دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲

تحریم یک فروشگاه صهیونیستی

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 374993
فروش محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای «ولورث» در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی، به دلیل تحریم کالاهای اسرائیلی توسط مردم این کشور، با کاهش فروش ۳۵ درصدی مواجه شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فروش محصولات فروشگاه‌های زنجیره‌ای «ولورث» در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی، به دلیل تحریم کالاهای اسرائیلی توسط مردم این کشور، با کاهش فروش ۳۵ درصدی مواجه شد.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات‌اسلامی، رایزنی فرهنگی کشورمان در پرتوریا خبر داد: فروشگاه‌های رنجیره‌ای ولورث، که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آفریقای جنوبی، عمده محصولات خود را از سرزمین‌های رژیم اشغالگر قدس وارد می‌کند، با کاهش درآمد ۳۵ درصدی به خاطر تحریم از سوی مردم و به‌ویژه مسلمانان آفریقای جنوبی در ماه گذشته مواجه شد.

به دنبال اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در غزه و تحریک افکار عمومی در آفریقای جنوبی در کنار سایر کشورهای جهان، جنبش تحریم رژیم اسرائیل (BDS#) طی فراخوانی گسترده از همه شهروندان و به‌ویژه مسلمانان آفریقای جنوبی خواست تا در پاسخ به این فراخوان، هیچگونه کالایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ولورث خریداری نکنند.

شهروندان آفریقای جنوبی نیز در اقدامی کم‌سابقه به نشانه اعتراض به اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی، با مشارکت در جنبش، کالاهای مورد نیاز خود را از سایر فروشگاه‌های آفریقای جنوبی خریداری کردند.

بنا بر منابع موثق در فروشگاه‌های رنجیره‌ای ولورث، این اقدام منجر به کاهش درآمد ۳۵ درصدی در این مجموعه فروشگاه‌های زنجیراه‌ای شده است.

جنبش تحریم کالاهای فروشگاه‌های ولورث، زمانی انجام گرفت که مسئولان ارشد این فروشگاه بدون اعتنا به درخواست افکارعمومی آفریقای جنوبی مبنی بر عدم واردات از محصولات رژیم اسرائیل، کماکان محصولات خود را از سرزمین‌های اشغالی وارد کرده و حتی با بنرهایی که روی آن نوشته شده بود «با افتخار کالاهای اسرائیلی را توزیع می‌کنیم» از این اقدام حمایت کردند.

در ادامه این روند، مدیران ارشد فروشگاه‌های ولورث با اعمال تخفیف‌های برخی کالاها با برند رژیم اسرائیل ـ حتی تا ۵۰ درصد، تلاش کردند با روند تحریم از سوی افکار عمومی آفریقای جنوبی مقابله کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *