پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 4 Jul 2024
 
۱

ترتیل جزء سیزدهم قرآن+صوت

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۴۴
کد مطلب: 300948
امام صادق(ع) می‌فرمایند: هر کس سوره رعد را زیاد قرائت کند، هیچ گاه دچار صاعقه نخواهد شد حتی اگر ناصبی باشد و اگر مؤمن باشد بدون حساب وارد بهشت می‌شود و حق شفاعت درباره همه خانواده و برادران و آشنایانش را دارد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیات 53 سوره مبارکه یوسف تا آخر و آیات یکم تا آخر سوره مبارکه رعد در سیزدهمین جزء از قرآن کریم قرار دارند.
 
سوره مبارکه رعد پس از اشاره به حقانیت و عظمت قرآن، به بیان آیات توحید و اسرار آفرینش که نشانه ‏هاى ذات پاک خدا هستند مى‏ پردازد که در ادامه به برخی از مضامین این سوره اشاره می‌شود:
 
گاهى از برافراشتن آسمان‌هاى بى‏ستون، سخن مى‏گوید و زمانى از تسخیر خورشید و ماه به فرمان خدا.
 
گاه از گسترش زمین و آفرینش کوه‌ها و نهرها و درختان و میوه ‏ها و زمانى از پرده‏ هاى آرام‌بخش شب که روز را مى‏ پوشاند.
 
گاه دست مردم را مى‏ گیرد و به میان باغ‌هاى انگور و نخلستان و لابه‌لاى زراعت‌ها مى‏ برد و شگفتی‌هاى آنها را بر مى‏ شمرد.
 
سپس به بحث معاد و زندگى نوین انسان و دادگاه عدل پروردگار مى‏ پردازد.
 
و این مجموعه معرفى مبداء و معاد را با بیان مسئولیت‌هاى مردم و وظائفشان و اینکه هر گونه تغییر و دگرگونى در سرنوشت آنها باید از ناحیه خود آنها شروع شود، سپس براى اینکه چشم و گوش‌ها را بگشاید و اندیشه ‏ها را بیدار کند و بى‏خاصیت بودن بت‌هاى ساخته و پرداخته دست بشر را روشن سازد، آنها را دعوت به اندیشه و تفکر مى‏کند و دگر بار به آنها نشان مى‏دهد که زندگى دنیا ناپدار است و آرامش و اطمینان جز در سایه ایمان به خدا حاصل نمى‏ شود.
 
و سرانجام دست مردم را مى‏ گیرد و به اعماق تاریخ مى‏ کشاند و سرگذشت دردناک اقوام یاغى و سرکش گذشته و آنهایى که حق را پوشاندند یا مردم را از حق بازداشتند به طور مشخص نشان مى‏ دهد و با تهدید کردن کفار با تعبیراتى تکان دهنده سوره را پایان مى‏ بخشد.
 
بنابراین سوره «رعد» از عقاید و ایمان شروع مى‏ شود و با برنامه‏ هاى انسان‏ سازى پایان مى‏ یابد.
 
فضیلت و خواص سوره رعد

 
از پیامبر اکرم(ص) روایت است که: هرکه سوره رعد را قرائت کند خداوند ده برابر تعداد همه ابرهای گذرنده، در گذشته و حال و آینده به او حسنه عنایت می فرماید و در روز قیامت از وفا کنندگان به عهد الهی خواهد بود.
 
همچنین امام صادق(ع) می‌فرمایند: هر کس سوره رعد را زیاد قرائت کند، هیچ گاه دچار صاعقه نخواهد شد حتی اگر ناصبی باشد و اگر مؤمن باشد بدون حساب وارد بهشت می‌شود و حق شفاعت درباره همه خانواده و برادران و آشنایانش را دارد.
 
ترتیل جزء سیزدهم قرآن کریم شامل آیات 53 سوره مبارکه یوسف تا آخر و کل سوره مبارکه رعد است که در ادامه می‌شنوید:

ترتیل جزء سیزدهم قرآن کریم با صدای مشاری العفاسی

 
  
سوره مبارکه ابراهیم:

 
چنانکه از نام این سوره پیدا است قسمتى از آن در باره قهرمان توحید ابراهیم(ع) بت‌شکن (بخش نیایش‌هاى او) نازل شده است.
 
بخش دیگرى از سوره مبارکه ابراهیم(ع) اشاره به تاریخ انبیاى پیشین همچون نوح، موسى، و قوم عاد و ثمود، و درس‌هاى عبرتى که در آنها نهفته هست، است.
 
مجموعه اینها بحث‌هاى فراوانى را که در این سوره در زمینه موعظه و اندرز و بشارت و انذار نازل شده تکمیل مى‌کند.
 
خلاصه این سوره مجموعه‌اى است از بیان اعتقادات و اندرزها و موعظه ها و سرگذشت‌هاى عبرت انگیز اقوام پیشین و بیان هدف رسالت پیامبران و نزول کتب آسمانى.
 
فضیلت سوره مبارکه ابراهیم(ع)

 
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فرمود: کسى که سوره ابراهیم را بخواند، خداوند به تعداد هر یک از آنها که بت مى‌پرستیدند و آنها که بت نمى‌پرستیدند، ده حسنه به او مى‌بخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *