کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابتکار:درباره دریاچه‌ارومیه نمی‌توان‌معجزه کرد

حل مشکل دریاچه ارومیه از برنامه‌های مورد تاکید رییس جمهوری است

20 شهريور 1392 ساعت 13:44

رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حل مشکل دریاچه ارومیه از برنامه‌های مورد تاکید دکتر روحانی بوده البته کار دشوار است و قطعا نمی‌توان معجزه کرد اما برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و امیدواریم تلاشهایمان به نتیجه برسد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: با دستگا‌ه‌های داخلی دولت و مجموعه قوای دیگر ارتباط خواهیم داشت تا بتوانیم در مجموع قانون محیط‌ زیست کشور را بهتر اجرا کنیم و از آسیب‌های که در اثر آلودگی آب و هوا به اقتصاد،‌ سلامت و کیفیت زندگی مردم وارد می‌شود جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه اصلی ما در حال حاضر تقویت حکمرانی محیط‌ زیست کشور، تقویت سازمان محیط‌ زیست و ارتباطات با سایر دستگاه‌ها در اجرای قوانین و مقررات زیست‌محیطی است که همگی آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جلسه معارفه برگزار خواهد شد و بعد از‌ آن در خدمت خبرنگاران هستم در مورد برنامه‌های دولت برای حل مشکلات زیست‌محیطی دریاچه ارومیه گفت: این مساله جزء برنامه‌های مورد تاکید دکتر روحانی بوده است البته کار دشوار است و قطعا نمی‌توان معجزه کرد اما برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و امیدواریم تلاشهایمان به نتیجه برسد.

ابتکار افزود: براساس مصوبه جلسه اول دولت کارگروهی در حال رسیدگی به مشکل دریاچه ارومیه است و وزارت نیرو و شخص وزیر مسوول پیگیری آن هستند البته سازمان محیط‌ زیست هم درگیر کار است و امیدواریم پارک ملی دریاچه ارومیه را نجات دهیم.

رییس سازمان محیط‌ زیست در رابطه با رای خانم راستگو به آقای قالیباف گفت: بگذارید خودشان در این زمینه موضع‌گیری کنند و با توجه به اینکه اول کارم است می‌خواهم در حیطه کاری خود صحبت کنم و امیدوارم همکاری خوبی با اصحاب رسانه داشته باشیم که پل ارتباطی ما و مردم هستند با توجه به اینکه مردم نقش بسیار کلیدی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند.


کد مطلب: 312431

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/312431/ابتکار-درباره-دریاچه-ارومیه-نمی-توان-معجزه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com