جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

ابتکار:درباره دریاچه‌ارومیه نمی‌توان‌معجزه کرد

حل مشکل دریاچه ارومیه از برنامه‌های مورد تاکید رییس جمهوری است
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 312431
رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حل مشکل دریاچه ارومیه از برنامه‌های مورد تاکید دکتر روحانی بوده البته کار دشوار است و قطعا نمی‌توان معجزه کرد اما برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و امیدواریم تلاشهایمان به نتیجه برسد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: با دستگا‌ه‌های داخلی دولت و مجموعه قوای دیگر ارتباط خواهیم داشت تا بتوانیم در مجموع قانون محیط‌ زیست کشور را بهتر اجرا کنیم و از آسیب‌های که در اثر آلودگی آب و هوا به اقتصاد،‌ سلامت و کیفیت زندگی مردم وارد می‌شود جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه اصلی ما در حال حاضر تقویت حکمرانی محیط‌ زیست کشور، تقویت سازمان محیط‌ زیست و ارتباطات با سایر دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات زیست‌محیطی است که همگی آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جلسه معارفه برگزار خواهد شد و بعد از‌ آن در خدمت خبرنگاران هستم در مورد برنامه‌های دولت برای حل مشکلات زیست‌محیطی دریاچه ارومیه گفت: این مساله جزء برنامه‌های مورد تاکید دکتر روحانی بوده است البته کار دشوار است و قطعا نمی‌توان معجزه کرد اما برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و امیدواریم تلاشهایمان به نتیجه برسد.

ابتکار افزود: براساس مصوبه جلسه اول دولت کارگروهی در حال رسیدگی به مشکل دریاچه ارومیه است و وزارت نیرو و شخص وزیر مسوول پیگیری آن هستند البته سازمان محیط‌ زیست هم درگیر کار است و امیدواریم پارک ملی دریاچه ارومیه را نجات دهیم.

رییس سازمان محیط‌ زیست در رابطه با رای خانم راستگو به آقای قالیباف گفت: بگذارید خودشان در این زمینه موضع‌گیری کنند و با توجه به اینکه اول کارم است می‌خواهم در حیطه کاری خود صحبت کنم و امیدوارم همکاری خوبی با اصحاب رسانه داشته باشیم که پل ارتباطی ما و مردم هستند با توجه به اینکه مردم نقش بسیار کلیدی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *