جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

مردم ایران حرمت ایام فاطمیه را حفظ می‌کنند

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 413617
مهدی سلحشور مداح و روضه خوان اهل البیت علیهم السلام گفت: بنده تردیدی ندارم که مردم ایران حتماً حرمت ایام فاطمیه را نگه می دارندو هیچ وقت مردم در تقارن این دو موضوع ارجحّیت را به عید نمی دهند.
به گزارش جهان، وی افزود: سنت های زیبایی هم در ایام نوروز هست که هیچ منافاتی با ایام فاطمیه هم ندارد، صله رحم و دید وبازدید هاو...، می توانند این دید وبازدیدها را با مناقب و سیره ی حضرت زهرا(سلام الله علیها) مزین کرد و مجالس خانگی را به مناسبت ایام فاطمیه برگزار کرد.
سلحشور خاطرنشان کرد: البته مداحان دقت کنند نیازی به نام بردن از آن دونفر نیست اما بقیه روضه را باید تمام و کمال خواند و هیچ مانعی هم ندارد، چون حضرت زهرا شهید شدند و اتفاقات شهادت خانم را باید گفت و نقل تاریخ کرد.
وی گفت: بعضی از مطالب هم مسائل فنی هست و مداحان هم باید بدانند که مستمع شناس باشد و هر چیزی را در جای آن بگویند و هر روضه ای را در هر مجلسی نخوانند قاعده ی کلی آنکه هرآن چیزی که با وحدت منافات ندارد را باید گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *