جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تظاهرات مسلمانان انگلیس مقابل دفتر گوگل

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 249845
هزاران مسلمان انگلیسی در اعتراض به خودداری وب سایت یوتیوب از حذف فیلم «موهن و نفرت‌انگیز» ضد اسلامی در مقابل دفاتر گوگل در لندن تظاهرات کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از پرس‌تی‌وی، این راه‌پیمایی ده‌هزار نفری که برگزاری آن از سوی «انجمن عمل مسلمانان» سازماندهی شده بود برای وادار ساختن گوگل به حذف فیلم موهن به ساحت حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام از وب سایت یوتیوب صورت گرفت.

مسعود علم، سازماندهی‌کننده این تظاهرات در این زمینه گفت:«اعتراض بعدی ما در مقابل دفاتر گوگل و یوتیوب در سراسر جهان برگزار خواهد شد. ما درصدد ممنوع کردن پخش این فیلم هستیم.»

وی افزود:«این، آزادی بیان نیست، آزادی بیان هم حد و مرزی دارد. اجازه این توهین به پیامبر اسلام را نخواهیم داد.»

در بیانیه انجمن عمل مسلمانان، که در واکنش به پخش فیلم موهن ضد اسلامی تاسیس شد، آمده است:«صراحتا این فیلم مضحک را که با هدف بدنام‌کردن اسلام و بی‌حرمتی به ساحت حضرت محمد (ص) ساخته و پخش شد را محکوم می‌کنیم.»

انجمن یادشده در ادامه این بیانیه، «تشکیل کمپین تمدن جهانی» برای پاسخ به این ویدئوی موهن را خواستار شده است.

معترضانی که در مقابل مقرهای گوگل تظاهرات می‌کردند پارچه نوشته‌هایی با مضامین «مبارزه برای تمدن و فرهنگ جهانی» و «آن‌ها در گوگل چگونگی رفتار کردن را آموزش ندادند» را به همراه بیانیه این انجمن در دست داشتند.

راه‌پیمایی یادشده سومین راه‌پیمایی اعتراضی از این دست است که در آستانه تظاهرات میلیونی که قرار است طی چند هفته‌آینده بر ضد این فیلم موهن در «هید پارک» در مرکز لندن برگزار شود صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *