پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

انقلاب ایران الگوی مردم تونس و مصر است

جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 154642
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، ملت‌های مسلمان و آزاده چون تونس، مصر و سایر کشورهای عربی، با الگو برداری از این انقلاب، در برابر استکبار و حکومت ظالم مقاومت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر این‌که شکرگزاری نعمت‌ها، بهترین راه ترقی و تکامل بشریت است، اظهار داشت: برخی انسان‌ها شکرگزاری خداوند را از روی خوف و یا شوق نعمت‌های او انجام می‌دهند، ولی بهترین نوع عبادت، برای شکرگزاری است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شناخت نعمت‌ها را نخستین گام در راه شکرگزاری معرفی کرد و گفت: انسان برای این‌که شکرگزار باشد، در مرحله نخست باید نعمت‌های الهی را شناسایی کند و بداند که تمامی نعمت‌ها از سوی خداوند است؛ در این شرایط، فطرت قدرشناس انسان بیدار می‌شود و نعمت‌های خدا را شکر می‌کند.

وی شکرگزاری لفظی را برای قدردانی از نعمت‌های خداوند ناکافی برشمرد و اظهار داشت: انسان باید در عمل شکرگزار خداوند باشد. برای این کار باید از نعمت‌های خداوند درست استفاده کرد و در راهی که رضایت خداوند در آن نیست وارد نشود.

مصباح یزدی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین نعمت خداوند برشمرد و خاطرنشان کرد: در دوره طاغوت، مسائل سیاسی ما در دست کشورهای استعمارگر و دربار طاغوت بود و نیروی نظامی ایران نیز نوکر امریکا و وسیله‌ای برای سرکوبی دشمنان آمریکا بودند. از نظر اقتصادی در وضع بدی بودند و از نظر دینی و فرهنگی هم شرایط نامناسبی در جامعه حاکم بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به دست رهبری فرزانه و خداشناس نظام جمهوری اسلامی را در این کشور ایجاد کرد و به ملت ایران عزت و سربلندی داد و آنها را از شرایط نامناسب گذشته رهایی داد. در این شرایط بر ماست که قدر این نعمت را بدانیم و همواره شکر آن را به جای آوریم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه خداوند انقلاب را در این ۳۳ سال در برابر تمامی فتنه‌های و نیرنگ‌های دشمنان در امان داشته است، اظهار داشت: در جریان فتنه اخیر نیز دشمن طرح خود را اجرا نمود ولی به لطف خداوند، نقشه شوم آنها برملا و نابود شد و مهره‌ها آنان نیز سوختند.

وی تأکید کرد: در مقام شکرگزاری این نعمت بزرگ خدایی باید انقلاب را حفظ کنیم و دست دشمنان را از صدمه زدن به آن کوتاه نماییم.

مصباح یزدی ادامه داد: امروز دشمن با حربه‌های مختلف، به اسلام و تشیع ضربه می‌زند لذا دقت کنیم به بهانه فعالیت فرهنگی به اصل دین آسیب نزنیم و همانند دوران طاغوت، تنها نامی از اسلام را نگه داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *