرگتر دارد که آن را می‌توان ارتباط سیستماتیک و ارگانیک سه جریان فتنه، فساد و بیگانه است.
ارتباط تاسف‌برانگیزتر سیستماتیک و ارگانیک سه جریان فتنه، فساد و بیگانه
به گزارش جهان، سایت ویکی‌لیکس سندی منتشر کرده که نشان می‌دهد سفارت سعودی در انگلیس هزینه تحصیل پسر عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت دوم‌خرداد را تامین کرده‌ است.

این سند که تاریخ آن متعلق به ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۱ است اشاره می‌کند که به درخواست عطاالله مهاجرانی این بورس تحصیلی در مقطع دکترا برای پسرش توسط سفارت عربستان تامین شده است.

همچنین این سند اشاره دارد که سفارت عربستان در لندن هزینه بیش از ۱۲ هزار پوندی برای هرسال تحصیلی(۴ سال_از ۲۰۱۱ تا۲۰۱۵) و هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۵۶ پوند برای هزینه‌های زندگی پسر مهاجرانی را تامین می‌کند.

عطاءالله مهاجرانی، پای ثابت برنامه‌های ضد ایرانی بی‌بی‌سی‌فارسی، عضو گروه ۵ نفره موسوم به اتاق فکر فتنه، موسوم به جنبش سبز و از گردانندگان سایت جرس است. مهاجرانی سال ۸۸ خود را ابوذر میرحسین موسوی معرفی کرده و به زینت‌الوزرا!ی دولت دوم خرداد نیز مشهور بود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000429/nf00429090-1.jpg

سال‌های قبل نیز اخبار کمک ۱۸ میلیون دلاری دستگاه امنیتی آل‌سعود به مهاجرانی در جریان ضیافت الجنادریه منتشر شده بود؛ ضیافتی که مهاجرانی آن‌را بهترین شب‌های همه عمرش توصیف کرده بود.

هرچند سند منتشر شده توسط ویکی‌لیکس درباره شخص عطاءالله مهاجرانی، بسیار قابل توجه و تاسف‌انگیز است، اما این سند تنها گواه وابستگی یک فرد از جریان فتنه به حکومتی فاسد، کودک‌کش و با تیپ صهیونیستی آل سعود نیست، بلکه این سند و اسناد و روایت‌های مشابه، حکایت از ارتباط و نسبت تاسف‌برانگیزتری در مقیاسی بسیار بزرگتر دارد که آن را می‌توان ارتباط سیستماتیک و ارگانیک سه جریان فتنه، فساد و بیگانه است.

این گفته به معنای انکار بروز فسادهایی در بیرون از این سیستم و رابطه ارگانیک ذکر شده، نیست، بلکه به شکل دقیق‌تر حاکی از آن است که هرجا فتنه‌ای علیه ایران اسلامی رخ داد، قطعاً باید ردپای دو جریان مرتبط دیگر را نیز جستجو و کشف کرد.

گواه روشن دیگر بر مدعای ارتباط ارگانیک فتنه،فساد و بیگانه، ماجرای پرونده معروف مهدی هاشمی است. مهدی هاشمی علاوه بر اتهامات مهم و متعدد اقتصادی(فساد اقتصادی از جنش ارتشا و ...) -که به بخشی از آنها در جریان دادگاه‌های اخیر قوه قضائیه رسیدگی و حکم ۲۵ سال زندان نیز صادر شد- در ماجرای فتنه ۸۸ نیز اتهامات بسیاری را به خود معطوف کرد.

نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای، در داخل و خارج کشور با مهدی هاشمی در ارتباط نزدیک بود به نحوی که در دوره اصلاحات و در زمان مدیریت مهدی هاشمی بر سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت ۹۰ میلیون تومان از وی گرفت تا سایت این سازمان را راه‌اندازی کند.

نیک آهنگ کوثر چندی پیش با اشاره به سخنان مدیر مسئول کیهان در دانشگاه تهران که گفته بود؛ سران فتنه به آمریکا پیشنهاد افزایش تحریم‌ها را داده بودند، می‌نویسد: "من شخصاً در سال ۱۳۸۹، شاهد تلاش حامی موسوی ...برای تشدید تحریم‌ها بوده‌ام. اتفاقاً او را زیر سؤال بردم که چطور می‌تواند با وجود اینکه پدرش رئیس مجلس خبرگان و یکی از پایه‌های نظام است، به دنبال ارتباط با وزارت خزانه‌داری آمریکا برای این کار باشد. درست در همان محدوده زمانی هم یکی از دوستان ایرانی عضو یک اتاق فکر معتبر واشنگتن به من گفت که فرزند رئیس وقت مجلس خبرگان(مهدی هاشمی) با او تماس گرفته تا عاملی برای انتقال اطلاعات به دولت اوباما علیه احمدی‌نژاد برای اعمال تحریم شود. او هم تعجب کرده بود."

بنابراین آنچه مسلم است اینکه این روزها و پس از گذشت ۶ سال از بروز فتنه ۸۸ همچنان اسناد مشخص و دلایل متعددی بر این ارتباط غیرقابل دفاع و توجیه شخصیت‌های اصلی خارجی فتنه منتشر می‌شود. اسنادی که شاید در آینده مجموعه‌های بزرگ‌تری از آن در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این شخص همان کسی بود که قبل از اتمام ریاست جمهوری اقای هاشمی به دنبال تغییر قانون اساسی و تمدید ریاست جمهوری ایشان بود. ایشان هم که با خانواده حاکم بر حرمین شرفین ارتباطات تنگاتنگ دارند. پیدا کنید پرتقال فروش را؟!!!
اون وقت این افسادطلب ها بورس های قانونی دولت قبل را خدشه دار می کردند...خدا رو شکر مشخص شد این خائنین چگونه آقازاده های بی کفایت خودشون رو بورس می کردم.
---------------
درخواست می کنم این افراد که در دولت خاتمی فتنه گر مسئولیت داشتند دستگیر شوند.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
راستی چطور می توانند امروز حرف از کاسب تحریم و جیب مردم بزنند ...
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاح طلب خاتمی
علیرضا
United States
گروه انحرافی رو اضافه نکردید!
یه وقت بد نباشه؟
وزیری که خودش در فساد است چگونه می تواند ارشاد کند.
Romania
این اصلاح طلب نما ها چرا اینجوری ان؟
علی
بیچاره خاتمی که همش میگفت اینا نواره
اصلاحات لکه ننگی بود بر جامعه اسلامی ما
لكه ننگ جامعه...
حمید
نوکر وهابیها بودن فقط در قد و قواره اصلاحات است و بس
وقتی وهابیها برای تربیت آقازادها حاتم بخشی میکند
چرا وهابیهای سعودی پسر این آقا را تامین مالی میکنند ؟؟؟ تحصیل و رفاه به بهای خیانت ... تهوع آورند این جماعت که عقبه شان در داخل در قالب نشریات اجاره ای و کانونهای فساد در سینما و وزارت ارشاد به خیانت مشغولند .... فکر میکنید با کدام پول ؟؟؟ چرا غربیها با آغوش باز خائنین به وطن را میپذیرند و شیوخ منطقه زندگیشان را تامین میکنند
حمید
در تمام دوران دو جبهه هست "حق و باطل "..... از حق که جدا شوی در دامن باطل سقوط میکنی ..... و حق و باطل تا قیامت ادامه دارد ..... انسان پله پله سقوط میکند و زمینه های آن یکی لقمه حرام است و یکی رفیق بد و یکی بی توجهی به واجبات ووو .... از خدا عاقبت به خیری میخواهم برای خودم
شهاب
خدا مردم را از شر فتنه گران حفظ کند که هنوز هم عده ای در کشور لانه کرده اند تا در فرصتی سر برآورند
Romania
خاک بر سر بهایی کنند
Germany
خيلي ها رو خريدن، شما فقط اين .... ديدي!
اشتباهى مثبت دادم
Romania
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
سران افساد طلب اکثرا مزدور رژیم سعودین که خود رژیم سعودی مزدور آمریکاست
این گزارشو از مشرق گرفتی؟؟؟
فقط اسم خود آقای مهاجرانی در این متن است
اسم پسرشون چرا نیست؟
جمالی
شگفت آور است. بی تقوایی چگونه انسان را به سقوط می کشاند؟
جایی که تصورش هم مشمئز کننده است. یعنی سگ وهابی ها شدن و علیه نظام اسلامی اقدام کردن!!!!
لااقل دستش آلوده به پول بیت المال نیست
کاظم
بابا پاکدست!!!
خ خ خ خ خ خ
اصلاحات=خی....
Finland
اگه قرار باشه ویکی لیکس مورد تایید باشه این سایت درباره افرادی که مورد علاقه شما هستن کلی خبر منتشر کرده سوال اینه که میشه به اونا استناد کرد ؟
خود آقای مهاجرانی رد نکرده!
19
سلام علیکم
راستش یاد جلسه رای اعتماد ایشان در سال 76 افتادم که به یک داستان گلستان سعدی استناد کرد که
دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگری به زور بازو نان خوردی ...
ایشان بهترین نوع دروغ را گفت یعنی حقیقت.فقط جای دو طرف را عوض کرد
علی
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان در واقع همون گروهک های اول انقلاب هستن که با سیاست و مظلوم نمایی وارد انقلاب شدن بعد ها هر چی تلاش کردن نتونستن قدرت رو کامل در دست بگیرن برای همین شروع کردن به خیانت و دو دستگی تا الان که دیگه کاملا تکلیفشون مشخص و واضح هست.الانم که کاملا معلوم شدن دارن مشخص و واضح به خیانتهاشون ادامه میدن .الانم که به شکل واضح در راس دولت هستن .توده کم حجمی از مردم ساده ما هم به عشق ازادی از نوع بی بند باری و به عشق رفتن به کشورهای لوکس و یا با وعده پول پشت سر اینا هستن .کافیه یک نگاه دورتون بندازید متوجه میشید اونایی که دم از اصلاح طلبی میزنن چطور ادم های هستن ...