شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۴

انتشار فیلم عملیات ادعایی کشتن البغدادی

پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 705637
سنتکام فیلمی را منتشر و ادعا کرده که مربوط به حمله به مقر سرکرده گروه تروریستی داعش در سوریه است.
انتشار فیلم عملیات ادعایی کشتن البغدادی
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام)، فیلمی را از عملیات ادعایی حمله به مقر سرکرده گروه تروریستی داعش در شمال غرب سوریه منتشر کرد. این فیلم از ارتفاع بالا گرفته شده و تنها یک نمای کلی از عملیات ادعایی را نمایش می‌دهد و بیان‌گر جزئیات عملیات مزبور که مورد ادعای مقامات آمریکایی قرار گرفته، نیست.

بنابراین گزارش، «ژنرال فرانک مک‌کنزی»، فرمانده سازمان تروریستی سنتکام ضمن ارائه فیلم مزبور به شرح برخی جزئیات از عملیات ادعایی مزبور پرداخت. به گفته او، نیروهای آمریکایی پس از رسیدن به ساختمان محل مخفیگاه البغدادی در استان ادلب سوریه، از حاضران در این ساختمان خواستند که بدون درگیری تسلیم شوند.

دانلود فیلم

به گفته این ژنرال آمریکایی، نیروهای آمریکایی توانستند یازده کودک را از محل درگیری بیرون ببرند اما پنج نفر از نیروهای داعش شروع به تهدید نیروهای آمریکایی کردند. این افراد که بنابر روایت مک‌کنزی کشته شده‌اند، چهار زن و یک مرد بوده‌اند.

وی افزود که پس از آن، نیروهای آمریکایی متوجه شدند که البغدادی در یک تونل مخفی شده است. وی پس از آنکه فهمید به‌زودی توسط نیروهای آمریکایی دستگیر خواهد شد کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و خود و «دو کودک» (با سن کمتر از 12 سال) را که به همراهش بودند، کشت.
 
مک‌کنزی اذعان کرده که آمریکایی‌ها ابتدا فکر می‌کرده‌اند که سه کودک با البغدادی همراه بوده‌اند (ترامپ نیز روز یکشنبه از سه کودک نام برد)، اما بعدا متوجه شده‌اند که عدد درست، دو کودک بوده است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه گذشته رسما ادعا کرد که آمریکا در یک عملیات ویژه در شمال غرب سوریه، سرکرده داعش را کشته است.
اسپوتنیک به نقل از مک‌کنزی نوشته که نیروهای آمریکایی ساختمان مخفی‌گاه البغدادی را نابود کرده‌اند تا در آینده به محلی مورد احترام حامیان گروه تروریستی داعش تبدیل نشود.

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اله کرم
Iran, Islamic Republic of
ترامپ خر خودشه بغدادی رفت پیش بن لادن چاقو دستش رو نمیبره!!
اگه بنا بود بکشه چرا درست کرد!!
بغدادی با خیال خام مثل سگ دست آموز تو اسرائیل داره آموزش سپری میکنه برای لبنان وعراق!!!!
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آل سقوط کافر
مرگ بر منافق
مرگ بر منافق
مرگ بر منافق
Iran, Islamic Republic of
کشتن بغدادی و بن لادن و حتی صدام هیچ وقت باور نمی کنم.امریکا کی صادق بوده که اینجا صادق باشه.همش دروغ
Iran, Islamic Republic of
نوچه هایی مثل صدام و رضا شاه و محمد رضا پهلوی براشون تاریخ مصرفی در نظر می گیرن وقتی تاریخش منقضی شد می کشن شون اما امثال بن لادن و ابوبکر بغدادی نیروهای عملیاتی هستن ، هرگز این نیروها رو از دست نمیدن ، اینا به دلیل تجربه ای که دارن نیروهای ارزشمندی براشون محسوب میشن بنابراین هرگز اینا رو نمی کشن
Iran, Islamic Republic of
کاش تو بی بی سی فارسی و رادیو فردا و غیره هم میشد کاموا گذاشت خیلی اعصابم بهم می ریزن ملت و خر حساب میکنن من موندم چرا اینهمه ملت باور میکنن