شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

صدای طلایی آفریقا علیه اسرائیل

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب: 308398
پس از انتشار فراخوان «راجر واترز»، ستاره گروه موسیقی «پینک فلوید» برای تحریم فرهنگی رژیم اشغالگر قدس، اکنون «سلیف کیتا»، خواننده‌ی مطرح آفریقایی هم کنسرت خود را در تل‌آویو لغو کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، برگزار کنندگان جشنواره موسیقی اورشلیم اعلام کردند، «سلیف کیتا»، خواننده‌ی رنگین‌پوست که به «صدای طلایی آفریقا» شهرت دارد، اجرای خود را در این رویداد منتسب به رژیم اشغالگر قدس لغو کرده است.

روز گذشته نیز «راجر واترز»، از بنیان‌گذاران گروه انگلیسی "پینک فلوید" که سال‌هاست علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند،‌ نامه‌ای را منتشر کرد و از تمام اهالی موسیقی جهان درخواست کرد تا در تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی به وی بپیوندند.

«کیتا» که قرار بود 23 اوت در سرزمین‌های اشغالی به روی صحنه برود‌، چند ساعت پیش از پروازش به تل‌آویو‌، به علت احتمال وجود تهدیداتی سفر خود را لغو کرد.

این خواننده‌ی سیاهپوست در آفریقا چهره‌ای شناخته شده است که طی دهه‌های گذشته 20 آلبوم روانه‌ی بازار موسیقی کرده است.

گفته می‌شود تهدیدات علیه «کیتا» از سوی گروهی موسوم به «BDS» صورت گرفته که معتقدند این خواننده قرار بود در اسرائیل نه برای صلح بلکه برای آپارتاید بخواند. این گروه در فضای مجازی و دیجیتالی هم سعی کرده‌اند سابقه و خوشنامی کیتا را تخریب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *