جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

حضورگشتی‌های مردمی‌حزب‌الله درمرزسوریه

سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 292010
حزب‌الله به شکل محسوسی حضور نیروهای حرفه‌ای و مردمی خود را در طول مرزهای شمالی لبنان پس از اینکه ارتش سوریه شورشیان را از قصیر بیرون راند، افزایش داده است.
حضورگشتی‌های مردمی‌حزب‌الله درمرزسوریه
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از الجزیره نوشت: منابع حزب‌الله و نزدیک به این جنبش سیاسی و نظامی گفته‌اند، نیروهای بیشتری در طول مرز برای جلوگیری از ورود شورشیان سوری به لبنان مستقر شده‌اند.

همچنین نیروهای مردمی گسترده‌ای نیز برای جلوگیری از تکرار حوادث هفته گذشته که چندین راکت توسط شورشیان سوریه به شهر تاریخی بعلبک و مناطق اطراف آن شلیک شد، بسیج شده است.

یک عضو حزب‌الله که خواسته هویتش افشا نشود گفته است، ما تعداد نیروهای مردمی و گشتی‌های خود را در طول مرز برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های مسلح به داخل لبنان افزایش داده‌ایم.

گروه‌های مردمی نیز گشتی‌های مسلح در شهرهای کلیدی همچون بعلبک ایجاد کرده‌اند و هرکس که مظنون باشد او را متوقف کرده و بازرسی می‌‌کنند.

یکی از اعضای این گروه‌های گشتی گفته، ما هر کس را که نشناسیم و یا فکر کنیم مشکوک است متوقف می‌کنیم و بعد از بازرسی، وی را به نیروهای حزب‌الله برای تحقیقات بیشتر تحویل می‌دهیم.

همچنین سایت المانیتور نیز گزارش داد، در طول چند ماه اخیر حزب‌الله گشتی‌های شبانه و دائمی خود در جنوب لبنان را برای جلوگیری از حملات انتقام جویانه جبهه النصره به ویژه در مراکز پراذحام از جمله مساجد، حسینیه‌ها و بازارها افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *