جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۱

مردم درباره "مرگ برآمریکا" تردیدنمی‌کنند

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 323047
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیگر آمریکا قدرت برتر نیست و در آینده آمریکا از یک قدرت درجه یک به قدرت درجه دو بعد از چین تبدیل می‌شود و در نهایت هم به سرنوشتی مانند سرنوشت انگلیس در اواخر قرن ۱۹ دچار خواهد شد.
به گزارش جهان، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با دانا گفت: شعار مرگ بر آمریکا که امروز مطرح می شود، ناشی از نگاه رقابتی دنیای کمونیست علیه دنیای سرمایه‌داری نیست؛ بلکه ناشی از خباثت‌های آمریکاست که در طول ۳۴ سال گذشته هربار این خباثت ها به ملت ایران ثابت شده است.

وی تأکید کرد: درحالی که برخی از محافل در کشور در آستانه ۱۳ آبان نسبت به آمریکا ابراز خوش بینی می‌کنند و ضرورت بازگشت از راه گذشته را یادآور می شوند، اظهارات افرادی مانند وندی شرمن مبنی بر اینکه DNA ایرانیان با فریب سرشته شده است، نشان داد که خوی شیطانی آمریکا نه تنها کمتر نشده بلکه بیشتر نیز شده است.

صفارهرندی اظهار داشت: این القاء وجود دارد که شعار مرگ بر آمریکا در کشور به تدریج کمرنگ تر می شود؛ اما در واقع مردم ایران با شناختی که از رفتار گذشته آمریکا نسبت به خودشان و دنیا دارند، در این شعار تردیدی نخواهند کرد؛ هیچ کشوری نیست که ادعا کند در کنار آمریکا بوده و رستگار شده است.

وی یادآور شد: دیگر آمریکا قدرت برتر نیست و در آینده آمریکا از یک قدرت درجه یک به قدرت درجه دو بعد از چین تبدیل می‌شود و در نهایت هم به سرنوشتی مانند سرنوشت انگلیس در اواخر قرن ۱۹ دچار خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: سرنوشت افراد زیادی مانند انورسادات، مبارک، بن علی شاه ملعون و ... نشان داده که هرکس به آمریکا وصل شد، بیشتر در باتلاق فرو می‌رود.

صفارهرندی افزود: امروز آمریکا وقتی به کشورهای کوچک نزدیک می‌شود با هدف نجات آن‌ها نیست بلکه نیت اصلی اش این است که از آن ملت به عنوان عصایی استفاده کند تا خود را بیشتر بر سر پا نگه دارد.

وی گفت: مشکل اصلی آمریکا با ایران بر سر اسلام و حاکمیت اسلام در کشور ایران است و آنها هدف اصلی شان ضربه زدن و دشمنی با حکومت برخواسته از اراده مردم مسلمان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *