شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

مرگ بر آمریکا جواب اقدامات این کشور است

مشکلات را نباید به عدم ارتباط با آمریکا نسبت داد
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 323354
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شعار مرگ بر آمریکا جواب اقدامات خصمانه این کشور علیه ملت ما است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی شامگاه یک‌شنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه زنجان در پاسخ به این سئوال که سر دادن شعار مرگ بر آمریکا آیا از قدرت آمریکا می‌کاهد و چقدر در جهان تاثیر‌گذار بوده است، اظهار کرد: شعار کلیشه‌ای قطعا فایده‌ای ندارد، شعاری که دارای منطق و استدلال روشنگری است اثر دارد.

وی ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی میزان محبوبیت آمریکا در کشورهایی همچون عربستان ۶۰ درصد بود ولی در حال حاضر میزان نفرت همین مردم از آمریکا به ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه امروز همه جهان قبول کرده است که سفارتخانه‌های آمریکا جاسوس‌خانه است، افزود: شعار مرگ بر آمریکا، مرگ برای این کشور می‌آورد که شواهد نیز این امر را به خوبی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد آمریکا امروز تضعیف شده است، افزود: شواهد نشان می‌دهد طی ۵ تا ۱۵ سال آینده اقتصاد این کشور به اقتصاد درجه دوم دنیا پس از چین تبدیل می‌شود.

صفارهرندی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران شعاری احساسی نیست، افزود:‌ مرگ بر آمریکا جواب اقدامات این کشور است.

وی یادآور شد: آنهایی که می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا را نگویید، حرفشان این است که اگر باب مذاکره باز شده است، این شعار گفته نشود، ولی وقتی آنها از بمبی صحبت می‌کنند که باید در کویر ایران متلاشی شود تا جواب آزمایش‌های آنها برای بمب‌گذاری در ایران فراهم شود، چرا نباید چنین شعاری نداد، هم‌طراز در این زمینه باید برخورد کرد.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر که شما گفتید، بنی‌صدر از استکبار حقوق می‌گرفت، کناره‌گیری افرادی همچون آیت‌الله منتظری و بازرگان باعث نمی‌شود که این فکر به ذهن‌ها متبادر شود که آمریکایی‌ها انقلاب را هدایت می‌کردند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال با طرح سئوالی که آیا خط جاری کلی انقلاب این بوده است یا این خط ،خط‌های حاشیه‌ای نیز داشته است، افزود: اگر بپذیریم در همه انقلاب‌ها عده‌ای سر ناسازگاری با انقلاب داشته‌اند اگر چه جزو انقلابیون صدر بودند، با مطالعه انقلاب‌های مختلف می‌بینید که چندین بار انقلاب‌ها دچار تغییراتی شده‌اند تا جایی که انقلاب فرانسه صد سال دستخوش چنین تغییراتی بوده است.

وی ادامه داد: بازرگان کسی بود که از امام زاویه گرفت چرا که موضع‌گیری مشخصی داشت و می‌گفت من محافظه‌کارم و انقلابی نیستم.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: اینها مهم نیست، چرا که پیامبران نیز با چنین انسان‌هایی برخورد داشته‌اند و همواره خائنینی در کنار ائمه و پیامبران نیز وجود داشته‌اند.

وی در پاسخ به اینکه در تاریخ کشور مشاهده می‌شود که برخی کشورها نیز به ایران خیانت کرده‌اند، چرا مرگ بر شوروی و انگلیس نمی‌گوییم، افزود: اولا شعارها را مردم سر‌می‌دهد و جوشش مردمی است اما در مورد شوروی از زمانی که روابط معقول‌تری با نظام جمهوری اسلامی برقرار کرد مردم شعار مرگ بر شوروی را رها کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ‌زمانی که رفتار انگلیسی‌ها با ما مرموز شد شعار مرگ بر انگلیس از سوی مردم داده شد، مردم کارکرد گرایانه این شعارها را سر می‌دهند.

وی ادامه داد: نمی‌شود که هم آثار تحریم را تحمل کنیم و هم تحقیر بشویم، زمانی که ورق‌های تاریخ کنار می‌رود، بگذارید حداقل آیندگان بدانند که از عزت خود دفاع کرده‌ایم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درست نیست دولتمردان، گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها به تبع القائات بیرونی حل مشکلات داخلی را صرفا به سیاست خارجی و لغو تحریم‌ها نسبت دهند، وقتی که طرف بداند که شما در امور داخلی تعطیل هستید، او بر شما سخت‌تر می‌گیرد، نگاه آنها افزایش تحریم‌ها برای به زانو در آوردن نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: به مباحث شعاری علاقه‌ای ندارم، سه دسته خواهان رابطه با آمریکا هستند، عده‌ای عشق آمریکا آنها را کشته است، دو دسته دیگر نیز نگاه خیرخواهانه دارند اگر چه منشا این نگاه خیرخواهانه نیز یا ترس از قدرت نظامی آمریکا و یا شیفتگی نسبت به قدرت اقتصادی آمریکا ناشی می‌شود.

صفارهرندی گفت: برخی معتقدند برای حل مشکلات اقتصادی باید روابط خود را با آمریکا اصلاح کرد، اگر چه آمریکا تا امروز دارای قدرت برتر نظامی و اقتصادی بوده است اما در حال حاضر ظرفیت‌های اقتصادی آمریکا افول کرده است، کشوری که میزان بدهی‌هایش از رقم تولید ناخالص داخلی‌اش فزونی گرفته دیگر قدرت برتر اقتصادی نمی‌تواند باشد.

این تحلیگر با اشاره به اینکه آمریکا ایران را تهدید به حمله می‌کند، افزود: ولی نتوانسته چرا که ایران همانند عراق، افغانستان و کشورهایی از این دست ضعیف نیست و آمریکا به همین دلیل جرات حمله به ایران را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م.ر.ض.ب
Iran, Islamic Republic of
يك سوال
چرا در زمان اقاي احمدي نژاد كه اينقدر بد ميگويند صحبت حذف شعار مرگ بر امريكا نبود. مگه اين دولت چه مشكلي داره كه بايد اين حرف ها باشه كه رهبرمون ناراحت شوند.
اقاي روحاني برويد ببينيد چه مشكلي داريد كه اين مشكل درزمان شمارويت شده است